1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bougies, water, ook ik aan de beurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fred, 31 jan 2009.

  1. @Harold1:
    Het was mij ook al opgevallen dat je meer verschillende mankementen
    leest van de Focus II >'05 dan van de Focus I <'05,
    en meestal zijn het van die onbenullige dingetjes.
    Maar zoals je hier al merkt zijn er bijna overal al oplssingen voor, helaas weten
    er een hoop dealers niet alles van;)
     
  2. Nog even en ik ga echt zeggen dat een Focus van de 1e generatie beter in elkaar zit dan die van een 2e generatie!

    Heb ze (op de 2008-versie na) allemaal gehad en als ik nu lees hoeveel problemen een FoFo2 kan opleveren, hou ik m'n hart vast voor wat ik allemaal nog mee ga maken.

    Sowieso schijnt de 1e generatie een sloot meer aan ontwikkelingskosten te hebben gekost dan de 2e. Dat alleen al zet je aan het denken over de ontwerpkwaliteit van een FoFo2...
     

  3. Ja dat is wel een gebrek vindt ik. Hoe zou dat komen?
     
  4. Los van de rest van je verhaal slaat dit argument natuurlijk nergens op. Bij de focus 1 is een heel nieuw platform ontwikkeld. Waar nu de volvo s40/v50/c30, mazda 3, ford focus/c-max/Kuga op staat. Dit kost gigantisch veel ontwikkelingskosten wat je dan in 10 a 20 jaar eruit haalt. Verder vind ik het allemaal wel meevallen bekende problemen bij de benzines zijn kapotte bobines en lekkende ruitensproeiers. Dat laatste is makkelijk te voorkomen.

    Wat dacht je van focus I die weg rot, een tellerunit die niet meer werkt. Die was ook niet heilig. Maar idd naar mijn idee goedkoper in onderhoud. Maar dadelijk Ford ook aan de turbo motoren dan begint het onderhoud pas echt duur te worden;).
     

  5. Tja Toyota SAAAAAAAAAAAAIIIII en die hebben zo ook hun problemen. En hoeveel problemen heb je nu echt gehad?
     

  6. Het zijn steeds dezelfde problemen en die zijn nog steeds niet opgelost.

    En zo saai is Toyota toch niet?
     
  7. Neem dan maar niet een verso of een auris schijnen geen betrouwbaarheid wonders te zijn.
     
  8. Volgens mij is het bij Ford geen kwestie van niet kunnen maar van niet willen oplossen. Het zal wel teveel geld kosten om bij iedere onderhoudsbeurt van een FoFo2 standaard de sproeiers af te kitten of een "Volvokap" te monteren. Daarom is het erg prettig om via dit forum van dit soort standaard klachten te horen, je kunt er dan zelf iets aan doen.

    Ik ben het met Kolere eens dat een structureel probleem als roest zoals bepaalde series van de FoFo1 hebben een veel vervelender probleem is. Er is weliswaar garantie maar als ik het forum lees dan levert het geregeld discussies met de dealer / Ford NL op.

    Ondanks het probleem van het water bij de bougies wat me geld heeft gekost blijf ik zeer tevreden met m'n FoFo2 (zeker vwb rijplezier), ik heb er absoluut geen hoofdbrekens over. Ik heb hem nu net zolang als de FoFo1 die ik heb gehad (nu 2.5 jaar), los van de kosten voor deze reparatie van de bougies zullen de onderhoudskosten niet veel anders zijn. Maar ja, statistisch gezien zegt 1 auto natuurlijk niets.

    Wat betreft Toyota en saai: smaken verschillen gelukkig :)
     

  9. Toyota is gewoon echt niet mijn merk, en ik vind geen enkel model wat ze tegenwoordig maken een spannende auto. Laat staan dat ze spannend zijn om mee te rijden. De Supra en de Celica met de ronde lampen alsmede de laatste Celica zijn de mooiste. Het enige wat ze roepen over Toyota, hij is zo betrouwbaar. Plezier en fijn rijden worden niet genoemd.

    Maar goed over smaak valt gelukig niet te twisten. Hoeveel problemen heb jij nou gehad met je Focus?
     
  10. #70 Harold1, 16 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2009

    Ik denk dat we deze discussie onder dit draadje niet moeten voortzetten.




    EDIT B@Zzz...
    inderdaad, ik wilde net een reactie plaatsen dat er maar weer een beetje ontopic gepraat moet worden. ;-) Open anders ff een nieuw topic om over dit onderwerp verder te discussieren.

    :ontopic:
     
  11. De Focus 2 (en aanhangende varianten van andere merken vanaf eind 2004) zijn technisch totaal niet te vergelijken met hun voorgangers. Er zijn enkele basisdelen (zoals achteras en bodemplaat) in grote lijnen gelijk gebleven, de rest van de techniek is totaal veranderd.

    Daarbij zeg ik wel eerlijk dat fase 2 van type een stuk beter was dan fase 1. Zoals je aangegeven hebt vanwege oa de roest.

    Maar zoals gezegd (en van meerdere mensen die zich echt met ontwerpen van auto's bezig houden), al vaker gehoord dat een Focus 1 beter ontworpen en doordachter in elkaar zit dan een Focus 2.
     
  12. Ik heb een tijdje bij een Toyota-dealer gewerkt en je wel echt niet weten hoeveel service-berichten (lees: probleem-meldingen en oplossingen) er aan het bord hingen. Daarbij zijn er bij Toyota bv ook enkele motoren berucht vanwege olieverbruik. Maar ook bv genoeg problemen met de D-Cat's, Avensis enz.

    Zoals gezegd, Toyota is zeker niet heilig en heeft zeker genoeg probleemgevallen in huis. Alleen omdat Toyota als betrouwbaar bekend staat wordt er door de eigenaren makkelijker met een probleem omgegaan. Men noemt het eerder een klein ongemak dan een probleem.
     
  13. De mijne had ook last van een hoger dan normaal olieverbruik. Maar daar werd zonder problemen een nieuwe motor in geplaatst. Koste mij helemaal niets.
     


  14. Poging 2:

    Ontopic aub!

    :ontopic:
     
  15. #75 kolere, 17 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2009
    Outline:
    Ik blijf er bij dat het c1 platform gewoon een doorontwikking is van het c170 platform is. Het c1 platform was totaal nieuw dat kost veel meer ontwikkelingskosten. Verder is het c1 platform een samenwerking tussen mazda, volvo en ford kost ook minder.

    Verder de 1.4 en 1.6 was nieuw ontwikkeld voor de focus I en zit nog steeds in de focus II.

    Dus los van het minder goed doordachte ontwerp vind ik nog steeds het kosten argument onzin.

    Het lekken van de sproeiers vind ik ook niet echt een probleem dat niet bij de focus I zou hebben kunnen optreden. Vind het storender dat zo'n simpel probleem niet een terugroep actie is in de vorm dat het gelijk bij groot onderhoud wordt meegenomen,
     
  16. Ik ben het volledig me Kolere eens dat het veel hinderlijker is dat de modificatie niet gelijk wordt uitgevoerd bij de eerste de beste keer dat de auto voor onderhoud bij de dealer komt. Die van mij is een week geleden geweest (auto is 22 mnd uit) en nu moet ik er weer naar toe voor een voor hun bekend probleem van het lekken langs de ruitensproeiers.
     

Deel Deze Pagina