1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

-EXIT-Verkocht 10-11-2010 Rinkels Kelp Focus II 1.6 TDci -

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rinkel, 25 sep 2008.

  1. Zo.. laat ik weer een positieve update doen!

    Gelukkig zit alles de laatste tijd iets meer mee :D
    De bijgeluid in de airco kwam doordat deze bijna leeg was en is dus weer gevuld.
    Ook werkt mijn stuurwielbediening nu weer op de aftermarket radio na het plaatsen van een extra kabeltje :D

    Ook is inmiddels de schade gemaakt, en heb ik meteen 2 dingen meer mee laten spuiten.
    Dus.... : Foto's
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. En 2 foto's van de andere gespoten delen.

    - De zwarte strips boven de mistlampen zijn in kleur gespoten
    - De zwarte strip boven de kentekenplaat op de achterklep is in kleur gespoten
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. ja ,schade aan je auto is nooit leuk maar hij ziet er weer gelikt uit.
    mooie update trouwens.
     
  4. foto`s gemaakt bij heinhuis? :dance:
     
  5. Hahah inderdaad, die plek kent jou ST ook wel hè ;) Ach jah dat is nog dichtbij... had geen zin om veel moeite te doen.

    Inmiddels heeft de auto na 30.000 kilometer weer frisse olie etc. gekregen, en zit er ook Xenon in, kleur 5000K.

    Wat nog moet gebeuren is de lampen goed afstellen (staan nu eerder te laag als te hoog), de airco wordt nog gecheckt voor het verlopen van de garantie, en ik heb last van gerammel van de wielkast bekleding linksvoor.
    Dit wordt 6 januari allemaal opgelost :D
     
  6. Zucht kuch uchhh wat een stof op dit topic :P

    Laat ik ook eens een keer een update doen... of nou jah, echte updates heb ik niet zozeer. Het enige is dat er tegenwoordig Sonniboy's in mijn auto zitten.
    Vooor de rest zal de auto voorlopig zo blijven.
    Wat ik dus heb aangepast t.o.v. de standaard:
    - Xenon
    - Sonniboy
    - Voorste kappen boven mistlampen in kleur gespoten
    - Strip bij achterklep in kleur gespoten
    - Spatlappen voor en achter
    - Eigen (1DIN) radio met USB, BT etc. en met werkende stuurwielbediening.

    Voorlopig zal er verder weinig gebeuren behalve dus de nodige km's rijden.
    Heb de auto sinds begin juli en heb er inmiddels een ruime 51.000 km bij op de klok gezet, met geen reparaties buiten de garantieperiode :P

    En nog een paar fototjes van afgelopen zaterdag na het poetsen:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat ik wel opmerkelijk vindt: Je ziet erg weinig deze kleur auto rijden, en ik heb ook nog nooit een soortgelijke auto gezien :D
     
  7. Naar de Laarberg geweest?;)
    leuke foto`s!
     
  8. Jawel!
     
  9. R.I.P. Mooie groene Focus...:cry:

    Rinkel: Sterkte!
     
  10. Waardoor is de auto overleden? Oftewel wat is de oorzaak van de kapotte motor?
     
  11. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Met 154k op de klok mag dat natuurlijk niet gebeuren.
     
  12. .. morgen zal ik hier een update doen ;)
     
  13. Ik ben benieuwd, tov gister is het nu morgen!!;) Vertel Vertellll!!!
     
  14. #34 Rinkel, 26 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2009
    Zo ik zal hierbij ook maar weer eens even een update posten over hetgeen ik afgelopen maand allemaal aan "problemen" heb gehad.

    15-09-2009: Km. stand 147.000: Op de A12 bij Arnhem 's ochtends vroeg ben ik van achter aangereden. Gelukkig geen letsel bij geen van beiden. Op het eerste oog in het donker was er geen schade. Uiteindelijk is gebleken dat er toch nog voor bijna € 1000,- aan schade zat (o.a. parkeersensoren, spuiten bumper, stootlijstje bumper vervangen en bumper opleg steun).

    30-09-2009: Km. stand 150.500: Op de A18 's ochtend om 6:30 krijg ik een melding motor systeem storing. Het eerste dat ik mij opkwam was dat mijn roetfilter dicht zou zetten omdat deze al vervangen had moeten worden en ik mijn regeneratievloeistof nog niet had laten bijvullen. Ik dus direct naar de dichtsbijzijnde Ford Dealer gereden die pas om 08:00 uur openging, dus daar eerst 1,5 uur stil gestaan. Daar laten uitlezen, en hun diagnose was een defecte EGR-klep. Daarnaast zat er nog een roetfilter storing in, maar dat zou komen vanwege de EGR-klep. Ze konden mij echter ter plekke niet helpen en hadden ook geen vervangend vervoer. Ik kon echter wel met de storing door rijden, al trok mijn auto voor geen meter meer, 0 - 100 leek wel 1 minuut te duren...

    Enigzins verbaasd dat het de EGR-klep betrof, en niet mijn roetfilter heb ik dus maar mijn eigen garage gebeld wanneer ik langs kon komen. Omdat dit direct mogelijk was dus rechtstreeks naar de garage gereden. Zij wouden echter niet de diagnose volgen en hebben de auto, in mijn bijzijn, opnieuw uitgelezen. Op dat moment kwamen er alleen maar foutmeldingen van het roetfiler naar voren, en niet meer van de EGR-klep. Daarop is besloten om het roetfilter geheel te reinigen (dus niet vervangen) en de regenaratievloeistof bij de vullen. Na het uitvoeren van deze reparatie is mijn conclusie dat mijn auto een stuk beter reed. De motor reed merkbaar zuiniger (1:20 tegen ca. 1:17,5) en ook een stuk rustiger (niet het nagelende diesel geluid meer).

