1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto reageert nergens op!?!?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Pascal1983, 23 apr 2016.



  1. Done. Thanks voor de tip
     


  2. Hoe bedoel je?
    Wat kost normaal zo iets? Ja die oude is failliet. Die zat voorheen naast de DAF
     
  3. Normaal gesproken bestaat er geen buy-in-fee en je betaalt alleen het geleverde werk.
    Uiteraard worden er ook wel uren gerekend voor uitzoekklusjes (op zoek naar kapotte bedrading ofzo)
    Ik vind dat je mag verwachten dat een ervaren merk-specifieke monteur geen 4 uur hoeft te zoeken naar een defecte T-map-sensor.
    Ik snap niet hoe ze de gebrekkige opleiding van de monteur bij jou op de factuur plaatsen.

    Sommige bedrijven voelen zich gepasseerd wanneer ook anderen aan dezelfde auto sleutelen. En als dat dan misgaat en je toch bij hen komt aankloppen, dan gaat opeens de geld-teller extra hard lopen.
     


  4. Ik weet niet of dat hier van toepassing is. Ik moet zeggen dat ik wel het gevoel heb netjes behandeld te zijn. Ondanks dat ik na onderzoek die eerste klus (motor vervangen) niet heb uit laten voeren.
     
  5. maar de hamvraag: zijn die pompen nu terecht vervangen of niet?
     

  6. Volgens Ford wel.
    Geen idee of dat te herleiden is uit de foutcode's?
     
  7. Klopt idd :D
    Het motor verhaal snap ik dat die na diagnose besloten is om hem te vervangen.

    Helemaal nu ik dit zo lees zet ik mijn vraagtekens bij het vervangen van de brandstof pomp(en)

    De fout codes vond ik hier >>KLIK<<

    P06A6 :Sensor Reference Voltage "A" Circuit Range/Performance
    P2541 :Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Low
    P0910 :Gate Select Actuator Circuit/OpenP2541 Low Press Fuel Sys Sensor Circ Low
     


  8. Zou het dus zomaar kunnen zijn dat het gas geven/geen reactie verklaard kan worden door alleen die defecte T-Map sensor?
     
  9. Daar lijkt het idd wel op............maar ik ben geen monteur
     


  10. Hmm ok.
     
  11. Van mossel zijn gewoon een stel ratten ....
    Die graaien alleen maar kennis is er niet tot nouwelijks. ...



    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  12. #72 dutchguy, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2016
    Mijn idee na het lezen van het hele verhaal is dat die brandstofpompen helemaal niet het probleem waren, maar een defecte sensor of actuator.
    Dit zou de circuit low/referentie spanning meldingen kunnen verklaren.
    Blijkbaar heeft de dealer dat ook geconsteerd...

    De meldingen suggereren mij totaal niet om maar nieuwe pompen te monteren.

    Geen kudo's voor de garage die die reparatie aangeraden en uitgevoerd heeft.
    Tot overmaat van ramp ook nog de verkeerde pomp monteren.... ben je nog verder van huis.
    Wel bijzonder dat er een verkeerde pomp is geleverd, daar heeft iemand niet op zitten letten. (dezelfde Ford dealer?)
     


  13. Nee nee... De pomp is vervangen door een Bovag garage.
    Niet bij de Ford dealer.

    Even goed balen natuurlijk. Ik zou bijna in staat zijn om te zeggen: zet die oude pomp eens terug, en kijk maar of die het doet.
     


  14. Waar baseer je dat op Mike?
     
  15. Hellaas op ervaring .heeft me veel goed gekost .en opgelost werdt er niks Zowel bij de vag afdeling en ook inmiddels bij de ford groep. Voor mij de rede om nooit meer een vag of ford te rijden als mijn c-max vervangen wordt die inmiddels tegen de 4 ton loopt ga ik in elk geval een ander merk rijden. Want ik wil de dealer gewoon om de hoek....

    En of dat nou volvo of kia is om maar wat te noemen noemen maakt me niet uit .als k maar netjes en correct behandelt wordt .

    Bij van mossel tel je alleen als ze het idee hebben dat ze veel geld kunne vangen door middel van dure auto's verkopen ..
    Mij zie ze daar nooit meer

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     


  16. Dat is wel balen zeg. Ik ken het verhaal natuurlijk verder niet. Zoals ik eerder al aangaf, ik heb niet het idee dat de kosten bewust omhoog gegaan zijn.

    Wat was er precies gebeurd?
     
  17. #77 mikerosauer, 29 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2016
    Dat idee heb ik dus wel en de service is beduidend slechter geworden. Lang ver haal het begon met een slecht lopend blok. En zo beetje de halve auto is vervangen en het bleek een aan een simpele sensor te liggen

    En mijn toevallige golf was gewoon een bij elkaar geraapt zooitje die gewoon als technisch goed werdt verkocht ...
    Via de rechter uit eindelijk vergoed gekregen. Omdat hun dat geweten hebben. .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  18. waarom Mike? als het goed is kom je er 1 of hooguit 2x per jaar.
    de dealer waar ik kom is een half uur rijden, maar wel gratis leenauto en goede service.
     
  19. De dealer om de hoek is altijd beter!!:mrgreen::mrgreen:
     
  20. +1, meestal kom je er toch wat vaker dan dat je wil!
     

Deel Deze Pagina