1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 Ecoboost 125pk 5-drs - tussentijdse update

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Chris van S., 24 nov 2013.

  1. We zijn 2 weekjes verder en zoals het hoort is er niks aan de hand met de Fiesta. Inmiddels staat de klok na 3 weken al op een 2100km, voor mijn doen is dat al vrij fors. Maargoed, we hebben afgelopen tijd veel gedaan met de auto. Veel wisselende omstandigheden is ook lekker voor de motor in te draaien, dus daarmee praat ik de vele kilometers maar goed. Voordeel is ook dat de 1.0 steeds losser word en zuiniger kwa verbruik. Nu ik expres ga letten op het verbruik en mijn eigen weggedrag heb ik iets ondenkt waarbij ik mijn wenkbrauw even optrok. De 1.0 nodigt je uit om erg zuinig te rijden dus dat is mooi. En we weten dat je moet anticiperen en dat je vroeg moet opschakelen enz enz om brandstof te besparen. Maar als je met 1.0 juist iets sportiever gaat rijden (lees iets meer doortrekt in toeren 3000 t/pm ipv 2500 t/pm ofwel de motor iets meer laat ademen) dan gaat de 1.0 minder verbruiken. Ik zakte van 6.5 liter per 100km direct naar 6.0liter per 100km. Geen wereldschokkende verbetering maar wel iets om op te letten.

    Gisteren had ik 4 man in totaal in de Fiesta en we hadden wat meer haast om het zo netjes te formuleren. De 1.0 krachtpatser heeft zich van zijn beste kant moeten laten zien waarbij hij mij heeft verblijd heeft met een waanzinnige prestatie. Zonder dat de passagiers het merken trekt hij op het gemak trekt hij door tot rijbewijs verslindende snelheden. Ik vind het erg knap voor een 3 cilinder met geringe cilinderinhoud. En echt ongelovelijk hoe de 3 cilinder in de Fiesta kwa prestaties bij mij de 6 cilinder doet vergeten.

    De eerste update heb ik al uitgevoerd; ik heb de Focus3 ruitensproeiertjes gemonteerd die vernevelen ipv spuiten. Dit nav het topic van Richard , bedankt Richard! Voor € 8,60 is het geen dure update geweest in elk geval, haha!

    Ook ben ik onwijs blij dat ik gelijk de 2e dag de Fiesta heb gepoetst met hulp van [MENTION=116]Redwagon[/MENTION]. Want na zijn ritje groningen was de Fiesta echt behoorlijk vies van het zout e.d. De RaceGlaze55 wax zorgt dat vuil en water geen grip krijgt op de lak. En als de Fiesta vies is vertoond hij eerder strepen van vuil dan een laag met vuil. Op wit erg apart om te zien. En uiteraard tijdens het wassen vliegt het vuil van de auto af. Voor mij een erg goede motivatie om de waxlaag op de Fiesta goed in stand te houden. Dus ik wilde een mooie wax kopen speciaal voor de Fiesta. Prijstechnisch vond ik alleen RaceGlaze55 net een tandje te duur dus ik ben verder gaan kijken en heb gekozen voor AutoGlym High Definition Wax. Dus ik wil snel de Fiesta weer even verder verwennen. Alhoewel, vandaag heb ik dat al gedaan.
    Aangezien de zomerwielen zo goed als ongebruikt zijn en toch in mijn garage liggen te wachten op zomerse temperaturen is het een uitgelezen kans om de wielen lekker in de Wheelwax te zetten. Dus zo geschiede.

    Ook heb ik de ruiten van de Fiesta behandelt met Carlack68 window sealant. Fantastisch product wat ik op mijn Focus ST en BMW al gebruikte. Het is een redelijk simpel klusje om aan te brengen met een groot profijt, regenwater glijd gelijk van je ruit af tijdens het rijden zonder dat je je ruitenwissers hoeft te gebruiken. Heerlijk!

    Voor de foto liefhebbers.

    De zomerwielset staat klaar voor vertroetelbeurtje

    [​IMG]

    Het is lastig te zien maar de rechtervelg had zijn wax-in-wax-out beurtje al gehad. De linker moest eerst nog even poseren zonder. Zien jullie verschil op de foto? Volgens mij is wel zichtbaar dat de rechter beter glimt.... :mrgreen:
    [​IMG]

    Hier nog wat close-ups van een behandelde velg. In de omschrijving staat dat je na de waxbeurt de wielen even met water moet besprenkelen en weer moet uitwrijven, dit voor maximaal resultaat;
    Ik gebruik daarvoor een simpele plantenspuit (dus het water is al verneveld op de velg gekomen) Maar je ziet toch een mooie druppelvorming op de wielen... :kwijl:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Klaar! En even de naafdopje netjes monteren t.o.v. het ventiel...

