1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fiesta Metal 1.6 Ti-VCT X-Pack

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door ST130, 20 apr 2013.

  1. Staat wel beter zo!
     
  2. ik vindt het blokje een echt fiesta geluid maken dat stoort me heel erg,loopt niet zo soepel als een st enz
     
  3. begrijpelijk, het is ook geen turboblok...

    toch loopt dit blok fijner dan mijn oude 2.0 Zetec en dat was op zich ook een fijne motor.
     
  4. Hee Mooie Fiesta!
    Ik heb er zelf ook 1 gereden! Heb je al een Alarm er in zitten? ik had hem gelijk ingebouwt was goedkoop en makkelijk te doen!
    Tevens had ik ook Xenon in gebouwt in de koplampen dat ziet er echt heel mooi uit!
    Tevens ook Xenon in de mistlampen, en de achterlichten gesmoked!
    Tevens hier heb je een site: http://www.mountunestore.com/Default.aspx kun je best veel op vinden :) is wel Engels kan beetje duur zijn soms, maar ook weer niet heel duur.

    De spiegel kappen zou ik net als je dak mooi zwart doen! dat ziet er zeer ntjes uit!

    Ook nog iets anders.. logotje voor op, misschien de rode versie?

    Al met al een super mooie auto van je, maar dacht zeg dit maar even je weet maar nooit ;) :P
    Ow ja dat J1 filter zou ik inderdaad doen, is een heerlijke verbetering voor je auto. En inderdaad en andere uitlaat lijn/demper. Ik had dat laatste zelf niet, maar miste toch echt het sportieve geluid bij het sportieve uiterlijk van de auto!

    Suc6 er mee!
     
  5. [MENTION=13592]Focus in Style[/MENTION]

    bedankt voor je berichtje. De auto rijdt echt heerlijk en ik heb besloten dat zo te laten. Wel heb ik een Escort aangeschaft waar ik me flink op ga uitleven; dit omdat het qua budget beter te doen is en omdat ik nog tot 2015 fabrieksgarantie op de Fiesta heb. Motorisch wil ik de Fieta dus standaard laten.

    Waarom heb je jouw Metal weggedaan?
     
  6. He,

    Ik begrijp het wel ;) maar je weet maar nooit heh :P
    Maar ik heb de mijne weg gedaan omdat hij te duur was kwa benzine voor mijn woonwerk verkeer. Tevens te klein voor de toekomst plannen dus deed ik hem daarom weg.
    Wel zonde vond echt verrot om hem weg te doen, maar het was niet anders.
     
  7. Kan me haast niet voorstellen dat de Fiesta dorstiger is dan de Focus die je nu hebt. Ik zie dat je een Sport hebt gehad en geen Metal; zijn 2 compleet verschillende uitvoeringen en de Metal heeft al 14 pk winst t.o.v. de Sport. Ik vind de Fiesta een vrij ruime auto vergeleken met de Focus 1 die ik hiervoor had. Als toekomstplannen kinderen inhoudt, dan ben je met een Focus zeker beter af!:)
     
  8. Ik weet het verschil niet, maar hij ziet het zelfde er uit aan de buiten en binnen kant als die van jou. Ik denk alleen dat innderdaad jouw vermogen enz anders en beter is.
    Maar ik heb nu inderdaad een focus 2 voor de kleine die er aan komt. Maarr hij zoop echt wel meer, hoe dat ook dan mogelijk is :P denk het voetjes ook een rol speelde..:cheer:
     
  9. Vet stoer autotje. De Fiesta leek zo'n saaie auto te worden, maar met het facelift model is dit totaal van tafel. Je hebt het erover dat hij flink zuiniger is dan de 2 liter Duratec motor in de Focus, hoeveel zuiniger? Scheelt het veel, je geeft ook aan dat bij 120/130 km/h het verbruik omhoog schiet. Iets wat met de Focus juist redelijk meevalt.

    Toevoeging: Ja ik ben rondsnuffelende.
     
  10. #90 ST130, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2013
    [MENTION=9921]Steff[/MENTION]

    Ik lees nu pas de reactie; sorry voor een late reply: De 1.6 Ti VCT is een stuk zuiniger dan de 2.0 ZETEC. De 2.0 Duratec ken ik niet goed, maar de 1.6 zal ongetwijfeld zuiniger zijn dan dat blok. Het 'probleem' van de 1.6 is de VCT. Bij 120-130 km/u maakt het torretje aardig wat toeren en toeren staat gelijk aan een hoger verbruik. Dat probleem is echter ook de charme van het blok, want het geeft best een kick om de Metal in toeren te jagen!:rock:

    Ik zou momenteel niet terug willen naar een Focus; de Fiesta is zuiniger, sneller, goedkoper in de belasting en verzekering en onderhoud en vooral de Metal biedt veel meer dan de gemiddelde Focus doet voor dezelfde prijs.

    Maak anders eens een proefrit in éentje; ik zou wel voor de Metal gaan en de Sport overslaan als het budget het toelaat.
     
  11. waar rij je nu in steff?

    Hij echt super hoor steff ik heb er ook 1(staat te koop) maar voor mij is het vermogen niets.

    kom ik er niet vanaf voor nette prijs ga ik wel wat dingen doen aan de metal zoals uitlaat veering en remmen.
     
  12. Als je een Escort Cosworth of Focus ST gewend is het vermogen inderdaad wat minder...:badgrin:

    Maar de Metal is wel sneller dan de Focus 2.0 Duratec.
     
  13. Ik zou juist voor de sport gaan. Die heeft een langere eind overbrenging dan de metal.
     
  14. #94 ST130, 11 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2013
    De close-ratio van de Metal rijdt veel sportiever. Ook het toerenbereik van de Metal ligt iets verder dan van de Sport. De Metal rijdt totaal anders dan de Sport en nodigt veel meer uit tot sportief rijden. De Sport vond ik enigszins tegenvallen eigenlijk...

    Ik zou graag de ST eens proberen maar ook de 1.0 Ecoboost. Deze heb ik al wel gereden in de Focus en beviel me goed.
     
  15. Ecoboost

    Je mag hem wel even huren jur als ik hem heb :D:D:D:D
     
  16. Buurman van mijn ouders heeft de 1.0 ecoboost sinds een week voor de deur staan. Gaat als de brandweer. Alleen zijn deze motoren niet gemaakt voor hoge snelheden. Zou ik zelf nooit kopen.
     
  17. ik geloof er niets van...:lol:

    [MENTION=1030]Mr Bullet (Sietze)[/MENTION] Wat zijn de ervaringen van die buurman Sietze; heb je hem er al over gesproken?
     
  18. Nee nog niet maar mijn vader was onder de indruk! Hij had met zijn nieuwe 208(1.4 16v) het nakijken bij de stoplichten...
     
  19. Harder als 140 is toch niet nodig teveel flitspalen.
    Je rijd toch niet constant boven de 140 Sietze.

    En zo nu en dan doortrappen tot 170 is ook geen probleem heb ik gemerkt in een testauto

    Vraag me nog even na een kratje bier Jur ben ik het alweer vergeten hahaha
     

Deel Deze Pagina