1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ejbrul, 4 sep 2008.

  1. Ik heb een Focus 2005 2.0TDCI en vandaag gebracht naar de garage waar onze hele familie de auto's laat maken, voor de Distri-riem+span en looprol+waterpomp+arbeidsloon was het +/- 345 euries en hij zou de multiriem controleren, heb de Ford dealer gebeld die vroeg +/- 650 eurie en een andere plaatselijke Bovag garage geinformeerd die vroeg er 550 eurie voor....

    Maar via een offerte van www.mijngarage.nl kreeg ik extra korting... is altijd welkom...

    Moet hem vanmiddag ophalen dan laat ik wel weten wat het exacte prijsje is.
     
  2. Heb je ook een nieuwe waterpomp?
     
  3. He luitjes heb vandaag me FOFO opgehaald bij garage, ik heb er 355 eurie voor neergeteld voor vervanging waterpomp+loop en spanrol+Distri-riem+arbeidsloon.

    Ik merk wel dat hij momenteel best veller is geworden als je gaspedaal intrapt en dat hij veller reageerd hierop.

    :bye:
     
  4. #44 Focus_Tddi, 1 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2009
    Zou toch geen verschil mogen uitmaken lijkt mij.

    Ik heb vorige week een prijsopgave laten doen bij de BOVAG garage waar ik mijn FoFo heb gekocht in Februari. Ik zou 349 euries moeten betalen voor riem, spanrollen, waterpomp en aanverwante artikelen. Echter omdat de verkoper vond dat hij het eerste halfjaar verantwoordelijk was voor de auto, ivm garantie etc. is het kosteloos gedaan. De waterpomp is indd ook uit voorzorg meegenomen, dus blijkbaar een bekende voorzorgsmaatregel voor de Focus. Het is trouwens een diesel, dus qua prijs denk ik redelijk gemiddeld als ik zo eens om me heen kijk naar andere offertes die gedaan zijn. Tevens is netjes de olie en alle filters vervangen en koelvloeistof en remvloeistof, want daar hadden we nog recht op na aankoop van de auto.
     
  5. @ FocusTddi: Elke garage zegt een andere bedrag maar als je globaal even kijkt ben je tussen de 330 en de 380 eurie kwijt aan deze onderhoud.
    Ik heb mijn auto ook nog net 3 weken, toen ik hem gekocht had had ik de onderhoudsboekje nagekeken en zag dat de laatste onderhoud 20000km geleden is gedaan daarom heb ik een beetje van de prijs extra kunnen pingelen maar wel kreeg ik een complete garantie op de motorblok+versnellingsbak voor 3 maanden (riemen waren uitgesloten helaas)
     
  6. Ik heb uiteindelijk 241 moeten betalen voor nieuwe distributieriem, spanrollen en waterpomp incl. monteren.
    Niet bij de dealer maar bij een BOVAG garage.
    Nette prijs vind ik zelf
     
  7. @ Maverickje: kun je misschien de adres van die garage willen geven??
     
  8. Jazeker,
    dat is Auto Center Landgraaf in... (duh) Landgraaf

    Havikweg 9
    6374AZ
    Landgraaf
    045-5313355
     

  9. Dat zeggen ze ja. Tot je problemen hebt en de garage merkt dat derden aan de auto hebben gesleuteld, dan ineens heb je geen garantie meer. Ikzelf heb ook gewoon netjes 6 maanden garantie ipv 3, want drie maanden Bovag garantie bestaat niet eens.

    Maar goed, zoals je hebt kunnen lezen, had ik al aangegeven dat ook mijn prijs voor het vervangen dus aardig overeenkomt met de gemiddelde prijs die hier gegeven wordt.

    Echter had ik de meevaller dat mijn garage het kosteloos heeft gedaan, inclusief een grote beurt. Vlak voor het verstrijken vd garantie mag ik langskomen voor een laatste check, zodat eventuele mankementen alsnog onder de garantie kan worden opgelost. Al met al een keurige service dus.
     
  10. Zoals je misschien gelezen hebt staat er niet bij dat het 3 maanden garantie is van Bovag :confused: De garage waar ik hem heb gekocht geeft aan elke gekocht auto standaard 3 maanden garantie voor motorblok+versnellingsbak, als je 400 euro erbij betaald krijg je voor 12 maanden garantie op echt alles, dit wordt netjes op zwart op wit met stempel en handtekening van verkoper aan je afgegeven bij aankoop.
    Tijdens aankoop zijn we overeengekomen dat ik zelf de distributie set zelf laat maken en dat het garantie alsnog voor 3 maanden geldt. (staat vermeld in aankoop contract/papier)
     
  11. De distributie hoeft bij zetec-se niet los om de waterpomp te vernieuwen zit achter de riem gestoken,dus pomp losmaken kan je hem erachter vandaan halen zonder distributie los te halen.
     