    [​IMG]


    Hier de foto's van de CarLack68 window sealant kuur.

    Het is lastig om op de foto te zetten, maar als je goed kijkt zie je hier de waxlaag zitten op de ruit. En daaronder de foto met opgespoten water waarmee je overgebleven wax kan verwijderen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Mooi werk weer, ik gebruik hier Rainclear, werkt ongeveer het zelfde maar ik zou het niet meer willen missen.
     
  3. die details :hearts:
     
  4. It is all in the details
     
  5. fiesta ecoboost 125 pk

    Hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum maar heb het al een paar keer bezocht als gast.

    Ik heb me ook een Fiesta ecoboost 125 pk titanium gekocht,is besteld op 23 januari dus ik zal nog even geduld moeten uitoeffenen.

    Ik heb als optie ook de styling kit en 17" alu-velgen erbij genomen....ik lees vaak dat dit een redelijk sportief wagentje is met veel koppel en goede hernemingen.
    Maar als minpunt lees je dikwijls over de lange verhoudingen van de 5-bak is dit echt zo een nadeel of wordt dit fel overdreven.

    Ik heb die van mij in panther black besteld:kwijl:
    Ik volg alvast deze review met veel intresse verder.

    Greetz

    Templar
     
  6. [MENTION=14414]Templar[/MENTION] gave keuze met bodykit. De 125pk Fiesta vind ik ook een sportief machientje. Ben er nog steeds heel erg blij me. En de 5 bak met lange overbrenging zie ik persoonlijk als voordeel. Juist door de kange overbrenging krijg je de mogelijkheid door lang door de trekken en dat is juist prima. Want bovenin de toeren is het blokje ook levendig. Terwijl koppel juist onderin de toerentallen zit. Enne de gewenste 6e versnelling mis ik echt niet. Op de snelweg draait het motortje nog echt hele lage toerentallen tussen de 100 en 130km/u.
     
  7. Inmiddels staat er een 2800km op de teller van de Fiesta. Uiteraard met nog steeds een hele blije bestuurder.

    Ik ben ook lekker bezig met de Fiesta. Toen ik nog mijn FocusII ST had was ik aanhanger van de premium brandstoffen als BPultimate en V-power. De motor liep er immers soepeler op. De brandstof was welliswaar 10% duurder maar je kwam ook 10% verder kwa afstand. Dus in dat kader van efficiëntie was ik altijd behoorlijk voorstander van premium brandstoffen. Dus uiteraard om te gaan testen ging ik met de Fiesta opgetogen naar de pomp voor BPultimate..... lang verhaal kort; dat doe ik dus nooit meer met de Fiesta. Ten eerste werd de Fiesta er een onrustige menneke door. Schakelen ging niet soepel meer omdat de motor een hitsig karakter had gekregen. Motor liep gewoon niet lekker op BPultimate. Beetje als het idee dat toen we klein waren we altijd met lange tanden doperwtjes moesten eten. En dat deed je dan snel want dan was je er maar vanaf..... Dat moest de 1.0 ook denken waarschijnlijk. Want ipv 1 op 16 reed de 3cilinder 1 op 14. Dus ik heb vrij snel weer euro95 kunnen tanken waar de 1.0 3 cilinder weer lekker op rondtuft.

    Vorig weekend de Fiesta wederom in de wax gezet. Na het ontvangen van de Autoglym HD wax kon ik het niet laten. Beetje overdreven om de auto weer te waxen binnen een maand. MAAR, de lak voelt echt lekker zacht aan en is dus super glad wat ook weer een gave beading geeft zodra het regent... :P

    Vanmiddag heeft een collega van mij de badges van de achterklep getrokken. Hij is aflever monteur, hij maakt alle nieuwe auto's rijklaar. Dus het kunstje doet hij wel vaker. Binnen een minuut had hij gewapend met een rol tape en een klein stuk plastic gereedschap de badges eraf... Briljant! En aangezien de Go Further kentekenplaat er niet meer bij hoorde heb ik die er ook gelijk vervangen voor een kale houder. Dus de Fiesta heeft nu een kale kont...

