1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR afsluiten....eindelijk begonnen

Discussie in 'Performance' gestart door Duval, 22 nov 2007.

  1. Het zal wel, alles wat ik weet is dat de egr niet dicht mag ivm de apk. met de stekker en de vacuümslang los trekt hij als een beer.

    hij gaat nu zelfs boven de 200 uit op de teller :D vanmiddag op de terugweg van de meeting ff geprobeert 8) dit was ook nog met de airco aan.

    ik denk ook dat inderdaad beter werkt als er een plaat tussen komt, maar het is mij prima zo. :wink:
     
  2. wtf is er met mijnes aan de hand :S. de ene na de andere TDDI vliegt naar de 190 km/u. Misschien een ander luchtfilter ofzo :?
     
  3. nee hoor, alles is standaard onder mijn kap.. wel vreemd van die van jou inderdaad.
     
  4. misschien een stukkie meer weerstand met de 215 banden. maar dat moet niet zoveel schelen. Trekt die van jou na de 150-160 nog steeds door? Vanaf die snelheid begint is van mij erg moeilijk te doen.
     
  5. mijne trekt lekker door tot 180 daarna word het minder.

    toen de egr nog werkte deed hij al moeilijk bij 130
     
  6. hoe kan de apk keurmeester ooit weten of je egr klep dicht zit of niet? het is absoluut geen afkeur, zolang je de roetmeting maar haalt, maar dat gaat beter met een dichte egr klep...

    en het is idd beter om er een plaatje tussen te doen, want als je de stekker eraf haalt krijg je foutcodes.. met een plaatje ertussen denkt de PCM dat de egr klep gewoon werkt, maar hij krijgt geen uitlaatgassen meer!

    suc6!

    martijn
     
  7. Zolang het motormanagementlampje niet gaat branden is er niets aan de hand toch?
     
  8. klopt, en anders uit laten lezen dan kunnen ze de foutmelding / code verwijderen :wink:
     
  9. Foutcodes is alleen bij auto's vanaf eind 2003/begin 2004.
     
  10. als je de stekker eraf haalt krijgt een focus van voor 2003 echt wel storingen :wink: (motorlampje blijft wel uit).. bij een focus tddi gewoon een plaatje er tussen maken, is 15 min werk... en geen gezeur :d
     
  11. Het gaat niet over een stekker, maar over het slangetje loshalen. Uitleg staat ergens in een EGR topic onder how to denk ik.
     
  12. watvoor storingen bedoel jij?
    ik heb nu een paar hondert kilometer gereden met de stekker eraf en het slangetje ook, maar niets aan het handje. Auto rijdt een stuk beter voor mijn gevoel.
     
  13. De "storing" wordt wel gezien door het motormanagement.
    Het lampje op het dashboard gaat echter niet branden voor de "kleinere" storingen.
    Als je echter naar de dealer gaat of naar een garage met goede uitleesapparatuur: is er wel degelijk een storing te vinden mbt de egr.

    Dit heb ik zelf getest: ik heb namelijk een professioneel uitleesapparaat op mijn werk liggen.

    Dutchguy
     
  14. Precies... hij wil de klep wel aansturen, maar krijgt geen reactie terug...

    martijn
     
  15. Ik zit met veel interesse alles over die egr klep te lezen.Ik merk nml dat mijn focus steeds slechter begint te trekken, en zeker als ik met een caravan rijdt ook steeds minder zuinig wordt.
    Ik blijf echter met een vraagje zitten,nml ik heb een tddi einde 2004, zal wel een van de laatste tddi zijn denk ik.
    Maar goed als ik dat plaatje ertussen zet, en de stekker gewoon laat zitten ,moet ik dan wel of niet het slangetje dichtmaken?
    Ruud
     
  16. #56 Focus_Tddi, 13 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2009
    Nee. Ik heb zelf ook dat slangetje gewoon laten zitten. Kan volgens mij totaal geen kwaad. Ik heb zelf ook een plaatje gemonteerd en ik merk alleen maar voordelen sinds ik dat heb gedaan.

    Reinig ook meteen de inlaat met Wyns EGR reiniger. Door langdurige vervuiling krijg je een vernauwing in de inlaat. Er kan dus minder lucht doorheen en dat resulteert in vermogens verlies.

    Ik heb pas geleden alles aangepakt. Vanaf de turbo tot en met de EGR klep alles goed gereinigd, ook de intercooler. De inlaat heb ik ook met EGR reiniger ingespoten.
    Nu is deze Fofo in no time op topsnelheid en is het dooie punt wat er altijd was volledig verdwenen. Voorheen was het na 160 over en uit met de gang. Het duurde behoorlijk voordat een keer 190-195 op de klok werd aangetikt. Nu na alles gereinigd te hebben blaast ie lekker door en is na de 180 de grootste versnelling er wel uit, maar doet er beduidend minder lang over om de 195 aan te tikken...
     
  17. focus TDDI bedankt voor je reaktie.
     

Deel Deze Pagina