Kwam dit nog tegen, een optie misschien? https://www.ebay.nl/itm/32497862152...y4DTjPcRhy&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Goede tip! Ziet er ook nog enigszins begrijpelijk en niet al te ingewikkeld uit. Maar durf er niet zelf aan te gaan sleutelen, bang dat ik dan geen licht meer heb
Hoi, dat Ford hier iets aan moet doen lijkt mij heel normaal. Dit is iets voor een terug roep actie. Een slecht werkend licht kan gevaarlijk zijn voor bestuurders en andere weggebruikers. Ik zou willen weten hoeveel hier veel geld aan hebben moeten uitgeven terwijl het duidelijk een ontwerp en productie fout is. Vroeg of laat gebeurt dit bij heel veel koplampen. Ford ziet dit terug in de onderdelen verkoop cijfers met type en jaartallen. Het probleem is dat men gekozen heeft voor draad met een vaste kern Dus niet draad bestaande uit veel dunne draadjes. Een draad uit 1 koperdraad gemaakt gaat bij dezelfde beweging vroeg of laat stuk. Dit gebeurt in de stekker omdat de draad niet zo buigzaam is en dus in de stekker bij beweging daar knikt tot deze breekt. Vandaar de draad altijd nog in de stekker zit maar daar wel gebroken is. Het setje voor reparatie eerde in dit topic werkt zo te zien wel, maar de rode buisjes om de orginele draad in te doen en vast te knijpen zijn minder bestand tegen hitte. Dus weg van de lamp houden. Beter is dat Ford een nieuwe kabel maakt zonder dit probleem en deze gratis plaatst. Het zou handig zijn als er een kabel te koop zou zijn met de twee stekkers om zo te vervangen. Dan is dit door veel handige ford gebruikers zelf te doen. Dit probleem iets voor Radar kassa of zo? Is er ergens anders als een terug roep actie, Amerika?
Als je gaat zoeken... In UK ook... https://www.hella.com/techworld/nl/...bi-xenonkoplampen-met-bochtverlichting-70534/
Een link met foto waar het hier om gaat. https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=129&t=1786278 Veel succes allemaal met de reparatie.
Ook een soepele draad gaat op den duur een keer kapot helaas. hoeveel draden zijn er al wel niet gesneuveld in de achterklep van vele merken. ford heeft dit vroeger al eens op proberen te vangen door contactpunten in de achterdorpel te plaatsen, bleek ook geen succes na paar jaar zijn die contacten geoxideerd en werken ook niet goed meer. Het is een bekend probleem maak er gebruik van dat er een oplossing geboden wordt of steek een nieuwe unit
Paul je hebt gelijk. Ik zou het wel, zeker in deze dure tijden, het fijn vinden dat de ford dealers altijd eerst de kabel zouden vervangen i.p.v. een hele koplamp unit te vervangen. Ook beter voor het milieu toch. Ford kan instructie naar hun dealers on dit als eerste standaard te proberen als oplossing. Misschien doen ze dit nu al, lezen denk ik ook dit forum voor tips... Ik laat het hierbij. Ik denk dat de tips hierover heel welkom zijn en waren. Het heeft mij al twee keer geholpen. En dit forum ook voor andere problemen. Dank daarvoor.