1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue One 95 benzine

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Zenith, 10 mei 2013.

  1. #61 Don van der Deijl, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2013
    Bedankt voor de reacties. Van die aceton had ik al eerder gelezen ivm ethanol om zo hea op te heffen. Diesel noemde ik als voorbeeld een liter maar dat is uiteraard wat veel.
    Waar het mij om gaat is dat je met al die octaan getallen en de zogenaamd betere Vpower in Duitsland met octaan getal 100 volgens mij gigantisch genept wordt. Wie zegt mij niet dat hier gewoon meer ethanol in zit? Want lees ik het octaangetal van ethanol is veel hoger dus als ik simpel denk dan kan dat dus bereikt worden met wat meer ethanol welke weer schadelijk is voor de niet aangepaste motor. Hoe kwam ik op diesel? Wel diesel verbrand zoals Anton aangeeft bij een veel hogere temperatuur. Hoe hoger het octaan bij benzine hoe trager deze ontbrand. Dus was eigenlijk de vraag of een beetje diesel in de benzine niet zou kunnen werken als een octaanbooster.
    Zo las ik ook dat tolueen wat hetzelfde blijkt als thinner een octaanverhoger is.
    Ik vind het dus gewoon interessant om ook te lezen dat de nog meest giftige benzine gewoon uit ons milieu bewuste Nederland komt. Ik denk neen ik weet wel zeker dat je met toevoegingen welke je kant en klaar koopt zoals de bekende injectie reiniger veel en veel te veel betaald en dat het niets anders blijkt te zijn dan kerosine.
    De gegeven link van Roelaard vind ik dan ook zeer de moeite waard om te lezen en uit te proberen.
    Wat betreft het tanken van 98 in mijn fiesta MK1 . Wel deze hoort goed te lopen op euro 95 maar dat doet hij al een tijdje niet meer . Hij pingelt regelmatig met shell benzine en dat deed hij eerst niet op 95. Steeds maar weer de ontsteking verdraaien daar heb ik geen zin in en ik heb ook geen zin om 98 te tanken wanneer bijvoorbeeld een simpel iets het octaan al wat kan verhogen.
     
  2. Het is al weer een tijdej geleden dat hier de laatste reactie op is gegeven. Wat ik me nu afvraag nu we ruim een jaar verder zijn heeft iemand wat meer ervaring met de Blueone 95? Wat doet deze benzine met bv de 2.0 van de Focus 2 rally? Iemand al enige tijd met deze brandstof gereden?
     
  3. Ik heb regelmatig blue one 95 getankt en ik merkte eerlijk gezegd weinig verschil met de normale 95 van De Haan tankstation, het verbruik zal misschien wel ietsje hoger zijn geweest ,maar daar is de prijs er ook naar ;)

    Verders tank ik nu de laatste tijd regelmatig in Belgiƫ , dat scheelt weer zo`n 20 a 25 eurocent met de pomp aan de snelweg hier en zo`n 10 a 15 eurocent met de pomp in het dorp (BP)(De Haan) (Total)
     
  4. Bedankt voor je reactie. Ik woon helaas iets te ver van belgie vandaan om mijn tanken in Belgie te halen. Normaal gesprokken tank ik altijd de normale 95 van (was voorheen esso) van een zelfstandige pomp houder hier in de buurt. Nu verkopen zo ook tegenwoordig blueone en die is indd 2 cent goedkoper. Blijf toch een Nederlander maar was toch benieuwd wat deze brandstof nu met de motor doet nu het al een tijdje op de markt is.

    Ga het anders zelf ook even een tijdje proberen.
     
  5. Ik tank overall behalve op de snelweg en de prijsverschillen zijn dan hooguit 1-2 euro op een volle tank ?
     
  6. dan moet je maar niet in Zoetermeer komen tanken Martin.
    er zijn hier 2 aanbieders die nog geen kilometer van elkaar liggen en het prijsverschil is 16!!!! ct per liter.
    dus op een tank van 50 liter is dat dus 8 euro :grote ogen:
     
  7. Bij de Texaco hier in het dorp wordt ook Bleu One aangeboden. Hoewel ik er vaak tank vind ik het niet echt de moeite om dit te gaan proberen. Het scheelt hooguit 80 cent per tankbeurt, lees hier en daar dat je minder zuinig rijdt dus wat schiet je ermee op?
    Op de blue One site staat dat de gebruikte ethanol bijzonder is omdat er meer water in zit. Je tankt dus ook water, wat volgens blue One beter is omdat dit de motor zou koelen en de motor daardoor efficiƫnter gaat lopen.
    Ik vraag me af of dit echt een merkbaar verschil gaat opleveren.
     
  8. Ik heb het met de Peugeot 206 SW GTi getankt en het verbruik ging van 1:12.5 naar 1:11.5. Plus dat een monteur zei dat het niet al te goed voor de injectoren is omdat er veel meer water/vocht in zit. Kan je last van corrosie krijgen.

    Ook zei de Ford dealer dat je beter gewoon euro 95 kan tanken.
     
  9. Met de kerst weer naar Duitsland alwaar ik altijd e95 tank. Nooit problemen mee gehad en het prijsverschil aldaar is veel groter met euro 95. Voor die paar cent wat het hier scheelt tank ik het niet
     

Deel Deze Pagina