Vandaag maar eens de silvervisions geplaatst die ik al een tijdje had liggen. Bij het vervangen van een lampje moet namelijk de hele koplamp eruit. Verschil tussen de lampjes: Links orgineel/ Rechts gedaan: Close-up: Tijdens het werk: Eindresultaat! Van de week wil ik de achterzijde ook nog eens doen; staat toch een stuk beter!
Vandaag ook de achterzijde gedaan en een kleine howto geschreven omdat in de handleiding van de Fiesta MK7 niet echt duidelijk omschreven staat hoe je de achterlichten moet demonteren. Situatie voor: Het makkelijkste om te beginnen is door de achterbank plat te leggen en de mat uit de kofferbak te halen: Daarna dien je de volgende schroef los te draaien. Nu dien je het rubber een stuk los te halen; het hoeft er niet helemaal af, maar gewoon het gedeelte tot naast de lamp en ongeveer boven tot aan de klep. Zo kun je makkelijk de binnenbekleding en kunstof bescherming loshalen. Dit is gewoon naar je toetrekken, maar hoeft niet met heel veel geweld! Van de volgende situatie heb ik geen foto maar achter de lamp zit een soort van schroefplug. Deze dien je los te draaien. Doordat de bekleding los is gehaald kun je er vrij makkelijk bij, maar de beweegruimte is vrij krap. Je kan ervoor kiezen om meer bekleding los te halen, maar denk erom dat je ook alles wat je loshaalt weer (netjes) moet terug plaatsen. Nu de plug los is dien je de volgende 2 schroeven los te draaien en kan het achterlicht van de carroserie genomen worden. Om de lampjes te kunnen vervangen dien je de volgende 2 klemmetjes in te drukken. Zo komt het plaatje los van de lamp. Nu de lamp er toch vanaf is even netjes de boel schoonmaken... Alles weer gemonteerd en het orginele oranje lampje vervangen voor een silvervision. Nieuwe situatie!
De 1.6 bevalt me nog steeds prima! Mede door het wagengewicht en vermogen is en blijft dit een hele leuke auto om te rijden! Grote plannen heb ik wel, maar zit nog met de fabrieksgarantie. Een Mountune-set of een Milltek uitlaatsysteem hebben mijn voorkeur. Ook het J1 filter staat hoog op mijn verlanglijstje. Voor de rest is de Metal natuurlijk al vrij compleet!
Zo heb veel gemist in de tijd dat ik niet zoveel aanwezig was. Leuke bak heb je man. Heb je er veel schik mee?
Jazeker; de auto kun je zeer sportief rijden maar is ondanks het sportonderstel ook nog redelijk comfortabel. Je moet echt in de toeren gaan rijden wil je het maximale vermogen eruit halen. Het enige wat me af en toe stoort (maar wist ik van tevoren) is dat door de short-ratio versnellingsbak het toerental erg hoog ligt tussen de 120-130 km/u. Verder niets te klagen; ook niet qua ruimte!