1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

-EXIT-Verkocht 10-11-2010 Rinkels Kelp Focus II 1.6 TDci -

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rinkel, 25 sep 2008.

  1. Ik zou toch wel tekst en uitleg eisen. Heb nog nooit gehoord dat een vliegwiel en koppeling slijt van het in en uitbouwen van een motor;). Voor de rest veel sterkte. Het hangt voor de beslissing wel of niet doorgaan wel uit of je de reparatie toch moet betalen. Waarschijnlijk moet je dit toch dus dan zou ik hem toch maar laten maken. Als bij de volgende inbouw maar niet je turbo slijt bij het inbouwen.:-P

    Voor de rest veel sterkte want je schiet er niks mee op.
     
  2. Jah ik kan lang en kort gaan praten. Ik denk dat het allemaal weinig uithaald. Uiteraard ga ik wel praten. Desondanks ben ik nu gewoon de hele auto beu.

    Ik heb een richtprijs wat ik in totaliteit voor mijn auto terug kan krijgen. Als die richtprijs doorgaat dan gaat de auto er definitief uit, ongeacht de rest.

    Ik heb er nu in 1 jaar tijd zoveel pech mee gehad dat de lol wel op is. Ook vorig jaar om deze tijd heb ik al veel problemen gehad, alleen had ik toen nog garantie. Desondanks is er gewoon te veel kapot gegaan in een te korte tijd.

    Overigens heb ik hier ook al offertes liggen voor een andere auto, en nee dat is geen Ford meer of aanverwanten.
     
  3. jammer maar begrijpelijk! Wat zal het dan wel worden?
     
  4. ... het veranderd met de dag en niks lijkt zeker momenteel....

    Met de garage heb ik afgesproken om de koppeling en het vliegwiel niet te vervangen. Momenteel weet ik niet of de auto wil houden of niet en daarom beschouw ik die reparatie dus vooralsnog als het geld weggooien in een bodemloze put. Daarbij gaat de koppeling nog wel 20.000 a 25.000 km mee (4 maand dus). In die tijd wil ik zelf gaan bekijken of ik weer vertrouwen heb in de auto.. of dat ik het niet vertrouw. Mocht ik het vertrouwen, dan accepteer ik nog eens een behoorlijke rekening voor reparatie en anders gaat de auto dus weg zoals eerder beschreven. Qua banden en remmerij etc. kan ik nog zeker wel 30.000 km vooruit.

    Mocht de auto toch weggaan, dan zal er een nieuwe Hyundai I30 CW 1.6CRDI HP Business Edition terug komen.

    ...Overigens had ik vandaag of gisteren mijn auto terug moeten hebben, maar vanwege fantastische software duurt het herstel weer eens ietsje langer.... ben de auto aankomend weekend pas 4 weken kwijt....

    Vervolgens gaat de garage, zodra de motor loopt, eerst een fatsoenlijke rit maken met de auto van minimaal 100 km om alles te testen en te controleren om zeker te zijn dat het goed is. Ik hoop dus toch wel volgende week een keer mijn eigen auto terug te krijgen want heb inmiddels ruim 5500 km met de auto van de garage gereden.
     
  5. the story continues.... :(
    Kan goed begrijpen dat je naar wat anders aan het kijken bent.
    Hopelijk heb je je focus snel terug zodat je verder kunt kijken!
     
  6. :D:D morgen krijg ik eindelijk mijn "eigen" auto terug. :veryhappy:

    De auto was vandaag al klaar, maar ik had geen tijd om hem op te halen dus morgenochtend maar direct naar de garage... ik ben benieuwd hoe het morgen bevalt....
     
  7. Zekers benieuwd zeg,na al die ervaringen.
     
  8. En? En?? toch blij dat je weer in je Fordje rijdt???
     
  9. Doet ie het nog?
     
  10. Nog? weer zal je bedoelen
     
  11. Ben er ook benieuwd naar, en wat voor motor is er nu in gezet? Weer een 109PK?
     
  12. Misschien wel van een ST :baeh:. Ben blij dat je hem terug hebt. Hopelijk is hij nu wat betrouwbaarder.
     
  13. Nou bijgaand meer eens update na dag 1 en 250 km verder.

    Er is inderdaad een 109 pk blok weer terug ingezet, naar ik weet uit een Mazda (ook PSA-blok)...

