1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR afsluiten....eindelijk begonnen

Discussie in 'Performance' gestart door Duval, 22 nov 2007.

  1. Om morgen wat werk te besparen heb ik vandaag al wat gedaan...
    Aangezien de boel nog niet geheel afgekoeld was riskeer ik het niet om reeds aan die bouten beginnen te wringen om het plaatje te steken....als dat nodig zou zijn....want zoals je op de onderste 2 foto's kan zien bevinden zich links en rechts van de zeskant 2 lipjes die duiden op een plaatje...de tegenoverstaande zeskant heeft ook 2 lipjes links en rechts ervan....ZOU DIT AL EEN PLAATJE ZIJN OF IS DIT NORMAAL???Die spatters dat je ziet is WD-40 om het morgen wat makkelijker te maken....

    Op de andere foto kan je zien dat de flensverbinding lekt...in de garage vertelden ze me laatst data de turbo olie lekt...... volgens mij is het deze smurrie die ze gezien heben ...idiots

    [​IMG]
    de klep zelf (valt behoorlijk mee qua smurrie...)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Zit hier nu reeds een plaatje tussen???
    [​IMG]













    _________________
     
  2. Hier de foto van 'uwbuurman' om te vergelijken. Hij heeft dit 'plaatje' niet steken volgens mij...

    [​IMG]
    uwbuurman

    [​IMG]
    de mijne

    Wat denken jullie?
     
  3. Ik denk: "Jeutje wat is het vroeg..."
     
  4. Is het niet gewoon een pakking die er tussen hoort?
    En ik zie hem bij buurman ook zitten hoor!
     
  5. Heb juist het plaatje gestoken (gat van 7mm). Hetgeen ertussen stak was idd een pakking...

    Heb een plaatje van 1mm genomen met slipgaten en daar dan een cirkeltje hittebestendige pakking ertussen....




    deze heb ik ertussenuit gelaten.

    Nu nog de testrit...
     
  6. Je merkt er vrij weinig van, alleen zal je het in de inwendige vervuiling
    kunnen merken, aangezien hij nu niet meer zijn eigen "troep" terug krijgt,
    werkt het een stuk schooner, dit zal wel even duren.
     
  7. Na 25km nog geen foutmelding gekregen. Motor minder snel warm...maar eens warm rijdt deze soepeler naar mijn gevoel...
     
  8. Ik loop er ook nog steeds over te denken, maar pakt je motor nu "onderin" ook beter op, of is dat het zelfde gebleven (dus toeretallen beneden de 2000 rpm)
     
  9. Neemt wel degelijk vroeger op hoor. :wink:
     
  10. Jij hebt het plaatje dus bij je turbo geplaatst en niet bij de aansluiting (onder) de EGR klep?.
     
  11. Bij de turbo idd :wink: , is dat niet de bedoeling mss :? :?
     
  12. ik weet niet of dat iets uitmaakt, zelf denk ik van niet maar omdat uw buurman hem wel onder de EGR klep heeft afgesloten vroeg ik me dat af. Het is wel een stuk makkelijker hoe jij het nu heb gedaan, bij mij (tddi) kan dat niet op die manier en zal ik onder de klep moeten gaan vogelen.
     
  13. Mee eens, pakt bij mijn TD-Di ipv 1900 tpm nu bij de 1700 tpm, dus het
    scheelt heel iets, maar wel merkbaar.
     
  14. Wat me daarstraks opviel is dat de motor veeeel beter reageerd op gaspedaal!

    Heb ik dat plaatje nu eigenlijk op de goede plaats gestoken of niet?
     
  15. ik heb de garage gevraagt me egr af te sluiten, ze zeiden dat het om een stekker ging, en die hebben ze los gekoppelt.
    me auto rookt nu veel minder/niet, en hangt ook weer lekker aan het gas. hij pakt het koppel nu ook veel sneller op. en rijd dus ook veel soepeler.

    waarom doet iedereen er een plaatje tussen? omde egr helemaal definitief af te sluiten?

    voor de apk mag dit niet. mijn garage doet er niet moeilijk over als hij wel dicht is, maar als er een steekproef komt, komt hij niet door de apk keuring, en moet de egr weer werken.
     
  16. Hebben ze die stekker er bovenop gewoon afgehaald ofzo? Bij de tddi zit er inderdaad wel elektronica bovenop die klep maar volgens fordtune kan de tddi alleen mechanisch worden gesloten.
    Met het plaatje is het in ieder geval zeker dat er geen uitlaatgassen meer inkomen. Maar een stekkertje loshalen is wat makkelijker natuurlijk.
    De tddi is een stuk lastiger bij te komen dan de tdci.
     
  17. ze hebben inderdaad de stekker bovenop los gehaalt en nog een rubber leidingkje.

    kun je zien op deze foto's.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ga in het weekend de kabels nog even vast zetten. lijkt wat slordig zo..
     
  18. ik vraag me af waarom ze die slang los hebben gehaalt. zuigt hij iets aan of levert hij iets aan?

    iemand een idee?
     
  19. Vacuumslang voor bediening van de EGR? Maar als je een stekker erop hebt, is jouw EGR dan niet elektrisch bediend? Hebben ze een stop in de slang gestoken?

    De reden dat ze een plaatje erin doen, is omdat een al slecht functionerende/vervuilde EGR klep niet 100% meer afsluit, zodat er ook door hem op jouw manier af te zetten, er toch nog gas door kan komen. Met een plaatje is het gewoon 'dicht', 100%.
     
  20. nee, ze hebben er gen stop in gedaan.

    duidelijk verhaal. er komt bij mij eerst geen plaatje tussen.
     

Deel Deze Pagina