Dutchguy's Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dutchguy, 22 jan 2008.

  1. een geknepen 115 pk bedoel je:mrgreen:

    maar deze grafiek ziet er zeer goed uit:cool:
     
  2. Netjes Lars! Vergelijkbaar met de mijne na de ATM-kuur: 133pk en 340nm koppel.

    Rijdt een stuk lekkerder he? Bij ATM wegrijden, stoplicht linksaf, beetje gas erop, lekker wielspin de bocht door.
     
  3. Haha wielspin tot hoog in de 2e versnelling :D
     
  4. Die grafiek ziet er inderdaad goed uit; mooie rechte lijnen zonder dipjes of vreemde pieken.
     
  5. Mooie waardes! Ik zie dat de luchttemperatuur redelijk hoog was, misschien dat hij daar door ook nog iets minder vermogen heeft? Rond de 20 graden is ideaal dacht ik?
     
  6. Ziet er mooi uit Lars :)
    Geniet er van!
     
  7. Mooie curve. Veel plezier met de extra paarden!
     
  8. Pen*s wielspin???? What about your TC? :schater:;)
     
  9. Dat lampje is al bijna doorgebrand.... :D
    Bij een diesel smoort hij de motor niet hé ;)
     
  10. Roet hij (nog) niet te veel?

    De bluefin op de 1,8 TDdI doet dit wel.
     
  11. Hij roet wel, vooral onderin toeren.
    Maar nog niet zo extreem als mijn oude tddi. (die deed het overigens bovenin toeren)
     
  12. #1352 dutchguy, 11 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2012
    Ik speel al een tijdje met de gedachte om de voorste draagarmen te vervangen omdat ik de powerflex rubbers zat ben.
    Samen met de conclusie dat een van de aandrijfassen eigenlijk wel vervangen wilde worden heb ik de knoop maar doorgehakt.

    Gemonteerd is een setje draagarmen van TRW en een gereviseerde linker-as van Löbro/GKN.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik had goede hulp:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    De nieuwe aandrijfas lijkt een stuk kleiner, maar om een of andere reden trekt de binnenste homokineet zichzelf naar binnen terwijl de oude zichzelf juist naar buiten drukt. Als je beide indrukt, dan zijn ze gelukkig even lang ;)
    De as is een kleine 2mm dunner dan de originele, maar het gewicht is hetzelfde. Waarschijnlijk zit er dus een nieuw as-deel in.
    Bij het afdraaien haal je namelijk nooit 2mm materiaal weg.

    Het verwijderen van de aandrijfas was overigens ook niet eenvoudig.... :( met een breekijzer kom je er net niet goed tussen.
    Uiteindelijk heb ik een slagtrekker van mijn werk gehaald om hem los te beuken.
    Dit paste aanvankelijk ook niet helemaal fijn, maar na wat gepruts is het gelukkig toch gelukt.
     
  13. Wat is de reden dan dat je powerflex niet meer wil?
     
  14. Ik was het stugge weggedrag eindelijk zat. Bij mijn vorige motor (tddi) merkte ik er niet zo veel van (behalve dat hij heel strak en scherp stuurde), maar nu met mijn tdci is alles zoveel verfijnder geworden dat het wel op ging vallen.

    Dus als iemand nog belang heeft bij een setje draagarmen inclusief powerflex... laat maar weten. Je mag ze voor weinig hebben. De fuseekogels zijn overigens nog in prima staat.
     
  15. Mooie update/upgrade weer :D
     
  16. Mooie upgrades Lars :thumbs:

    Fijn als je zoveel zelf kunt doen :respect:
     
  17. ja, werkzaamheden gingen lekker, alleen het aandrijfas uit de bak halen was ff een crime, maar met goed gereedschap en geduld (ja, dat kan ik ook nog hebben) is het toch gelukt:D

    en met het uitzicht op een Warsteiner na de werken komt alles goed :D
     
  18. Even aantal pagina's terug moeten lezen om weer bij te zijn met alle update's. Er is weer veel werk verzet, ook lekker dat je hem hebt laten tunen :rock:

    Is hij nu aardig naar wens Lars of zit er weet iets nieuws aan te komen ? :schater:
     
  19. Nou... de standkachel gaat er nog uit; Deze wordt vervangen voor wat anders.
    Verder staat nog weinig op stapel.
     
  20. Komt ervoor in de plaats?
    Verwarming op elektriciteit?
    Ben benieuwd, wil zelf ook nog zoiets hebben, maar goed beetje duur om dat nieuw te kopen :(
     

Deel Deze Pagina