1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 Ecoboost trilt bij start

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door redah, 13 apr 2017.

  1. Hebben ze al getest of je niet bijvoorbeeld een lekke injector hebt? Hierdoor zou er bij koude start wat benzine in de cilinder kunnen staan, waardoor de eerste paar slagen niet helemaal netjes verbranden.

    Het zou wel fijn zijn om te weten hoe de dealer tot die conclusie is gekomen, ik neem aan dat ze ook niet zomaar een motor willen vervangen?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
     
  2. Trekt het weg of is het in 1 keer weg na die aantal secondes?
    Ik verdenk iets elektronisch (in 1 keer weg) of een vloeistof op een zuiger (trekt weg).
     
  3. Ik zet de auto aan, dan trilt ie een aantal seconden, en vervolgens wordt ie rustig. Ik heb dan zelf nog niets gedaan, ik wacht dan af zonder ergens aan te komen. Als ik gas geef, issie direct rustig. Daarna kan ie uren stationair draaien of ik kan er uren mee rijden zonder issues. Zet ik de auto uit en start ik m binnen een uurtje weer, is er niks aan de hand. Start ik m de volgende dag, of aan het eind van een werkdag, dan start het hele verhaal weer van voor af aan.

    Motorisch heb ik er te weinig kaas van gegeten helaas...

    De dealer linkt het aan het koelstofreservoir omdat ze de vervanging hiervan in de historie hebben gezien, en ze zullen ongetwijfeld iets van foutmeldingen kunnen zien?
     
  4. Ik ben geen 1.0 expert, maar ik geloof never nooit dat de motor overleden is als hij nog zo reageert. Daarnaast zijn er voor redelijke prijzen andere motoren te koop. Ik denk 2opinion bij een revisie bedrijf beste optie. Die weten waar ze over praten. Dealers zijn vnl vervangers.......

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  5. Vervanging van het kvs tankje hoeft niks te betekenen. Het is bekend dat die dingen scheuren, dus hij kan vervangen zijn om kvs verlies voor te zijn. Ik zou ook eens een second opinion regelen.
     
  6. Ik heb al vaker met succes koppakking vervangen bij een 1.0 Ecoboost, ALS dat het al is! Denk eerder aan een brandstofpomp.
     
  7. Ik vindt het een vreemd verhaal. Met name omdat de auto verder goed rijdt en de motor goed reageert. Er is dus ook geen sprake van drukverlies. Als ik het goed begrijp doet het probleem zich alleen voor tijdens de koude start.

    Welk onderzoek heeft de garage verder verricht, [MENTION=14390]redah[/MENTION]?
     
  8. #28 FordBoches, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2017
    Filmpje? Met de camera op de toerenteller gericht.
    Maar je zegt dat hij rustig wordt, dus antwoord op wat ik vroeg is dat het trillen weg trekt en niet in één klap weg is.
    Rookt hij iets na het starten, terwijl zich dat probleem voordoet?
     
  9. Komt dat vaak voor bij een 1.0 [MENTION=3422]antig01[/MENTION] ? of alleen als hij te heet is geweest door een gescheurde kvs slang.
     
  10. Als een motor echt warm gelopen is en slecht / niet draait, is het inderdaad nodig om het blok te vervangen. Als de motor goed loopt maar alleen een klein beetje koelvloeistof de cilinder in lekt volstaat een koppakking vervangen.
     
  11. lekkage van koelvloeistof in de cilinder kan goed de slechte loop bij koude motor verklaren lijkt mij.
     
  12. Dan zou er ook een minimaal verbruik van kvs te zien zijn. Is dat het geval?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
     
  13. Ik zou ook even de compressie meten op alle cillinders. (Kleine) schade door de vloeistof houd ik zelf voor mogelijk(drijfstang iets krom/korter geslagen).
     
  14. Ik haal dadelijk de auto bij de dealer op, zal dan ook even kijken of ik n filmpje kan posten
     
  15. #35 redah, 20 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2017
    Zojuist de auto bij de dealer opgehaald. De auto startte normaal (geen getril of geschud) en ook op de toerenteller was niets vreemds te zien. Ik heb mijn vrouw gevraagd de uitlaat te filmen. Hieronder een kort filmpje:

    [YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=eQQdOTHQDks[/YOUTUBE]
    https://www.youtube.com/watch?v=eQQdOTHQDks

    Vervolgens ben ik naar huis gereden, in onderstaand filmpje zie je de toerenteller stationair en ook als ik bij het verkeerslicht wegrijd. Niks aan de hand lijkt me.

    [YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=KSFDvpkE8BQ[/YOUTUBE]
    https://www.youtube.com/watch?v=KSFDvpkE8BQ

    Thuis aangekomen viel me op dat de uitlaat nog steeds wit rookte en er vielen drupjes op de grond. Even een papiertje erbij om te kijken of het koelvloeistof was, maar de vloeistof is doorzichtig. Wellicht is het de kou/regen van de afgelopen dagen geweest?

    [YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=P7dgf8N9oc8[/YOUTUBE]
    https://www.youtube.com/watch?v=P7dgf8N9oc8

    [​IMG] [​IMG]

    Daarna nog even de motorkap geopend, en ook daar een filmpje van gemaakt. Het koelvloeistofreservoir is wéér erg leeg, maar ik zie zo op de motor zelf geen vloeistof, alleen maar oude droge restjes van de lekkage waarbij het reservoir vervangen is:

    [YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=9dbIAf7cBkU[/YOUTUBE]
    https://www.youtube.com/watch?v=9dbIAf7cBkU

    Zaterdag komt er nog iemand kijken, maar mochten jullie alvast suggesties hebben (behalve koelvloeistof kopen en bijvullen, lijkt me), hoor ik het graag.
     
  16. Het feit dat je koelvloeistof verbruikt maakt het wel waarschijnlijk dat je koppakking lekt.
    Als ik jou was zou ik Anton (antig01) vragen of hij je koppakking wil vervangen ...
     
  17. Koelsysteem even afpersen met koude motor, kijken of er na enkele minuten drukverlies is opgetreden en zo ja even controleren of er ergens een lekkage is. Geen uitwendige lekkage zichtbaar dan even starten zonder bougies zodat eventuele koelvloeistof in de cilinder geen schade kan veroorzaken aan bijvoorbeeld een drijfstang. Dan zou t meteen duidelijk moeten zijn maar welke cilinder er een eventuele lekkage is, want dan gooit ie de koelvloeistof er wel uit via t bougiegat als er veel koelvloeistof op de zuiger ligt. Als Antig01 ervaring heeft met koppakkingen van een ecoboost, dan kan hij jou hier misschien wel bij helpen ?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
     
  18. Anders even met een camera door het bougie gat bij een koude motor naar binnen kijken of er koelvloeistof is te zien
     
  19. hoe lang was de rit naar huis? want die uitlaat rookt wel erg wit. of het moet een erg korte rit zijn geweest. dan kan het condens zijn.
     
  20. Normaal gesproken zou een garagemonteur dit toch moeten checken??
     

Deel Deze Pagina