Merk je het nu nog een beetje met die "gesloten klep"? Ik zal binnenkort ook die stekker en slang eraf halen. Niet erg veel zin om dat plaatje ertussen te plaatsen. Heeft jouw garage wel vaker deze klep zo gesloten?
ik merk het nogwel inderdaad, hij pakt veel beter op en hangt nog steeds lekker aan het gas. en hij rijd volgens mij ook zuiniger, normaal tank op de helft ( meter ) dan heb ik ongeveer 350 km gereden. nu op kwart en staat al op 350, en trap echt lekker door 8) garage doet het wel vaker zeggen ze, maar of je dat moet geloven
Nouja opzich is het een werkje van niets (er hoefd niets aan de computer te worden aangepast toch?). Van het weekend maares proberen . Ik rij meestal zon 450 op een halve tank 8-). Dat gaat nog wat worden. Gemiddeld zon kleine 1 op 16, wat doet de jouwe?
hij reed 1:14/1:15 verder hoeft er niks aan de computer gedaan te worden. het meeste werk zit hem in de motorkap te openen en te sluiten
Kan ook op die manier, als de auto niet te jong is (bij mij werkt dat niet, dus moet wel een plaatje plaatsen). En dat plaatje is er binnen 5 min tussenuit bij mij als het moet.
inderdaad, wat ik ervan zag hebben de tdci's geen stekker op de egr zitten. de TDDI wel en dat maakt het een stukje eenvoudiger .
Ok de stekker is eruit, en Pepper trekt weer als een beer, precies wat je van een diesel mag verwachten, ik heb nu niet meer het gevoel dat ik in een natte drol aan het trappen ben.
Merk je echt zoveel verschil dan? en vooral bij welke toeren? Heb je nu ook minder last van rookontwikkeling? Laatste vraag . heb je ook dat slangetje van de klep afgehaald?
Pepper trekt nu veel beter in het gebied dat de turbo niet draait (het turbogat dus) en ja ik heb het slangetje losgemaakt en er een schroef ingedraaid, het voordeel van deze methode is dat als je voor de APK moet je het systeem in een paar minuten weer orgineel hebt, wel moet je dan even flink doorrrossen om je egr pijp weer een beetje schoon te blazen.. Ik heb niet het idee dat tie er meer door is gaan roken, wel minder.
Ik heb de stekker en het slangetje vandaag ook losgekoppeld . Hij rookt inderdaad een stuk minder, en de gedachte dat er geen uitlaatgassen meer inkomen laat hem veel soepeler rijden . Ook de klep voor zover mogelijk nog even schoongemaakt. bah bah bah. Kan je daar niet een spulletje inspuiten dat het oplost ofzo?
onzin JP. Sierk heeft bij mij de vacuum slang los gehaald. (MIJN slang en niet ME slang) Het plaatje zit er tussen om de slecht of niet meer sluitende EGRklep dicht te zetten. Anders werkt de klep niet meer maar is er toch een open verbinding tussen uitlaat en inlaat traject. Dus mijn advies geen geneuzel, fysiek dichtzetten die klep! En de apk... de roettest heeft alleemaar betere gevolgen want er is minder roet. Er is volgens mij geen wet waruit blijkt dat de EGR moet werken...
waarvoor is het nodig om die slang dicht te zetten met een schroef oid? Ik heb de mijne er gewoon af gehaald en niet dicht gezet. Maar wat een verschil qua roet zeg. Daarnet vol weg bij het stoplicht waarbij normaal je achterliggers verdwijnen. Nu echt totaal geen rook. wat is nou milieu vriendelijker?