    Eigenlijk hierop terug kijkend had ik dus eerder de vloeistof moeten bijvullen en het roetfilter laten reinigen. Dit zal ik dus vanaf nu wel netjes volgens het "boekje" doen.

    Maar goed, helemaal tevreden hiermee omdat de auto de afgelopen tijd niet zo lekker meer had gereden. Daarbij vraag ik me nog steeds af wat er was gebeurd bij de Ford dealer die in 1e instantie de diagnose heeft gesteld.... ik ben bang dat ik daar en een nieuwe EGR-klep had gekregen, en een nieuw roetfilter...

    Vr. 16-10-2009: Km. stand 154.000 's avonds haal ik mijn vriendin op van de trein, en na even te hebben gewacht en ik de auto weer start hoor ik ineens een tikkend geluid uit het vooronder komen. Da's niet best is het eerste wat ik dan denk... De volgende ochtend dus direct maar weer naar de garage gegaan en het eerste wat ik hoor is dat ik niet meer met de auto verder mag rijden... enigzins verbaasd en chagarijnig verlaat ik de garage en zal tot na het weekend moeten wachten om te kijken wat er aan de hand is. Uiteindelijk na de nodige onderzoeken is het volgende gebleken: Ik heb een lekke injector/verstuiver gehad waardoor er 1,3 liter diesel tussen mijn olie (3,8 liter) is gekomen. Ik heb dit dus zelf nooit opgemerkt bij het olie peilen... wist ook niet eens dat dit kon... Doordat er dus diesel in mijn olie is gekomen heeft het blok te weinig smering gekregen waardoor uiteindelijk mijn drijfstang kapot is gegaan. Vervolgens waren er dus 3 opties mogelijk: 1. Auto verkopen 2. "Nieuwe" motor 3. Motor herstellen.

    Nadat ik in overleg met de garage ben geweest en ook al tussentijds heb rondgekeken naar een andere auto, bleek al vrij snel dat mijn auto verkopen geen optie was. Mijn auto was nog maar zo weinig waard dat ik hem dan alsnog beter zou kunnen verkopen zodra mijn motor hersteld was.
    Dan bleef over de keuze tussen het herstellen van de motor of een "nieuwe" motor erin. Na uiteindelijk de kosten te hebben gezien heb ik gekozen voor een "nieuwe" motor, met nog maar 16.000 km op de teller. Dit blok is geheel compleet, alleen de turbo, koppeling en ik dacht het vliegwiel worden van mijn auto overgezet, al het overige komt dus allemaal nagenoeg nieuw. Wel wordt gekeken naar de staat van alle onderdelen. Daarbij heb ik nu tevens 1 jaar garantie op dit "nieuwe" motorblok.

    Kortom: Het eerst komende jaar zal ik door blijven rijden met mijn Focus omdat er toch garantie zit op het motorblok. Volgend najaar, als de garantie zijn einde naderd zal ik mijn eigen gevoel gaan volgen, waarbij ik met name zal kijken naar het geluid van de motor. Als ik mijn auto dan vertrouw, en daar ga ik eigenlijk wel vanuit zal mijn Focus nog wel een jaartje of 3 (200.000 km) mee gaan.

    ... nu is het alleen nog wachten op mijn eigen auto die ik woensdag weer krijg, en een rekening van de garage van zowel de reparatie van het roetfiler als de "nieuwe" motor incl. alle bijbehorende diagnoses etc...

    ... hopelijk hoef ik dit jaar dan niet meer naar de garage...
     
  15. Toevallig in Doetinchem?
    Hoor de laatste tijd vaker slechte verhalen over hun :(

    Hopelijk ben je nu van al het gezeur af:thumbs:
     
  16. Ja toevallig wel ja inderdaad ;) Ben er later ook nog met mijn verhaal naar toe geweest; maar de enige reactie van hen: Daar kunnen wij niks mee.
     
  17. Is het : Daar kunnen we niks mee of daar WILLEN we niks mee!?
    Hopen dat je nu lekker blijft rijden, Rinkel!!:thumbs:
     
  18. Ze zeggen kunnen... het kwam meer over als WILLEN en lig toch niet te zeuren... overigens wel humor: Er staat een bordje op de balie dat ze ook open staan voor postieve kritiek (of iets in die geest).

    Voor mij was het meer iets van: Het was al slecht, maar nu kom ik er niet weer, of mijn auto moet echt weer kapot zijn dat hij niet verder wil :p

    Overigens jammer, ik heb verder geen slechte ervaringen met andere vestigingen van Cosmo in bijv. Neede of Almelo.
     
  19. #39 uwbuurman, 27 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2009
    Fijn dat je vanaf woensdag weer kunt beschikken over een vers motorblok! Ik hoop dat je dan ook de komende tijd geen gesodemieter meer hebt!!
     
  20. Ze controleren de turbo toch wel goed? Bij 150.000 kan (hoeft niet) de turbo ook al wat minder zijn. Je wil niet over 30.000 km je turbo alsnog vervangen. Verder hoop ik dit niet mee te maken. Zal bij een slechter lopende motor in ieder geval niet doorrijden;). Je turbo laten reviseren is op het geheel denk ik niet eens heel duur. (200-300 euro)

    1 voordeel ik heb 1 van de weinige 1.6 tdci 109 pk motoren zonder roetfilter:lol:
     

Deel Deze Pagina