Op mijn kenteken staat de terugroepactie nog. Dat ondanks dat ik al naar de dealer ben gegaan hiervoor. Ik denk wel dat het goed zit.
Ook bij mij is de actie weer weg. Ik heb ook geen problemen en dat wil ik ook zo houden Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik denk dat de software nog niet klaar is. Want als ik het goed zie en begrijp dan is de laatste versie voor mijn auto van 26april 2018. Dat is de software die voor mijn auto nodig is om koelvloeistofsensor uit te lezen. Mijn software is nog van 2012. Heb de actie op 4april gehad en toen zeiden ze dat alle up to date was.
Onze red edition van 2016 heeft vandaag software update gehad ivm koppeling, wat houd dat eigelijk in?
Dat je vanaf nu bij teveel slippen van de koppeling motor minder koppel levert. Ter voorkoming dst je de koppeling helemaal oprookt.
Oww lekker dan, dus als je m laat chippen gaat je koppeling eraan? Wat heb ik aan zoiets, dat is toch niet t probleem verhelpen?
Ja heb hier echt niks aan hoor, ga echt wel klagen hoor Lijkt wel in de 1e versnelling minder te doen Ja ik denk toch flink geknepen in de 1e versnelling hoor, met mn eigen gechipte 1.0, rij ik 0-100km in 9 sec En de 1.5 doet dat gewoon langzamer hoor. Ik merk dat er in de 1 , weinig pit meer is bij de 1.5 hoor.
Op mijn kenteken ook wonderbaarlijk geen terugroepactie meer. Probleem op afstand opgelost zeker...of het werd te duur haha.
Het is idd omzeilen van een probleem. Sim p el gezegd de bak en koppeling kunnen de hoveelheid koppel van de motor niet aan. Bak mag max 270nm hebben. Koppeling is denk daar op berekend. Het is idd als je naar 300 nm of meer gaat. Dat je koppeling mogelijk het niet aankan. Maar dit geld ook voor andere auto's. Rs die gechipt is, zal ook nieuwe koppeling moeten hebben voor die koppel die dan beschikbaar is. De ecoboost is idd geknepen in de eerste 2 versnellingen. Gechipte motor heeft geen veiligheid meer in zitten. Dus zal sneller het volle op zich nemen en loslaten. De normale software bouwt het rustig op. Qua vermogen en dergelijke heb ik met de 1.6genoeg aan. Hoeft niet meer, is leuk voor even maar je hebt er niet zoveel aan. Auto rij je van 0 to 140km/h veel meer gebruik je niet.200 is leuk maar je rijdt het misschien een keer of 2 en dan eigenlijk ook niet. Tenzij je natuurlijk in duitsland woont. Dan wel
Bij mij staat hij nog. Volgens de tekst van de RDW moet ik zelf contact opnemen met de dealer: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller. De dealer zal de koppeling testen indien nodig repareren. Bij voertuigen met een start/stop-functie wordt tevens de software aangepast.
Zowel bij ovi als in etis staat die van mij nog vermeld hoewel ik afgelopen maandag bij de dealer ben geweest.Hoeveel tijd zat hier tussen Patrick?
Maar de 1.5 150pk versie, is nu dus de dubbel geknepen 186pk versie als ik het goed begrijp haha Dus standaard 186pk software is ook geen optie meer?
De actie kan al na een uur weg zijn. Het ligt eraan wanneer ze hem afmelden. Dat is zeker een optie als we weten welke 182pk software ervoor nodig is. De 182pk software is exact gelijk aan de 150pk software. Alleen boven de 3500-4000rpm blijft hij trekken. Waar de 150pk begint af te vlakken.
Ik ga binnenkort het verschil meten, met een bekende die ook een red edition heeft, deze is nog niet terug geweest voor de actie.
Goedemorgen allen, afgelopen vrijdag teruggekomen van een vakantie in Zuid-Frankrijk. Ik heb de auto (1,0 125pk) voor de reis laten controleren en de software laten aanpassen. Ik heb geen enkel verschil gemerkt met de vorige keer. De auto reed met aanhanger (500kg) als een spreekwoordelijke trein. In de bergen ging de auto als een speer en geen slippende koppeling meegemaakt en ook niks geroken. Wel heeft 1 keer de start/stop functie het laten afweten.