1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR afsluiten....eindelijk begonnen

Discussie in 'Performance' gestart door Duval, 22 nov 2007.

  1. Merk je het nu nog een beetje met die "gesloten klep"?
    Ik zal binnenkort ook die stekker en slang eraf halen. Niet erg veel zin om dat plaatje ertussen te plaatsen.

    Heeft jouw garage wel vaker deze klep zo gesloten?
     
  2. ik merk het nogwel inderdaad, hij pakt veel beter op en hangt nog steeds lekker aan het gas.

    en hij rijd volgens mij ook zuiniger, normaal tank op de helft ( meter ) dan heb ik ongeveer 350 km gereden. nu op kwart en staat al op 350, en trap echt lekker door 8)

    garage doet het wel vaker zeggen ze, maar of je dat moet geloven :)
     
  3. Nouja opzich is het een werkje van niets (er hoefd niets aan de computer te worden aangepast toch?). Van het weekend maares proberen :D.

    Ik rij meestal zon 450 op een halve tank 8-). Dat gaat nog wat worden.

    Gemiddeld zon kleine 1 op 16, wat doet de jouwe?
     
  4. hij reed 1:14/1:15 verder hoeft er niks aan de computer gedaan te worden. het meeste werk zit hem in de motorkap te openen en te sluiten :lol:
     
  5. Kan ook op die manier, als de auto niet te jong is (bij mij werkt dat niet, dus moet wel een plaatje plaatsen). En dat plaatje is er binnen 5 min tussenuit bij mij als het moet.
     
  6. inderdaad, wat ik ervan zag hebben de tdci's geen stekker op de egr zitten. de TDDI wel en dat maakt het een stukje eenvoudiger :D.
     
  7. Oké dan, woensdagmorgen ben ik vrij, dan gaat toch echt de stekker los. :lol:
     
  8. Ok de stekker is eruit, en Pepper trekt weer als een beer, precies wat je van een diesel mag verwachten, ik heb nu niet meer het gevoel dat ik in een natte drol aan het trappen ben.
     
  9. Merk je echt zoveel verschil dan? en vooral bij welke toeren?
    Heb je nu ook minder last van rookontwikkeling?
    Laatste vraag :P. heb je ook dat slangetje van de klep afgehaald?
     
  10. Pepper trekt nu veel beter in het gebied dat de turbo niet draait (het turbogat dus) en ja ik heb het slangetje losgemaakt en er een schroef ingedraaid, het voordeel van deze methode is dat als je voor de APK moet je het systeem in een paar minuten weer orgineel hebt, wel moet je dan even flink doorrrossen om je egr pijp weer een beetje schoon te blazen..

    Ik heb niet het idee dat tie er meer door is gaan roken, wel minder.
     
  11. mijn focus rookt ook veel minder.. :D
     
  12. Als ik mijn klep dichtgooi ga ik dan ook minder roken ? :lol:
     
  13. ja dan rook je voor de laatste x :lol:
     
  14. Ik dacht eerst ook dat ik de EGR en inlaatspruitstuk wel schoon kon rijden, maar dat werkt dus niet.
     
  15. WE zullen wel zien, anders geven we pepper een kuurtje Wynn's
     
  16. Ik heb de stekker en het slangetje vandaag ook losgekoppeld :).
    Hij rookt inderdaad een stuk minder, en de gedachte dat er geen uitlaatgassen meer inkomen laat hem veel soepeler rijden :P.
    Ook de klep voor zover mogelijk nog even schoongemaakt. bah bah bah.
    Kan je daar niet een spulletje inspuiten dat het oplost ofzo?
     
  17. Zie boven, ik meen dat het EGR cleaner heet, volgens mij heeft Hanssie het al eens gebruikt.
     
  18. onzin JP. Sierk heeft bij mij de vacuum slang los gehaald. (MIJN slang en niet ME slang)

    Het plaatje zit er tussen om de slecht of niet meer sluitende EGRklep dicht te zetten. Anders werkt de klep niet meer maar is er toch een open verbinding tussen uitlaat en inlaat traject. Dus mijn advies geen geneuzel, fysiek dichtzetten die klep!

    En de apk... de roettest heeft alleemaar betere gevolgen want er is minder roet. Er is volgens mij geen wet waruit blijkt dat de EGR moet werken...
     
  19. waarvoor is het nodig om die slang dicht te zetten met een schroef oid?
    Ik heb de mijne er gewoon af gehaald en niet dicht gezet.
    Maar wat een verschil qua roet zeg. Daarnet vol weg bij het stoplicht waarbij normaal je achterliggers verdwijnen. Nu echt totaal geen rook.

    wat is nou milieu vriendelijker?
     
  20. als ie dicht is, nu hoeven jij en je achterliggers minder vaak de auto te wassen :woohoo:


    ;-)
     

Deel Deze Pagina