1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ejbrul, 4 sep 2008.

  1. #61 hoomer, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
    denk ook aan de leeftijd van de distriebutie er staat 10 jaar voor maar denk dat jou auto wel jonger is ;)
     
  2. Ik wordt momenteel om de oren geslagen door een Ford dealer met de volgende kosten:

    Distributie: €299,- (vaste prijs)
    Multiriem + rollen: €100,-
    Waterpomp: € 214,- (normaal € 264,- nu €50,- reductie vanwege combi met distributieriem)

    Totaal: €613,-

    Lijkt mij veel... wat vinden jullie?

    :) TNT :)
     
  3. Garage Crijns op de Reeweg 80 in Landgraaf doet mijn tootje altijd. Hij heeft mijn mazdaatje toen ook netjes onderhouden.
    Hij is niet duur, snel en precies.
    Ik moet zaterdag weer ernaartoe ivm nieuw spanrolletje en bandje.
     
  4. tuinheks; waarom moet de spanrol bij jouw auto vervangen worden?
     
  5. Ik heb een vogeltje onder de motorkap zitten en dat begint me nu op de wekker te werken. Je hebt de rollen waar de d-riem op "rolt" en daar tussenin zit ook een rol en die fluit.
    Eerst gekeken of het met smeren weg ging, maar dat heeft precies 1 minuut geholpen. Blijkt nu dat de spanrol is uitgesleten en het spanbandje schade heeft. Blijkbaar hebben ze met de d-riem vervangen niet alles vervangen en oude onderdelen terug gezet.
    Overigens had ik de auto toen nog niet. Dus is niet door ons gedaan.
     
  6. Abby, de d-riem heeft niks met het fluiten te maken. Wel met je multiriem.
    Je d-riem kan ook geen fluitend geluid maken, deze heeft immers tandjes.
    De d-riem en de multiriem staan compleet los van elkaar.

    Het fluiten kan ook worden veroorzaakt door stuurbekrachtigingsolie wat op de riem kan lekken. Vaak zweten/lekken de stuurbekrachtigingspompen iets (vooral de MKI). Dit kan op de riem terechtkomen. Het kan, zoals je zei, idd ook de spanner zijn die niet genoeg spanning levert.
    Bij het vervangen van een multiriem is het logisch dat de rollen blijven zitten, je spanrol kunnen ze wel meenemen.

    Overigens is het "smeren" van je multiriem echt niet aan te raden.;)
     
  7. Sorry, my mistake.

    Ik haal sommige dingen nog wel een door elkaar, is een vrouwenprobleem ;-). Het was inderdaad de multiriem. De spanrol floot. We hebben het vandaag laten vervangen en het vogeltje is gevlogen.
     

Deel Deze Pagina