1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bougies, water, ook ik aan de beurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fred, 31 jan 2009.

  1. het is me helaas nog niet duidelijk. Moet ik in de bestaande plastic kap gaatjes maken? Ik kan de Volvo kap maar op 2 plaatsen vastzetten.
     
  2. laatste poging ;)

    als je nu op de motor kijkt zie je 2 gaten met schroefdraad zoals je zegt. De andere 2 bevestigingsgaten die je nodig hebt voor de Volvokap worden nu gevuld door plastic dingen die 2 kabeltjes geleiden. Die 2 plastic dingen moeten eruit, dan komen de 2 andere gaten die je voor de Volvokap nodig hebt vrij. Je hoeft (moet) geen gaten maken, alleen 2 gaten waar nu iets in zit vrij maken.

    Kan anders iemand anders een foto maken van de originele situatie, ik heb de kap er al op zitten, kan die foto niet meer maken. Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet maken :(
     
  3. #43 Harold1, 12 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
    ik heb nog eens gekeken maar bij mijn Focus zitten er maar 2 gaten. Ik kan hem dus maar op 2 punten vastzetten.

    En dat wordt helemaal niks want dat gaat klapperen. Vet balen!!

    Ik zie wel twee kabeltjes erin gedrukt zitten, eentje links en rechts, maar ik heb niet gekeken of daar ook schroefdraad onder zit. En aangezien ik de Volvo afdekplaat nog niet heb kan ik niet zien of alle gaten correpsonderen met de kap
     
  4. Weet niet over welke focus we praten hier boven maar heb foto's gemaakt hoe het is bij mijn focus wagon 2006.

    Zo zit het origineel:
    [​IMG]
    Deze kunststof lippen kun je er zo uitdraaien om de kap te monteren vermoed ik.
    Heb ze even omcirkelt.
    [​IMG]

    Wil zelf graag ook zo'n kap erop omdat ik ook last heb van schokkende inhoudende moter.
    Zijn ze er ook origineel van ford voor mijn 2006 wagon?
    Op welke volvo's zitten zulke kappen kan ik evt. even op de sloop kijken toch?

    Groet
     
  5. #45 Harold1, 12 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
    heel erg bedankt voor alle informatie en de foto`s. Ford schijnt ze voor de 1.6 i met 110 pk Duratec niet te leveren. ik weet niet in welke Volvo modellen ze worden toegepast. ik ga ze proberen te bestellen via de Volvo dealer. Maar ik ga eerst eens informeren of mijn Ford dealer dat niet kan doen. Mijn auto valt nog onder de garantie dus ze lossen het maar knap op.

    Mocht iemand ze gaan bestellen dan houd ik mij aanbevolen. heeft iemand zelf al eens een afdekkap gemaakt want dat is natuurlijk ook mogelijk. Heeft iemand andere ideen???
     
  6. Dank voor de foto's, nu zijn de 2 extra bevestigingspunten goed te zien!!

    Het zou goed kunnen dat je het probleem al hebt als je een schokkende motor hebt, kap plaatsen lost het dan niet meer op, het vocht zit er misschien al in. Even je bougiekappen los trekken en binnenin inspecteren. Bij mij had de bobine door het vocht bij de bougies al zo'n opdonder gehad dat ie kapot was. Als ze de computer uitlezen (is niet gratis zonder garantie) kunnen ze zien of er een probleem is, bij mij was het "Code P0304, ontstekingsmisser cilinder 4 ontdekt".

    Ik weet niet of Ford zelf originele platen heeft. Je kunt op de sloop gaan kijken, heb ik ook gedaan, maar er staan niet veel V40s met een 1.6 motor op de sloop. Nieuw bij Volvo kost je de kop niet, totaal €18.68 voor kap plus boutjes. Rondrijden langs de slopen kost meer aan benzine, een kapotte bobine als je geen garantie meer hebt nog meer.

    Voor de 1.6 TI-VCT schijnt er geen kap te bestaan (zie post van JW op pg 2), die van Volvo voor de gewone 1.6 past niet, ik weet niet of Volvo de 1.6 TI-VCT motor heeft gebruikt, dacht het niet.

    Toen ze bij Ford m'n bobine en bougies hebben vervangen zijn de sproeierkoppen afgekit met een of andere zwarte teerachtige substantie. Ik heb de gok niet genomen of dat voldoende zou zijn, misschien wel. Als je geen kap kunt vinden zou ik zeker dat (laten) doen.
     
  7. De volvo kap wordt gebruikt op de c30 s40 en v50 voor zover ik weet. Het is een kwestie van de twee kabelklemmen uit de schroefdraadgaten halen en de kap met vier boutjes vastzetten. Voor zover ik weet is er voor dit type motor maar 1 soort kleppendeksel dus het moet passen.
     
  8. Ik baal er wel van dat er voor de TI-VCT motor geen afdekkap te koop is.
    Heeft iemand een foto van de sproeiers die afgekit zijn en waarmee kit je die sproeiers dan af?
     
