Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. Hehe!! Geen ge:censored: meer over verbruik! Misschien dat er binnenkort een :st:hybride in de showroom staat! Maak je daar een topic over!!:mrgreen:
     
  2. Gefeleciteerd FF! For joinin' the group!! :thumbs:Niet praten maar doen!!:cool:
     
  3. Zo lang die :st: maar voldoende paarden en trekkracht heeft vind ik het best :jumping:
     
  4. :laugh: Joost, je bent zo'n toffe vent maar wat zeg je nu weer??:loco:
     
  5. Optrekken met een "gewone" :st: is :veryhappy: maar de trekkracht in een elektrische auto is :wow:

    Zelfs zonder Bluefin :mrgreen:
     
  6. Krijg je van mij een verlengkabel!! :haha:
     
  7. Steven, die "chip" cq voor de RS bestaat ook voor de ST. Er bestaan wel meerdere tuners die de ST hebben aangepakt. Na vergelijk op internet zijn "wij" tot de conclusie gekomen dat wij de Bluefin de beste voor vinden.
     
  8. Voor de Spec liefhebbers bij deze de oplossing van Bluefin voor de :rs:

    Ford Focus RS MK2
    3/2009 onwards
    Engine type : Turbocharged Petrol
    Engine size : 2522 cm3
    Cylinders : 5
    Original bhp : 300
    Original nm : 440
    BHP increase : 47
    NM gain : 69

    Lb/Ft gain : 51

    Kosten 522,77 euro (incl. verzendkosten)
     
  9. Je vergeet er bij te vermelden dat het niet op dezelfde manier werkt als de ST. Er moet iets in de Bosch ECU aangepast worden alvorens je de BF kan installeren.

    Ford zelf is ook al bezig voor een aangepaste map, en aangezien ze een geweldige map voor de ST (Mountune) voor elkaar hebben verwacht ik voor de RS ook een meesterlijk stukje software.
     
  10. Sorry vergeten te vermelden :oops:
    Bij deze de beschrijving van Superchips (Bluefin) ;)

     
  11. Ah, ik begrijp het. Ik vond de performance winst in het artikel vrij groot dus ik dacht gelijk aan jullie. Ik denk niet dat ik mijn 1.8 diesel moet gaan chippen als ik wil dat hij nog een paar jaar mee gaat :)
     
  12. Lijkt me wel leuk een TDDI met 350 Pk en 510 Nm :lol!:

    Overigens is het heel goed mogelijk om uit de TDDI meer vermogen te halen zonder dat je echt bang hoeft te zijn voor onnodige slijtage met eventuele vervelende problemen van dien.

    Zelf heb ik een 1.8 TDDI uit 2001 gehad met standaard 90 Pk. Deze heb ik laten tunen en na een controle op de rolbank bleek er 119 Pk en 285 Nm uit de TDDI te komen, iets wat destijds een hele verbetering was.
     
  13. Het is net als bij de drankreclame : 'Geniet, maar gebruik het met mate'.
    Als je niet bij elke rit en op elk moment als een dolle tekeer gaat en netjes met de auto blijft omgaan, zul je niet of nauwelijks iets merken van verhoogde slijtage.
    De ST is ontworpen om 250000 km mee te gaan, misschien wordt het nu 220000 km. Duurt nog wel eventjes voordat ik daar aan zit...
     
  14. Zo, mijn Bluefin heeft zojuist de Engelse bodem verlaten. :-D

    Verheug me nu al op die koude, droge dagen in de herfst/winter.
    275 pk (= 271 bhp) en 400+ nm wachten dan om losgelaten te worden (daar kon ik vroeger alleen maar over dromen).
    Nu zal het zo tussen de 250 en 260 pk zijn (maar wel die 400+ nm) door de 'warme' temperaturen (boven 15 graden).

    Hoop dat ie niet al te laat geleverd wordt... ;)
     
  15. Jochen ook langs deze weg :birthday: en ik ben erg benieuwd hoe het cadeau je gaat bevallen :D

    O ja ik heb zojuist toch de Stage 1 map weer teruggezet, ik wil nog wat meer uitproberen de resultaten volgen vanzelf weer in dit draadje :mrgreen:
     
  16. Nogmaals bedankt Joost en met de Bluefin zal het helemaal goed komen als ik jouw ervaringen (en van vele anderen) lees. :bye:
     
  17. Veel plezier met je BF!!! Ikzelf heb geen BF maar dit gaat helemaal goed komen!!:D
     
  18. Ik heb hem, helaas was de koerier te laat om Bluefin nog te installeren, moest namelijk eind van de middag nog gaan werken. Zal proberen om het morgen tussen mijn 2 werkzaamheden te installeren. Anders doe ik het donderdag wel, want dan heb ik vrij. Dus nog even wachten...
     

Deel Deze Pagina