De mijne met bluefin (superchips) tuning en een pipercross luchtfilter en rijdt rijdt prima qua acceleren ca 7 sec naar 100 km/h en top weet ik niet echt hij loopt vlot naar 230 km/h en gaat dan traag nog wel door maar hoe ver weet ik niet. De 1.5 zou in principe minder problemen moeten hebben met de koeling dan de 1.6 ecoboost omdat bij de 1.5 is de intercooler watergekoeld volgens mij.
thanks Johan voor je info! en de wagen trekt mooi op met de bluefin? die tuning kan je er steeds afhalen en terug opzetten met dat toestelletje. mooie cijfers, das een groot verschil met de stock 150pk! de intercooler van een 1.5 ecoboost is inderdaad watergekoeld
intercooler water gekoeld ? of gaat het hier over de oliekoeler ? hoe wil je inlaatlucht terugkoelen met heet koelwater
De Toyota Celicia Carlos Sainz 4x4 heeft ook een watergekoelde interkoeler. Ik heb er ooit metingen aan gedaan, bij volgas was de in gaande lucht 160 graden, dan kan je makkelijk terug koelen met water van 40 graden. Het is namelijk een apart koelwater circuit dat gebruikt wordt, ook met eigen E waterpomp.
De wagen trekt vloeiend op geen centje pijn. En ja de tuning kan in principe eindeloos erop en eraf gehaald worden indien nodig. Als men ook gaat voor de pipercross is mijn advies om de nieuwe filter niet direct te plaatsen deze is vaak veel te vet. Ik kreeg af en toe bij flink acceleren zwarte rookwalmpjes daarom heb ik de filter gereinigd en zonder oliefilmpje teruggeplaatst zwarte walmpjes uit de uitlaat zie ik nu niet meer.
Dat oliefilmpje is juist bedoeld om vuil tegen te houden. Een beetje filterolie is aan te raden. Zwarte rook bij een turbo benzinemotor betekent vaak dat de auto te rijk staat afgesteld.
Ja, scheelt zeker wel! En hij klinkt ook mooi nu met lege midden en einddemper Jawel hoor, ik ben al op een paar plaatsen gaan vragen voor anderer intercooler, maar voorlopig nog niks gevonden.. Een apart watercircuit voor de intercooler, dit is best efficiƫnt Alleen super vervelend om een betere intercooler te vinden of eentje bij te plaatsen want dat is verschrikkelijk duur omdat er veel aanpassing nodig is..
kleine offtopic n.a.v. jouw reactie. De kuga (1.5 ecoboost) van mn ouders heeft veel zwarte aanslag onder de einddemper (komt rondom de ontwateringsgaatjes) en uitlaatstukken. Kan dit door een te rijkstaande motor komen, en hoe kom je hier achter?
Johan reinig je MAF sensor maar eens grote kans dat er olie van je pipercross filter op zit. Als de MAF sensor licht vervuild is dan kan je ook van die zwarte pluimpjes uit je uitlaat krijgen.
thanks voor de info Johan 12 & krabappel2548 zwarte rookwalmpjes heb ik nog niet gehad door de olie die op de pipercross filter zit. binnenkort ga ik hem eens uitwassen die Bluefin lijkt mij toch wel iets handig en ni slecht precies
Ja dat weet ik maar de 1.5 heeft blijkbaar geen Maf sensor maar een Map sensor en die zit ergens anders weet niet waar dat ding precies zit en hoe ik dat ding moet schoonmaken.
Die hoef je niet schoon te maken. Die zit namelijk standaard onder de olie van de Turbo/Carterventilatie
ok goed om te weten ;-) dus allemaal geen problemen meer dan ik heb het even opgezocht, MAP staat voor= manifold absolute pressure