    Binnen afzienbare tijd ga ik de zomerwielen er maar onder zetten. Het weer is nou niet echt bepaald winters meer.... helaas! Maar ben benieuwd hoe de Fiesta rijd met 16' velgen. Want met de 15' winters vind het onderstel af en toe iets te soepel....

    Pics voor de liefhebbers

    De AG HD wax klaar voor gebruik.
    [​IMG]

    Met een super gave beading na een regenbuitje

    [​IMG]

    En dan de kale kont....

    [​IMG]

    En tot slot een kort filmpje dat ik heb gemaakt van de regen icm carlack68 glass sealant. Echt super!
    [YOUTUBE]GVORijmavrE[/YOUTUBE]
     
  8. Nice :thumbs:

    Werkt idd super op de ramen, het is vergelijkbaar met rainclear, vanaf zo'n 60km p/u neem ik aan?
     
  9. Mooi dat de 1.0 je zo goed bevalt. Die carlack68 werkt leuk ja:D
     
  10. Blij te lezen dat de lange verhoudingen van de 5-bak geen echt nadeel zijn. Ben echt benieuwd naar de rijervaring en beleving van de ecoboost 125pk. Heb al een testrit gemaakt met de 100pk versie en die vond ik al vrij snel alleen onderin ontbrak hij wat aan kracht. Maar ik kom dan ook van een corsa gsi nu. Ik hoop dat ik deze wat met mijn corsa kan vergelijken.
    De 16" velgen van u zien er ook wel prachtig uit ik denk dat hij alleen maar beter zal rijden. Ik heb de 17" als optie genomen omdat ik deze zeer mooi onder de fiesta vindt.
    Ik hoop nu alleen dat hij niet te hoog op zijn poten staat.
    Verder vind ik je witte kleur ook wel prachtig staan op je fiesta.
    Bedankt om me al enigszins gerust te stellen over de lange verhoudingen van de 5-bak. Ik dacht wel dat dit overdreven zou zijn. Maar je leest vaak dat mensen dit en enorm nadeel vinden vandaar mijn vraag.
    Ik volg met blijvende interesse dit draadje verder op.

    Greetz

    Templar
     
  11. Netjes en mooi allemaal hoor!
     
  12. Mooi strak zo, alleen nu nog die oranje bollekes vervangen voor iets anders. :schater:
     
  13. #113 Chris van S., 25 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2014
    Bedankt voor de leuke reacties. Carlack68 is een leuk gezicht als het flink regent... :p

    [MENTION=14414]Templar[/MENTION] De motor draaid bij 130km/u 3000 tpm. Uiteraard in z'n 5e versnelling. Misschien ga je de Fiesta wel iets te hoog op z'n poten vinden staan. Maar ik zou het proefondervindelijk ondervinden ;) Onderstel is dikke prima al vind ik de dempers iets te zacht tov vroege OEM sportonderstellen wat ik altijd reed. Bij sommige hobbels vind ik de koets wat voorover hellen en de demping wat te soft tegenhouden. Eerst ga ik mijn zomerwielen eronder zetten die hebben sowieso een plattere en hardere band tov de winterbanden. Dus misschien is de demping dan juist weer ok.... En anders ga ik denk ik een setje standaard Bilstein B4 of Koni dempers eronder zetten. Wil namelijk de auto zelf niet verlagen.

    [MENTION=116]Redwagon[/MENTION]; misschien ga ik dat ooit nog is doen. Maar geef er niet zoveel om... haha!
     
  14. Nou, dat weet ik niet zo zeker.
    Weet nog goed dat je eerst een type aanduiding op de auto ook goed vond en nu is deze al helemaal clean.

    Maar ach, de tijd gaat het leren.
     
  15. Ok, ik ben om! Wie heeft er een link waar ik gemakkelijk die witte lempkes kan scoren.... :P
     
  16. Wiveco in OBL !
     
  17. ziet er goed uit met die kale kont van de auto zeg het er maar bij hahaha
     
  18. +1


    Ik heb de silvervisions online bij powerbulbs.com aangeschaft. Voucher code LOYALTYPB gaf 10% extra korting.
    Mocht iemand ze nog scherper geprijsd vinden, houd ik mij ook aanbevolen.
     
  19. Is alleen al een zeer goede update,silvervison,was ook mijn eerste update ,aan de fiesta
     
  20. :schater: wat een vergelijking ;)

    Een mooi kontje heeft de fiesta wel :thumbup:
     

Deel Deze Pagina