Vervangen achterlichten Fiesta MK7 Toch maar eens even de nieuwe aanwinst laten zien op het forum. Het is een Fiesta Metal geworden met alle optionele extra's en is dus zeer compleet uitgerust; waaronder ook het X-pack (climate control, voorruitverwarming, cruise control, USB aansluiting, parkeersensoren achter, electrisch inklapbare buitenspiegels, dimmende binnenspiegel, blue tooth) privacy glass, key less entry, volleer met stoelverwarming, zwarte 17" lichtmetalen velgen en de 1.6 met 134 pk. De auto voelt zelfs vlotter aan dan de 2.0 uit de Focus, dus qua vermogen voldoende voor de 945 kg..! Ook is de Fiesta iets zuiniger als de Focus dus dat is ook mooi meegenomen. Hier een paar foto's: updates zullen er vast wel komen; maar nu eerst maar eens rijden...
Mooi auto, Was je de focus zat dan? want echt een hele ommezwaai is het ook niet? kwa opties en vermogen bijna gelijk, wel nieuwe natuurlijk
Dat is een mooie witte uitvoering van de Fiesta 1.6 Metal Veel plezierige en veilige kilometers met de Fiesta gewenst
Wat een ontzettend gaaf ding, moeders is nog op zoek naar iets, ga maar eens naar zoiets ook kijken voor der. Helemaal af vind ik hem al lijken, maar waarschijnlijk zijn er altijd kleine dingen die je alsnog wil doen.
Mooie, complete en zeker een waardige opvolger van de Niels Veel plezier met de Fiesta. En dat gaat wel lukken denk ik...
Hey Niels, hele mooie wagen Ik had het in de wandelgangen al vernomen dat je een Fiesta had. Al had ik jou eigenlijk ook wel in een snelle Japjammer verwacht. Wat betreft de 2.0 in je "oude" Focus, dat is een blok wat het moet hebben van zijn koppel en bovenin de toeren het niet echt naar zin heeft. Terwijl de Fiesta een echte toerenmachine is en toch een behoorlijk stukkie lichter, dat scheelt echt een hoop.
Goede keuze! Ik was de Metal uitvoering nog niet tegen gekomen in het wit, maar het ziet er goed uit.
Allen bedankt voor de reacties! Zoals is aangegeven brengt de Fiesta het vermogen heel anders over. De Focus is onderin erg snel, de Fiesta daarentegen vind het heerlijk om toeren te maken en is dan ook behoorlijk snel. Een rappe japanner of Focus ST heb ik overwogen, maar er is niet altijd heel veel vermogen nodig om leuk te kunnen sturen. Zoals Marco aangeeft speelt gewicht ook een rol en t.o.v. van het vorige model is de Fiesta een heel volwassen auto geworden. Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel tijdens de proefrit. Zo blijft het verbruik binnen de perken en blijft er iets meer geld over voor waarschijnlijk een Mountune MR155 pakket (155pk@6700rpm/ 180Nm@5000rpm), maar dan moet eerst de fabrieksgarantie afgelopen zijn.
dit lijkt mij ook de mooiste vorm van tuning maar ben dit ook tegengekomen: http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/chiptuning-auto/a-tm-h/chiptuning-ford/3334-chiptuning-ford-fiesta-7-16-16v-ti-vct-135-pk-metal.html wel goedkoper en bijna hetzelfde koppel als de Mountune kit...