Hallo. Vandaag te horen gekregen dat mijn focus 1.0 125 pk motorschade heeft opgelopen afgelopen zaterdag.(Storing onderhoud nu) 400 meter nog kunnen rijden en in de beveiliging ,schrokken Ze hebben de cater pan los gehaald en melden dat de olie filter geheel dicht geslipt is en de oliesensor niet goed werkte op olie druk. Nu willen ze kijken als de motor gereviseerd kan worden. Is dat een goed idee of is een gereviseerde blok erin een betere optie.??? Oliepeil stond gewoon goed Ben ook wel benieuwd naar het kosten plaatje.... Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
210000km Zou vandaag weer voor een grote beurt naar de garage gaan.. bergingsbedrijf maandag al gebracht ivm de storing moter. Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Een nieuw revisie blok voor mijn 1.6 eco was 6500.- incl montage. De vraag is meer hoeveel geld wil je nog stoppen in een auto met zo een kilometer stand denk ik[emoji51] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben je mooi klaar mee...knudde. Oliefilter geheel dicht geslibt? zo te lezen doe je jaarlijkse beurten, raar dan hoor, zou bijna lekje in koppakking verdenken. Wacht idd maar eerst de kosten af, dan kun je beslissen wat te doen.
Voor het blok niet nee maar de auto heeft wel 210k gelopen met de daarbij behorende slijtage delen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee dat is zeker waar maar dat krijg je er niet meer voor terug als je de auto weg doet of inruilt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is een beste prijs. Ik kom bij officiële revisie bedrijven. 1800ex BTW / 2100 a 2200 Inc BTW. Dat is dan wel zonder montage. Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
De grote vraag is wat er wordt verstaan onder een gereviseerde motor. Heel vaak is een gereviseerde motor een motor welke open is geweest en waarbij alleen de defecte/versleten onderdelen zijn vervangen. Vaak zijn deze zogenaamde "gereviseerde" motoren afkomstig van dezelfde (veelal Duitse) revisiebedrijven welke overal motoren opkopen en vervolgens van meerdere defecte motoren 1 goede samenstellen. Persoonlijk versta ik onder een gereviseerde motor een motor welke volledig is gedemonteerd, gereinigd en vervolgens geheel met nieuwe (aan slijtage onderhevige) onderdelen wordt opgebouwd. Denk hierbij aan zuigers/zuigerveren (al dan geen overmaat), lagers, oliepomp, distributie set, pakkingen, afdichtingen, keerringen, etc. Ford beschouwd het onderblok van dit type motor (net als de meeste andere Ford motoren) als Non Serviceable. Het onderblok is wat Ford betreft een component dat als geheel vervangen dient te worden. Ford dan ook geen interne onderdelen van het onderblok zoals zuigers, zuigerveren en lagerschalen en ook is er geen technische informatie beschikbaar van het onderblok. Een fabrieksnieuwe 1.0 ECOboost servicemotor (kale motor zonder aanbouwdelen) kost met inruil van de oude motor circa €4500,-. Naast een nieuwe motor bied Ford ook fabrieksgereviseerde motoren aan. Een fabrieksgereviseerde 1.0 ECOboost (kale motor zonder aanbouwdelen) kost met inruil van de oude motor circa €3500,-. Bovenop de prijs van de motor komen dan uiteraard nog de ombouw/montagekosten. Wanneer je voor revisie kiest zou ik persoonlijk altijd de huidige motor door een gerenommeerde partij geheel laten reviseren en geen revisie motor aanschaffen waarvan de herkomst onbekend is.
Dank je wel JW voor je duidelijke uitleg.. Ik ben toch heel benieuwd wat ze morgen gaan zeggen qua prijs.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...st-motor-nieuw-m1da-m2da.html?previousPage=lr En anders een blok uit een jonge schade auto met weinig km.
Ik had scheuren in de cilinderwanden. Als ik jou was zal ik je motor laten reviseren of een nieuw gereviseerde motor laten inbouwen (als je dat van plan bent) door een garage die daar gespecialiseerd in is. Die van mij is door ford gedaan met een hoop gezeik en fouten er bij. Ben nu ook bij die garage weg Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als je flink gerommel/kloppend geluid hebt gehoord, dan liggen de drijfstanglagers er waarschijnlijk eruit. gevolg van geen smeering. Dan is het onderblok zoals JW zegt in zijn geheel niet meer te vertrouwen. Revisiebedrijf zou het kunnen fixen als het een goeie bedrijf is. Makkelijkst en goedkoopst is een 2de hands motor erin hangen. die komen dan vaak uit schadeauto's hebben minder gelopen, alleen wat de toekomst zal bieden aan problemen is dan de vraag. nieuwe motor van de dealer is het beste. De motoren die ik heb gemonteerd bij peugeot revisie of nieuw, ik kan er geen verschil in zien tussen die twee. Wel zo dat op de nieuwe motor ook borg kan zitten. Grote nadeel is met deze km-stand dat je dan ook snel aan andere dingen gaat denken om mee te vervangen, zoals koppeling. Meeste rede voor revisieblok is dat het financieel rendabel is vergeleken met de auto in deze staat te verkopen en nieuwe auto te kopen. Dat degene weet dat de auto heel goed onderhouden is en met andere auto je qua onderhoud geluk moet hebben. Qua arbeid mag je ongeveer op 12uur rekenen, dat is geen gekke tijd. @Ka-ramba oliefilter dichtgeslipt. Kans is aanwezig verkeerde motorolie keer is gebruikt en de riem heeft opgegeten. Ivm deze door de olie heen loopt. Gevolg dat de deeltjes dan in de aanzuigbuis van de oliepomp komen. Daar zit een rooster die grote delen tegen houdt. Mogelijk dat deze dicht is geslibt. Andere rede dat het dichtslibt kan ik niet bedenken
Succes met het oplossen van dit k*tprobleem, maar ben al heel blij dat je van moter, motor hebt gemaakt
@trucker0werner, aha de weltbelt en verkeerde olie, da's een goeie. Ook dan de vraag over dealer onderhouden, ga je er vanuit dat daar wel de goeie olie gebtuikt word.
Vraag me af of Ford verplicht is castrol te gebruiken. Volgens mij heb ik al eens vaten van een ander merk ergens buiten zien staan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk