1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Tuning Focus 1.5

Discussie in 'Performance' gestart door ST - RS, 3 jun 2015.

  1. Ik heb bij Superschips in Engeland gevraagd naar tuning (Bluefin) voor de nieuwe 1.5 motor in de Focus.
    Voor wie interesse heeft hier hun antwoord:

    Good morning,

    Thank you for your enquiry.

    We are currently developing Bluefin compatibility for the more recent 1.5l Ford engines. We're waiting for a development vehicle to be found here in the UK so that we can start to build in compatibility for this model.

    Keep an eye on our website, and I'll keep a note of your details on our database here, and when we develop a product our Sales Manager will be in touch.

    Best regards,




    --
     
  2. #2 Johan 12, 4 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2015
    Bedankt voor de info bij Apec in Belgie kan het nu al, resultaat is ca 200 pk met 300 N/m
    En bij Unlimited chiptuning nog niet blijkbaar net een mail van ze ontvangen
     
  3. Ik zit ook met smart te wachten, duurt wel lang bij Unlimited.
     
  4. Ik heb nog eens navraag gedaan bij Superchips (Bluefin) hoe het bij hen staat met de softwareontwikkeling voor de nieuwe 1.5T, zie hier hun antwoord:

    Hi Anton,

    Thank you for your continued interested :)

    It's on the map but we're still trying to locate a car to do the development work with.
     
  5. Dit kreeg ik ook bij Unlimited te horen.
     
  6. Gewoon naar APEC gaan, prima tuner waar mijn wagen al 4 jaar lang probleemloos op draait.
     
  7. volgens mij gaat dit over de 1.5 Rob, die was er 4 jaar geleden nog niet :mrgreen:
     
  8. #8 Ecoboost182, 3 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2015
    Ik was toen met de 1.6 ook de eerste aangezien Apec de eerste was die de 1.6 kon tunen.
    Als ik mijn Mondeo in week 40 krijg gaat hij na het inrijden als eerste weer naar Apec toe.
     
  9. dan loont het zeker om APEC eens te contacten :thumbup:
     
  10. Bij Apec hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan.
     
  11. en hoe hoog is dat prijskaartje Dan?
     
  12. [MENTION=767]gerard[/MENTION] tdci; €600 volgens de site
     
  13. dat is een stevig prijskaartje :shock:
     
  14. Dat bedoel ik Gerard.
     
  15. Pffff nog steeds niks nieuws onder de zon, duurt wel lang, UT ook nog steeds niks.
     
  16. Prijskaartjes gaan omhoog, omdat het steeds lastiger wordt voor tuners om de software aan te passen. Ik heb ook al rond gekeken voor de Audi E-tron en kom bij verschillende tuners op dezelfde prijs uit.
     
  17. Laat ik vooropstellen dat ik het allemaal begrijp, euro's uitgeven doet soms pijn, echter wat is "hoog" als het om de prijs van een tuning gaat.

    Je heb 100, 125, 150, 182 of zelf 250 paarden in het vooronder maar je wilt er meer. Je kan dat bereiken door een tuning uit te (laten) voeren. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gelijk een meer potente uitvoering van de Focus aan te schaffen.

    Indien je voor de laatste optie kiest kan je heel snel uitrekenen dat een investering van €600,- eigenlijk best meevalt in vergelijk met de meerprijs van bv een 250 PK ST2 uitvoering t.o.v. de 150 PK Titanium uitvoering of een 100 PK uitvoering t.o.v. een 150 PK uitvoering. (de prijs van de 182 PK facelift kan ik niet vinden maar de pre-facelift lag zo'n €1500,- boven die van de toenmalige 150 PK uitvoering)

    Nogmaals ik snap de pijn in de portemonnaie maar het is niet anders, of je moet natuurlijk gaan voor een oplossing waarvan je op voorhand al weet dat het slecht gaat aflopen ;)

    De beter bekende tuners die vaak veel testen voordat ze een tuning op de markt brengen, werken op basis van vraag en aanbod. Het ontwikkelen kost veel tijd en dus geld. Als de vraag laag is of het aantal auto's waarmee getest kan worden niet toereikend genoeg dan kan er een redelijke tijd overheen gaan voordat een tuning beschikbaar komt.

    Superchips, de maken van de Bluefin oplossing, is regelmatig opzoek naar mensen die bereid zijn hun heilige koe te laten gebruiken als lab-rat :schater:. Dus als je de boel wilt versnellen dan zou dat misschien kunnen door je aan te melden. Voor de ST MK3 facelift (benzine en diesel) is ondertussen een tuning beschikbaar dus wie weet....
     
  18. Eens met je Joost, alles is relatief natuurlijk.

    Bovendien is €600 in verhouding op de aanschafprijs van de auto natuurlijk ook beperkt. Bezuinigen op tuning is sowieso geen goed idee.
     
  19. Als je zo denkt, heb je toch op een gegeven moment een financieel probleem ben ik bang:lol:
     
  20. Het gaat er natuurlijk om of je ècht iets wíl. Dan heb je daar best iets voor over. In dit geval is het beter langer sparen, omdat het wat duurder blijkt dan verwacht, dan snel willen tunen.
     

Deel Deze Pagina