Auto reageert nergens op!?!?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Pascal1983, 23 apr 2016.



  1. Hi Mpothoven,

    Compleet motorblok vervangen €4250
    Oorzaak: geen idee. Ford heeft er met een endoscoop ingekeken en mij verteld dat de motor nog op ongeveer 2.5 cilinder reed. Hij stotterde ook als een gek. Kosten: €225

    Daarna heb ik de tuning (50pk extra) laten verwijderen door ZIP Tuning. (Mijn gevoel zei: dat laat ik bij Ford doen) Maar ik had gebeld, en ze zeiden: als het mijn auto is, zou ik het daar doen. Dus maar bij ZIP laten doen. Kosten: €120

    1 week mee kunnen rijden. Afgelopen maandag motor storing. Terug gebracht naar de Bovag garage die het blok er in heeft gezet. (Leek me logisch) die heeft hem uitgelezen, en de benzinedruk was te lag. Vervolgens beide pompen vervangen. Kosten: €400. Alleen het euvel bleef, en uitlezen/resetten kreeg die niet voor elkaar.

    Inmiddels is de auto nu alweer sinds woensdag bij de Ford. Onderzoek tot nu toe eigenlijk niets opgeleverd. Wel is de sw verwijderd, en staat er nieuwe (upgraded?) sw op de boordcomputer. Euvel nog steeds niet verholpen. Kosten staan inmiddels ook alweer op €250.

    Groet,
    Pascal
     
  2. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. een motor valt toch niet zomaar helemaal uit elkaar dat deze geheel vervangen moet worden.
     


  3. Hi, zie mijn reactie van zojuist. [emoji854]
    Uiteindelijk heb ik wel zelf de keuze gemaakt om een nieuw blok aan te schaffen.
    Ik voelde er niets voor om met een revisie rond te gaan rijden.
     
  4. het blijft een lastig verhaal, omdat er meerdere partijen aan de auto hebben gesleuteld, zullen ze allemaal naar elkaar wijzen...

    Ik hoop dat het snel wordt opgelost en de kosten niet te hoog worden.
     
  5. Blijft de vraag wat exact de foutmeldingen zijn
     
  6. Wel door een slechte tune. Een standaard trucje om instant meer vermogen te hebben is hogere turbodruk en de brandstof iets armer afstellen. Juist dat armer zetten is funest, aangezien brandstof ook een koelende factor heeft. Als je dan vol vermogen vraagt, wat gebeurt bij "het nieuwe rijden", dan kan het maar zo zijn dat er te weinig brandstof wordt "geleverd". Bij het rijden met veel toeren of topsnelheid is te weinig brandstof zeker funest.

    Bij een benzinemotor komt het allemaal wat kritischer dan bij een dieseltje.

    Waarom denk je dat een goede tune niet betaald is met een paar 100 €?
    Bij een goeie tune hebben de tuners vaak meer dan een paar uur (lees een aantal dagen) nodig om de auto perfect af te stellen. Een goeie tuner zet de auto op de rollerbank en gaat meten. Net zo lang en vaak totdat het goed is.

    Terugkomend op de 1.6 ecoboost; zelf heb ik het idee dat deze motoren niet zo heel veel marge hebben qua tuning. Ook gezien het feit dat de gemiddelde tuner tot max 200pk gaat met deze motoren. Zolang je ze stock houdt of maximaal de 182 pk van Ford aanhoudt en de modificatie van de koelslang doorvoert, heb je een prima motor. Alles daarboven ga je gokken met de betrouwbaarheid.
     


  7. Jup. Inmiddels toch alweer meer dan 5K. Hopen inderdaad op een snelle fix van de Ford Dealer.
     


  8. Daar kom ik morgen op terug. Zodra ik ze heb, zal ik ze posten.
     


  9. Factuur van de tuning zat er bij toen we de C-Max kochten. Geloof iets van €600
    Iemand ervaring met ZIP Tuning in Houten?
     
  10. Auw dat doet pijn

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     


  11. [emoji38] ja inderdaad [emoji38] Hoop dat de meeste inmiddels is geleden. Wij kijken er iig naar uit om er weer in rond te kunnen scheuren.
     
  12. #32 Vogel, 24 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2016
    Ouch, pijnlijk!
    Even op het verhaal van AntiG vooruit lopen..
    Als het echt een sensor is, dan zou ik graag willen weten of deze op de motor zit (en dus mee-vervangen is) of elders (en dus particulier aangekocht).
    Als hij op de motor zit dan zou ik zeker de rekening bij de Bovag neerleggen.
    Bovendien zou ik geen genoegen nemen met een rekening voor een 'reparatie' die onnodig was (brandstofpomp).

    Tip voor dit soort garantie situaties: Je koopt een motor bij A, dan laat je deze door A repareren. Komt A er niet uit dan kan A expert B (de dealer) inhuren. Indien kosten niet onder garantie vallen dan betaal jij aan A en A betaalt B voor zijn aandeel van der reparatie. Dan blijft alle (eind)verantwoordelijkheid bij partij A

    Ik heb overigens ook erg slechte ervaring bij de dealer in Ehv, die ook op basis van de symptomen (zonder eigen diagnose) aan mij vroeg welke onderdelen vervangen moesten worden. Toen ik antwoordde dat hij alleen defecte onderdelen moest vervangen, kreeg ik te horen dat het zo niet werkte. (Dat was ook de laatste keer dat ik er kwam)
     
  13. Zip staat niet goed aangeschreven... Daarbij €600,- is nog steeds niet heel erg duur. Zijn ze vast geen hele week voor bezig geweest. Niet dat het nu wat uitmaakt.
     
  14. Ik vind het ook vreemd dat ze bij de dealer zeggen dat je terug moet naar ZIP terwijl ze dat zelf ook kunnen , vervolgens moet je daar 120! euro betalen, daarna gaan ze bij de dealer alsnog de computer updaten. Dan had de tuning sowieso weg geweest.
     
  15. 600 euro is bij ziptuning een standaardprijs. Zijn ze ongeveer 1,5 uur mee bezig.
    Ik ben zelf met mijn vorige Focus daar geweest. Die heb ik een jaar later de deur uitgedaan ivm schokken tijdens een koude motor (en nog een aantal andere dure reparaties). Achteraf gezien denk ik dat het aan de tuning heeft gelegen.
     


  16. Nee maakt nu ook niets meer uit.
    Spannende dag vandaag. [emoji41][emoji1320]✌️
     


  17. Ja helemaal mee eens. Mijn gevoel zei dat ik het ook eigenlijk bij Ford had koeten laten doen. Na advies vanuit de Ford inderdaad terug gegaan naar ZIP.

    Balen, maar hopen dat het nu asap opgelost gaat worden.
     


  18. Dat kreeg ik bij hun ook te horen. Ligt niet aan de tuning en blabla.. Ga het maat eens aantonen. Gaat helaas niet meer.

    Achteraf ben ik heel blij dat ik mijn Focus niet heb laten tunen. (Vond het wel leuk dat die C-Max 200pk had)

    Natuurlijk nooit een zekerheidje, maar ik hoop dit iig met geen enkele auto meer mee te maken
     
  19. En post maar eens de foutcodes!
     
  20. en al wat wijzer geworden [MENTION=27012]Pascal1983[/MENTION]?
     

Deel Deze Pagina