  12. Dat vertelde je er niet bij. Maar goed, dan heb je geluk. Ben benieuwd wat er gebeurd als de boel niet goed gemonteerd zou worden en je hebt motorschade als gevolg.
    Daarbij komt dat contracten zoals jij die hebt ondertekend niet "volgens de regels der wet" zoals dat zo mooi heet, zijn vastgelegd. De verkopende partij kan daar meestal altijd onderuit. Aankoopcontracten zijn veelal enkel door de garage ontworpen, zonder dat deze zijn aangemaakt door een jurist. De klant kan namelijk ook negen van de tien keer onder een koopcontract uit.

    Wellicht dat de garage waar jij je auto hebt gekocht dus garantie geeft op jou werkzaamheden, met alle risico's van dien. Ik ben nog geen enkel verkoper tegengekomen die dat risico wilt lopen. Maar goed, zoals reeds vermeld zijn de wonderen misschien de wereld nog niet uit.

    Wat betreft mijn opmerking over de 3 maanden Bovag garantie, kan ik enkel zeggen dat het puur als waarschuwing was aangezien er genoeg bedrijven zijn die ook de 3 maanden Bovag aanbieden. Deze bestaat dus niet, dus voor andere wees gewaarschuwd. Meer een tipje dus.:)
     
  13. Ik heb vandaag zelf even de distributieriem vervangen van mn Focus, ik hoefde de kleppendeksel niet te demonteren. :o hadden ze de motor niet goed op tijd gezet? krukas versprongen t.o.v de 2 nokkenassen?:o

    ik heb vervangen:
    -Distributieriem
    -Multiriem
    -alle spanners en looprollen
    -en de waterpomp.
    ik heb alles met originele Ford onderdelen gemonteerd.
    het werk viel me 100% mee.
     
  14. Klopt het dat de distr. ketting van een 1,6 TDCI uit 2005 om de 150.000 km vervangen moet worden?

    Moet je bij de diesel nog meer onderdelen extra (preventief?) laten vervangen?

    Mijn auto is vorige maand bij 130.000 bij de garage geweest, en er stond een opmerking op de rekening dat dit de volgende beurt moest gebeuren.
     
  15. Ik weet niet hoe je het hebt, maar even werk is het zeker niet om alles te vervangen wat jij hebt vervangen. ;) De distributie ben je zo een paar uurtjes mee onderweg. Helemaal als je de originele spanrol moet vervangen voor hydrauilsche. (is voorgeschreven update vanuit Ford) :(
     
  16. Vervanging distributieriem

    Binnenkort ga ik naar dealer voor onderhoud, er wordt dan een grote beurt gepland ( 120.000km)......ik weet dat ik bij 150.000 km een distributieriem moet laten vervangen, moet ik nu wachten tot 150.000 of kies ik voor zekerheid en doe het bij 140.000 km????

    Groetjes,

    Futura

    PS: wie weet een goede Ford monteur die kennis van zaken heeft, die in Heerlen of omgeving auto's in onderhoud heeft.
     
  17. #57 soapy, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
    Bij mijn Focus van 1999 TDI, moest ook bij 160.000 de distributieriem vervangen worden, vanaf 120.000 dacht ik ook van, nou zal het wel moeten, maar de monteur heeft steeds volgens schema gewerkt en
    pas bij de 160.000 de riem vervangen. Moet zeggen ik moest ook effe
    wennen (bij mijn Escort 1993, ding de riem bij 75000:confused::confused: stuk), dus je snapt ik ben er ook wel bang voor.

    Maar ik ga bij mijn huige Focus ook gewoon pas bij de 160000 voor de riem
     
  18. Ik heb vorige week een grote beurt laten uitvoeren bij 120k km en ook deze vraag gesteld aan de Ford garage (Van Haren Venray).

    Dit was niet nodig, dus op naar de 140k. Of hij dan al vervangen wordt, of pas bij 160k weet ik (nog) niet...

    :) TNT :)
     
  19. #59 TNT, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
    Vandaag voor de zekerheid gebeld met de Ford Garage (Van Haren in Venray):

    Bij een 1,6 16V Benzine (Fase 1, 2001) raden ze NIET aan de waterpomp mee te vervangen samen met de distributieriem. Dit bevestigt dus hetgeen Denniss01 meldde.

    Deze wordt namelijk door een V-snaar aangedreven. Mijn Focus moet namelijk binnenkort voor de 160k beurt, waarbij de distributieriem vervangen wordt, en de waterpomp vraag heb ik meteen daar neergelegd.

    Mocht bij de beurt blijken dat hij lekt of er "slecht" uitziet, dan gaat hij er uiteraard wel uit.

    Gaat de waterpomp dus later stuk, hoeft er niet weer alles af zoals bij de distributieriem!

    :) TNT :)
     
  20. Ik heb mijn riem direct na aankoop vervangen (114k) is wel 46k te vroeg, maar kan nooit geen kwaad. Of ik 'm nu moet vervangen of over 3 jaar dat maakt ook niets uit toch? Liever een 46k te vroeg dan een meter te laat ;-)
     

Deel Deze Pagina