1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De vergeten kunst van het knipperen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 9 mrt 2015.

  1. Ik rij nooit te hard, ik rij gewoon iets sneller door dan de rest

    Castrol Racing Team.
     
  2. +1

    fofo2.1 1.6L champ
     
  3. Zoals ik al eerder zei, ook ik ben niet de braafste, knipperlicht is voor mij een redelijke tijd een niet zo sierlijk sierstuk van de koplamp en achterlicht geweest; het zat erop, het ontbreken had ik niet gemist. Tegenwoordig let ik er zo geel mogelijk op, ben geen heilige achter het stuur en zeker niet roomser dan de paus. En het is natuurlijk vervelend als je bij een rotonde staat en al lief voorrang geeft aan degene op de rotonde, die zonder even de hendel omhoog te duwen net de afrit pakt waar jij de rotonde op wilt. Of op een iets drukkere weg wilt fileparkeren zonder even aan te geven dat hij iets van plan is.

    Maar is het niet een even grote, als niet grotere ergernis dat sommige mensen een knipperlicht aanzetten en denken "mijn knipperlicht staat aan, nu geeft de rest mij wel ruimte"? Op de autobaan, wanneer je met 120 links rijdt en iemand met 90 achter een vrachtwagen zit, en een gaatje ziet zonder erbij stil te staan dat jij en misschien auto's achter je daardoor in de ankers moeten? Of de situatie die ik volgens mij al eerder beschreef, bij mijn werkplek na werktijd, waar er een voorsorteerstrook is bij het stoplicht naar de autobaan, en mensen tot het laatste moment de stroken voor rechtdoor gebruiken, en dan ineens een knipperlichtje naar links aangooien en zich tussen de auto's proppen die wel netjes al vóór het voorsorteerstrookje in de rij aansluiten.
     
  4. Dat laatste ken ik een beetje, levert een streep op van voor tot achter, 3 weken vechten met de verzekering en wat frustratie op. ohja, en een gebroken stuurstang bij de veroorzaakster die niet uit haar doppen keek.
     
  5. En dát is een goed punt. De mentaliteit van heel veel mensen is; ikke ikke ikke en de rest kan lekker stikke. :nocheer:

    Klein voorbeeld wat mij opviel toen ik uit Oostenrijk kwam rijden door Duitsland. Niemand, maar echt niemand zit op je bumper op de snelweg. Ze houden netjes afstand, geven/krijgen de ruimte om in te halen en weer een baan op te schuiven. Ik rij nog geen kilometer in Nederland en gelijk een nederlander op je bumper drukken terwijl ik nergen heen kan om weer op te schuiven. Kan ik eindelijk weer een baantje terug komen ze naast je rijden, krijgje een middelvinger en driftig gebaren. Je ziet de frustratie (voor wat?) al als je in je spiegel kijkt. Iedereen denk maar dat weg van hen is...
     
  6. Juist in Duitsland afstand houden. Ik kom regelmatig in Duitsland naar ik vind het daar nog grotere aso dan hier hoor

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  7. +1. Waar men vroeger zei dat de duitsers goed kunnen rijden, vind ik ze nu nog slechter rijden dan de gemiddelde nederlander. Zeker op de stukken waar geen snelheidslimiet geldt. Ze gunnen je geen ruimte, gaan met 200km/u op de klok op je bumper zitten en kijken niet verder dan hun voorbumper. Helemaal als je geen audi, BMW of Mercedes hebt. En dan moet het gaan regenen, dan kunnen ze ineens helemaal niet meer rijden.
     
  8. In Duitsland hebben ze ook camera's die de afstand kunnen meten en automatisch een boete geven als je te kort erop rijdt.
    Zal ook vast wel helpen

    Castrol Racing Team.
     
  9. Mijn ervaringen met duitsers is dus anders :cool:
     
  10. Ik woon in Lelystad, heel Lelystad doorgereden achter een politieauto, hij niet een keer zijn pookje gebruikt. Hem achterna gereden tot zijn thuisbasis en hem daarop aan gesproken, kreeg een grote bek dat ik me er niet mee moest bemoeien en van hun terrein af moest gaan, hem netjes uitgelegt dat ik mede die grond betaal dus ook mijn terrein was, kon hij niet waarderen maar kon het niet laten het toch aan hem te melden.
     
  11. Mijn grootste iri punt is dat mensen op een rotonde aangeven waar ze niet naar toe gaan!

    Dan sta je te wachten, komt er iemand van de overkant met zijn richting naar links. Dus ik wacht.... Gaan ze ineens er af! Dus ze laten zien dat ze niet naar rechts gaan, maar dat ze rechtdoor gaan. En als ze recht door gaan op een rotonde dan geven ze richting naar links aan! Welke wappo heeft dat bedacht dan?
     
  12. Normaal gesproken doe je je knipperlicht alleen naar links als je 3kwart dus links af gaat :schater: Zo heb ik het geleerd op rijlessen. Maar dat is ook al weer een goeie 10 jaar geleden:nocheer:
     
  13. Rotonde driekwart nemen is gelijk aan links af slaan. Dus bij benadering geef je links en bij verlaten geef je rechts. Dat was al toen ik les had. En dat is ff geleden.
     
  14. Een rotonde 3 kwart nemen en dan links aangeven lijkt mij normaal. Maar ik maak dagelijks mee dat mensen linksaf aangeven en vervolgens recht door gaan. 2de afslag dus.
    Dan sta je daar aan de overkant te wachten en gaat ie ineens er af. Ondertussen zijn er alweer andere auto's op de rotonde waar je op moet wachten. Kortom, ze geven dus aan waar ze niet heen gaan. Is gewoon ziek! lol
     
  15. Ik hoorde van een agent dat het tegenwoordig niet meer verplicht is om op de rotonde zelf aan te geven dat je naar links gaat (of er op blijft rijden). Wel is het verplicht om richting aan te geven als je de rotonde verlaat.
    Zelf ben ik ook groot voorstander van het links richting aangeven als je linksaf gaat op de rotonde. Rechtuit alleen bij het verlaten en als ik rechtsaf ga geef ik dat al voor de rotonde aan.
     
  16. let er maar eens op. Als je een rotonde nadert en je gaat rechtdoor (2de afslag) hoeveel mensen dan linksaf aangeven
     
  17. Het zit nog steeds in mijn bloed hoe ik destijds in 1982 heb leren autorijden. Zelfs midden in de nacht als er geen hond op straat is geef ik richting aan. Het is meer een gewoonte dan een verplichting.
     
  18. precies, tegenwoordig alleen richting bij het verlaten van de rotonde.
    ik doe hetzelfde als jou Robert.

    hier in Zoetermeer zijn veel rotondes met 3 'uitgangen' dus ga je of links of rechts.
    geven ze geen richting aan dan douw ik in de meeste gevallen gewoon door :mrgreen:
     
  19. verkeer op de rotonde heet altijd voorrang he... die regel is nog niet veranderd. :D
     
  20. Ik in 1985 en ik doe het precies hetzelfde als jij en inderdaad ook op ieder moment van de dag of nacht.
     

Deel Deze Pagina