Hi Gerard, Gisteren & vandaag met Ford gebeld voor het doorgeven van de foutcode's. Niet gekregen vooralsnog[emoji53][emoji53][emoji53] Verder staat de auto nog steeds bij de Ford garage. 1 voordeel: Hij staat in ieder geval droog met dit weer[emoji106] Het duurt en het duurt. Onderdeel (een of andere sensor van €20) wat vandaag binnen zou komen is niet binnen. Donderdag staat nu in de planning.
Had dit ff gemist Pff wat een verhaal..........als het uiteindelijk allemaal gaat om een sensor van een paar 10tjes zou ik er idd werk van maken mbt de onderdelen die niet vervangen hadden moeten worden, zo kan ik ook een garage beginnen. Suc6
Thanks. Ja de motor moest wel vervangen worden. Die is met een endoscoop doorgelicht. Daar kwam ik niet onderuit. We wachten nog even af tot morgen. Hopelijk krijg ik eindelijk een werkende auto terug.
Nou, weer 1 dag verder. Auto rijd inmiddels. Echter ik ben de straat nog niet uit bij de dealer en het motor lampje brand weer. Terug gegaan en nu blijkt het verkeerde type brandstofpomp (in de tank) gemonteerd te zijn. Foutcodes waren overigens: P091, P06A6 & P2541. Iemand enig idee? Conclusie is dat de auto volgende week woensdag pas naar de garage kan die de pomp vervangen heeft. (Jaja lang leve de Mei vakantie) Pomp die er nu in zit is type: BV61-9H307-AC. Pomp die er in hoort is de BV61-9H307-JA. Wordt dus wederom vervolgd. [emoji53][emoji53][emoji53]
Nu vergeet je alleen te vertellen wat de dealer heeft gedaan om het probleem op te lossen. En waar haalt die universele garage dan zijn onderdelen vandaan?
En het geen gas hebben kwam door een T-Map sensor. Die heeft de dealer vervangen voor het mooie bedrag van: €437,18,-
Wat een verhaal zeg. Maar voor de beeldvorming, je gaat al gebukt bij de receptie staan als je de auto brengt ?
Ah, de buy-in-fee bestaat dus nog steeds bij Ford Eindhoven. (van Mossel?? die heette eerst toch anders?) Zeg maar, een premie om onderdelen die niet door hen geplaatst zijn in onderhoud te nemen.