    Het postieve nieuws is dat ik vandaag geen problemen heb gehad, maar heb ook nog minder goed nieuws... en dat is dat ik nog geen vertrouwen heb in de auto omdat de motor mij teveel nagelt bij constante snelheden.

    Heb afgelopen 4,5 week in een andere 109 pk versie gereden, weliswaar zonder DPF. Deze motor liep veel rustiger en mooier dan mijn "nieuwe" blok.

    Ik ga de eerst komende 2 a 3 weken eens het brandstof verbruik in de gaten houden.... wellicht stel ik me aan... maar als ik er geen fijn gevoel bij ga krijgen de komende 2 a 3 weken ben ik bang dat ik toch afscheid ga nemen van mijn fofo.... ik rij veel en wil niet telkens denken van.... zou ik de rit weer zonder problemen volstaan....

    Met de 109 pk van de garage reed ik probleemloos 1:20... benieuwd wat ik nu met mijn auto ga verbruiken.

    Wordt dus nog vervolgd binnenkort.... moet eerst nog voltanken alvorens ik kan beginnen met het verbruik meten... (dagteller door liters delen).
     
  14. Hou er wel rekening mee dat de softwear zich nog moet inregelen
     
  15. Hoeveel km duurt zoiets?
     
  16. #76 Gert jan, 19 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2009
    Ik dacht gehoord (gelezen) 1000 km

    Het nagelen kan daardoor ook nog wel minder worden
     
  17. Bij mij is mijn auto ook steeds stiller en soepeler gaan lopen. Over een periode van 10.000 km. Toen ik de auto als occasion kocht had die ook een tijdje stil gestaan bij de dealer, misschien was dat de oorzaak. Zou ook even rustig aan doen, kan het een beetje op elkaar inlopen. Voor de rest veel sterkte met de auto. Je hebt toch een jaar garantie.
     
  18. Ik heb net alles even zitten lezen had het niet gevolgt.

    Kl*te van die motor. Maar zoals hierboven beschreven is moet de Motor ecu de motor nog inleren gebeurt met een km of 100 dus daar ben je al voorbij maar let ook op dat het bijna een nieuwe motor is en die moet nog ingereden worden.
     
  19. Bijgaand even weer een kleine, maar positieve, update.

    Inmiddels heeft het blok 1200 km gereden met mijn auto. Ondertussen vind ik dat het blok beduidend mooier en rustiger is gaan lopen. Ik weet ook niet hoelang het blok een heeft stilgestaan... de motor rook in het begin ook zowat als een nieuwe motor, zo'n bepaald lucht komt daar altijd vanaf.

    Maar goed, de motor loopt nu dus op een dusdanige manier, zoals ik dat had gehoopt, gewild en verwacht had. Zoals het dus nu is, krijg ik weer vertrouwen in de auto en zal dat betekenen dat ik dus blijf doorrijden :D Het enigste wat nog zal volgen zijn de koppelingsplaten over ca. 30.000 km.

    Moet wel zeggen dat ik, na een tijdje in een trend-achtige uitvoering te hebben gereden, de luxe van de Futura wel weer ga waarderen nu :D Heb van het weekend de winterbanden onder de auto geschroefd en 1 parkeersensor achter vervangen die nog altijd kapot was van de aanrijding.

    Het enige wat ik nog ga aanpassen is het (tijdelijk) verwijderen van de zonneschermen. Deze zijn in de winter te donker als je bij regen en nacht achteruit moet rijden op donkere stukken. Iets wat ik dagelijks doe. Het zicht is dan te beperkt naar mijn idee. Daarbij: Voetgangers en fietsers verwachten dat je hun wel ziet, iets wat ik nu wel eens betwijfel of ik ze écht zie. Zeker als ze geen licht aan hebben. Vanwege de veiligheid ga ik deze er dus uithalen, en volgend voorjaar, bij de wissel van de zomerbanden weer terugplaatsen. Helaas iets minder mooi, maar veiligheid staat voorop.
     
  20. En hoppa! Dat lees ik graag. Fijn dat je je auto weer gaat waarderen, nu moet dat kreng het wel even een tijd goed gaan doen! En van die koppelingsplaten, als ze op zijn merk je dat vanzelf. Met zoveel lange stukken als jij rijdt kunnen ze wellicht nog veel meer km mee. Veel plezier en succes ermee!
     

Deel Deze Pagina