1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Tuning Focus 1.5

Discussie in 'Performance' gestart door ST - RS, 3 jun 2015.

  1. Hallo,

    Heb een vraagje ivm met die bluefin van superchips.
    De 150pk en de182pk hebben toch hetzelfde koppel, waarom staat bij superchips dan bij de 150pk versie 240nm en bij de 182pk 270 ?
     
  2. Mogelijk een tikfout of de testauto gaf dat aan.
    Bij de 1.5 150pk staat in de meting ook iets minder dan 150 pk, zal dus mogelijk met de testauto te maken kunnen hebben die afwijking.
     
  3. Vooral ook het afwijkende koppel( 218nm gemeten bij superchips) terwijl we af fabriek 240 verwachten , iemand een verklaring voor of is zo'n afwijking nog normaal ?
     
  4. Neem anders contact op met Superchips, die kunnen je vast meer vertellen.
     
  5. de 182 PK heeft een overboost functie van 30NM
     
  6. Heeft de 150 pk ook dacht ik?
     
  7. 1.5 ecoboost grafiek

    Voor wie geïnteresseerd is, hier een vermogensrapport van een door ons getunde 1.5 ecoboost 150.

    [​IMG]
     
  8. #208 dutchguy, 10 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2017
    turbo komt waarschijnlijk adem te kort boven de 4700 toeren.
    onderin net iets te hard aangezet om de curve mooi af te maken richting begrenzer.

    zonder afr, turbodruk, inlaattemperatuur en correctiefactor(en) zegt deze plot sowieso niet zoveel.
     
  9. Wel erg veel koppel onderin ja
     
  10. Vind het wel een mooie grafiek, bovenin loopt hij vermoedelijk wat terug omdat de Turbo gewoon erg klein is.
     
  11. Het is een beetje persoonlijke smaak, maar de grafiek zoals hij hier staat heeft meer weg van een diesel.
    Veel koppel onderin (bult zelfs) om bij 4700 toeren hard af te vallen.
    Het idee van een benzine auto is om toeren te maken en de pk's bovenin vast te houden.

    De grafieken van bijvoorbeeld superchips zijn dan beter: minder grote bult onderin maar wel netjes strak door tot de toerenbegrenzer.
    Daardoor voelt het 'bruikbare' toerenbereik veel groter ondanks dat het piek-koppel een fractie lager ligt.

    maar goed, iedereen zijn smaak zeg maar.
     
  12. Die piek had ik destijds ook in mijn tuning wat resulteerde in die vibraties
     
  13. I think there will be some people here who can read and understand English, because we are DUTCH !

    But why bother asking this question here ? Mebu has a telephone number and some other ways to connect, like email and also social media. They can be found on the website you posted above...
     
  14. I wrote to MEBU them like 1 week ago and they did not respond so that is why i wrote here.
    As i do not understand Dutch it is hard for me to search this forum if the owner is here :) that is why i have just asked in this thread.
     
  15. this Focus is not for sale, it's only tuned by Mebu.
     
  16. I am not saying i want to buy it. I am also going to do the hybrid turbo modification and only wanted to ask to owner how is the car/engine doing now after the mod to 235HP :)
     
  17. the owner is/was a member here.
    he's called Bjorn van Peer (Peerke), maybe you can contact him by Facebook
     
  18. [MENTION=36979]Bannko[/MENTION]

    Please make shore youre on Mebu there side next Saterday and I wilbe there and able to tell everbody how she drives

    Gr. Bjorn
     

Deel Deze Pagina