1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Mooi verhaal, ik heb het net ff teruggelezen (3 pagina's) en toch wel bijzonder dat je auto is uitgekozen voor zo'n test. Ze zijn er duidelijk erg zuinig op geweest, ook gezien die speciale rijplaten, en je hebt nog eens een leuk speeltje gekregen om enkele dagen in rond te rijden. Lijkt me top! :thumbs:
     
  2. Simon,

    Wordt dit nu een nieuw type filter specifiek voor de :rs: of is dit nieuw ontwikkelde filter bedoeld voor 2.5 turbo motoren. Zoja dan ben ik benieuwd of dit nieuwere type filter "beter" is dan het "oude". In mijn MT260 kit was een K&N filter immers ook onderdeel van het upgrade pakket. Wellicht is het dan dus nog een verbeterpuntje voor mijn karretje.

    John
    Grey-ears
     
  3. Dit filter is straks voor de :focus2: , :focus3: en de Kuga ( en ook voor de Volvo en de mazda) en moest voor de TUV getest worden met de grootste en met de kleinste motor waar het filter wordt toegepast.

    Dus binnenkort (AWS) wordt er ook een test gedaan met een 1.0 Ecoboost.
     
  4. Rectificatie, het open gedeelte mag niet in Duitsland, dit staat ook heel duidelijk in de omschrijving die erbij zit, dus dit aspect is ook niet gekeurd door de Tüv.
     
  5. Maar heb je het dan over het deksel dat erop zit? (puur voor de Tuv keuring)
     
  6. Voor zover ik het kan beoordelen is het alleen een andere deksel op de bestaande luchtfilterhuis. de filter aansich blijft dezelfde.

    Eigenlijk hetzelfde concept als de vergrote RS500/Mountune luchtfilter deksel. Verschillende andere fabrikanten zijn ook op dat idee gesprongen. Vooral ook omdat, zoals Simon al geeft, dit ook gebruikt kan worden voor verschillende andere types.
     
  7. Ik had nog een e-mail van K&N ontvangen en daarin werd o.a. het volgende verklaard:

     
  8. In de Mountune set zit geen K&N filter. Mountune raad het zelfs af om die te plaatsen.

    De filter die jij in je bericht aanhaalt is de extreme versie. Is ook al enige tijd te koop.
     
  9. net de rs naar verhoeven gebracht en had gister het bovenste deksel eraf gehaald.... zeeeeeer gaaf geluid..... dus ga miss toch kijken voor 57i kit..... weet iemand wat die kost??
     
  10. Don't shoot the messenger... ;)

    Bedoel je het gedeelte over de 57s kit?
    Want die is nog niet te koop hoor, sowieso niet voor de :rs:.
     
  11. Binnenkort mag ik meer info en foto's plaatsen van het filter, dan gaat er waarschijnlijk ook meer duidelijk worden.

    wordt vervolgd....
     
  12. het ronde filter is er in 2 uitvoeringen beschikbaar. De normale versie E-2993 en de x-stream versie (deze is aan beide kanten open), ik dacht nummer RX-4870.

    Simon, ik ben reuze benieuwd.
     
  13. Simon's foto's gaan een hoop verduidelijken denk ik... :thumbup:
     
  14. Vandaag kwam er een mooi pakket binnen, een geheel nieuwe 57S kit voor de Focus, dezelfde kit als waarmee getest is bij de Tüv.

    [​IMG]

    En wat zit er in de doos....een nieuw, semi-open filter en nieuwe kap

    [​IMG]

    Instructies: geschikt voor de :ford: :focus2:, :focus3: :cmax: 2+3, kuga diesel, ook voor de Volvo en de Mazda

    [​IMG]

    En hier ging het dan allemaal om, het nieuw ontworpen filter, met afsluitbare zij opening.

    [​IMG]

    Die dop komt er bij mij dus niet op, zo heb ik een dus een semi-open luchtfilter.:rock:

    Ook het opnieuw ontworpen filter deksel maakt deel uit van deze kit, hier een paar foto's van het verschil tussen het originele en de nieuwe van K&N, alleen het deksel wordt dus vervangen het onderste deel van het totale filterhuis blijft dus gewoon zitten.
    Aan de binnenkant is er een duidelijk verschil zichtbaar, die van K&N is geheel glad afgewerkt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook aan de bovenkant valt de meer rondere vorm goed op.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Duidelijk zichtbaar is de veel minder hoekige vorm van de nieuwe filterkap

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu we de verschillen weten kunnen we het gaan plaatsen.

    Het oude J&R filter kan er uit....
    [​IMG]

    Hier het nieuwe filter zonder dop + kap
    [​IMG]

    [​IMG]

    De schroeven van de oude kap gebruik je voor de nieuwe en je controleerd of het nieuwe filter goed aansluit in het onderste deel van het filterhuis.
    Dan het nieuwe deksel erop en ook hier goed kijken of die goed zit.

    [​IMG]

    Alles zit nu goed op zijn plek en dan nu genieten van het nieuwe geluid en de (kleine) vermogens winst die er is.

    Nu moet ik alleen nog de intercooler monteren en dat samen met dit filter hoop ik toch een aardige vermogenswinst te behalen zonder de auto te chippen oid.
     
  15. Mooie update! Waarom mocht het filter van de test er niet in blijven zitten?
     
  16. Dat filter hadden ze nodig voor een test met de :focus3: 1.0 Ecoboost, dus ik heb een nieuwe gekregen, ook is deze kap meer oem afgewerkt.
     
  17. Altijd leuk om zo'n pakket thuis te krijgen :rock:

    Duidelijke foto's en instructie. Mooie filter met meer oppervlakte (zijkant) :thumbs:
     
  18. Zal wel een flinke "verbetering" zijn m.b.t. het aanzuiggeluid. De filter is inderdaad hetzelfde als de x-stream versie die ik al aan haalde.

    Ziet er goed uit die foto's. Zal vanavond eens fotos maken van de Mountune filterdeksel. Kunnen we het eens goed vergelijken.
     
  19. Het aanzuiggeluid is super, lekker verslavend:rock:

    Ben benieuwd naar het verschil van de kappen
     
  20. Ziet er :thumbup: uit Simon!

    Denk je dat de binnenkant van de kap glad is afgewerkt ivm betere luchtgeleiding?
    En lijkt het of de kap grijs is ipv zwart? Overigens vind ik die kap wel mooier zo dan je vorige kap. Geen gezeur met stickertjes.. gewoon duidelijk K&N erop!
     

Deel Deze Pagina