  9. ik wil best een foto ervan maken maar je ziet er niets op. De sproeiers worden vanonderen eruit geduwd, dun laagje kit erop en weer gemonteerd. Daarna overtollige kit weggehaald.

    Ik vermoed dat er een syliconenkit gebruikt wordt, in mijn geval zwart omdat ik een seagrey auto heb.
     
  10. Verwacht van de afkit oplossing van de ford ook niet al teveel.:(
    Bij mij zijn de koppen ook afgekit door de ford, maar het water loopt er doodleuk langs/doorheen. want als ik gesproeid heb, is de kit helemaal nat en liggen er druppels op die volvo afdek kap. (ik heb de standaard 1.6)

    Vorige week heb ik wel z'n isolatie plaat geplaatst onder de motorkap,
    dus met afgekitte koppen, een isolatie plaat en de volvo afdekkap moeten me boegies wel droog blijven:D
     
  11. Er zijn dus een aantal oplossingen. Echt jammer dat Ford dit niet gedaan heeft.
    Ik begrijp dat echt niet. En de dealer wijst mij ook niet op de Volvo afdekplaat.
    Ik moet zelf naar een oplossing zoeken. Ik ben daarom erg blij met dit Forum.
    Maar na deze Focus (heb hem 10 maanden) geen Ford meer. Geeft mij teveel hoofdbrekens.
    Terug naar mijn oude merk. TOYOTA!!!
     
  12. Heb ik daarom zo mijn best gedaan met foto's??
    Erg jammer dat je om zoiets al de je kop laat hangen en een ander merk wilt.
    Geloof me daar vind je vast ook iets wat je niet goed vind.
    Die kap kost je 10 euro.
     
  13. Nou doe je net of ik mij auto al heb ingeruild. Het is niet alleen dit gevalletje waarom ik geen Ford meer wil in de toekomst.

    Ik heb met mijn Focus al meer in de garage gestaan dan met mijn vorige auto`s (Toyota) in 7 jaar. En dat vindt ik voor zo`n mooie, goed rijdende auto als de Focus erg jammer (triest)
     
  14. Kun je ook vertellen hoe oud je FoFo is, hoe veel kilometers hij gereden heeft, wat voor type?

    Ik rijdt al Ford vanaf 1994 en heb nog nooit veel problemen met een auto gehad. En als er al problemen waren dan werden deze altijd keurig opgelost.
    (Auto geschiedenis: Fiesta, Fiesta, Escort, FoFo1, FoFo2, FoFo2)
     
  15. #55 Harold1, 13 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2009
    Deze discussie hoort eigenlijk niet onder dit draadje. Ik ken ook een groot aantal mensen die met veel plezier en al vele jaren Ford rijden. Toen ik voor mezelf vond dat ik aan een andere auto toe was wilde ik wel weer eens iets anders rijden dan Toyota. De Focus vond ik erg mooi en had er veel goede dingen over gehoord en gelezen in autobladen. Zelfs nog bij een collega gevraagd hoe de dealer ter plaatse was qua service e.d. Allemaal positieve berichten.
    Maar nu heb ik sinds 8 maanden een Focus II (2005), 1.6 i (101 PK) met 56.000 km op teller. met allemaal (kleine) ergenissen. Waaronder het water lekken op de motor. (Ik wil niet iedere keer de motorkap openmaken om te kijken hoeveel water er nu weer op de motor ligt) en kraken van de voortrein (worden binnenkort nieuwe draagarmen op gezet) en ik kan je nog wel een aantal zaken noemen. Misschien zijn dit soort ergenissen normaal bij een Ford. Daar kan ik niet over oordelen omdat dit mijn eerste Ford is. Maar ik was dit bij Toyota niet gewend. De dealer doet naar mijn mening hun best om de problemen op te lossen. Maar zij kunnen natuurlijk ook van een dubbeltje geen kwartje maken.
     
  16. Ik heb de volvo afdekplaat besteld. Morgen kan ik hem ophalen (hoop ik)
     
  17. Ik heb inmiddels de Volvo afdekkap binnen. Hoop hem vanavond te plaatsen.
    Wat zijn de kosten van zo`n isolatieplaat? Absorbeert deze plaat nog een beetje geluid? Hoe breng je de plaat aan?
     
  18. plaat kost rond de 70 euro ik vind persoonlijk wel dat het helpt.
    heb zelf ook een volvo plaat op de motor van 10 euro.
    heb er wel een ford logo op gezet lijkt toch beter.
     
  19. Hoe en welk Ford logo heb je geplaatst?
     
  20. was bij mij ook het geval.....
    heb bij volvo dus een plaat gehaald.
    inclusief btw. 11 euro.
    voor de mensen die nog zo'n plaat willen bestellen, hier het onderdeelnummer:
    30650468
    je kan er nog eventueel bevestigingsbouten bijbestellen, maar gewoon m10 boutjes met een ringetje doen het ook.
     

Deel Deze Pagina