Hoe kan het eigenlijk dat op hun bank de luchtdruk en temp altijd 1013.2 en 20c zijn? Was bij mij ook en zag het ook op een opel forum. Kloppen de gemeten waardes dan wel? Trouwens wel een mooie vermogenswinst voor een NA motor Hans
Het is kan een gecontroleerde omstandigheid zijn omdat ze binnen staan (altans dat lijkt mij adhv de foto) StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
Afgelopen week ook meerdere keren contact gehad, niks gemerkt, kreeg gewoon op tijd berichten terug....het was wel druk
[MENTION=158]DexterXL[/MENTION] ik heb contact gehad en mijn auto is afgelopen donderdag bij hun geweest zie de eerdere post van mijn in deze topic
Zijn dit niet de genormaliseerde luchtdruk en temperatuur waarnaar de gemeten waarden worden gecorrigeerd? Als dit altijd de werkelijke luchtdruk en temperatuur zijn dan hebben ze wel een hele goede (en onbetaalbare) hal. Temperatuur zou nog kunnen maar als je de luchtdruk op 1013 mbar wilt houden ben je onderdeel van ASML.
Ja, ga je je VW toch naar hun toebrengen en niet naar iemand die echt goed is met VW? Een nette manier om te zeggen dat ze zo de boel kunnen beïnvloeden.
Zo zou een sarcastisch iemand het zeggen. Maar als je niet normaliseert zou je met andere omgevingscondities hele andere waarden op een vermogensbank kunnen meten. Laat maar eens een vermogensmeting doen in hartje winter en nog eens midden in de zomer. Best een verschil hè? Als je normaliseert naar standaard condities kun je appels met appels vergelijken ondanks dat er met andere luchtdruk en temperatuur is getest.
Ik ben info aan het inwinnen geweest, en heb dit vergeleken met oa VAGtechniek en nog een paar die beweren zeer goed in VAG auto's te zijn, maar als je heel goed gaat lezen, zeggen ze wel dat alles op maat gemaakt word, maar in werkelijkheid gooien ze er vaak een standaard verhoging over de originele waardes, en dat kan Ulimited ook zelf, en die doen ook al jaren VAG auto's. Ik ga ook niet voor het volle vermogen, maar wil gewoon dat het net allemaal wat vloeiender en sneller gaat, wil je meer, dan moet je gelijk met een andere turbo, intercooler en inlaat beginnen, maar dan ben je naar mijn mening de motor aan het slopen. Ik weet dat de turbo rond de 150pk al in ademnood komt, dus leuk dat de VW specialisten er zoveel uit kunnen halen, maar dat is maar kortstondig, dan liever maar 145pk en een wat langere uithoudingsvermogen
Dit weet ik wel zeker, Hans haalde +160pk met zijn 2.0i, in koude omstandigheden mijn 2.0i haalde maar 151pk, en dat was in de zeer warme periode
Dat laatste is nou net de reden om voor een VAG specialist te kiezen. Die kunnen dat als geen ander + ze hebben echt verstand van de techniek die er in zit en de waslijst van zwakke punten waar ze rekening mee moeten houden... Maar goed, doe er mee wat je wilt... Maar je hebt al weer een andere passat gekocht dan ?
Nou Dexter, ze kunnen zeggen wat ze willen maar lef heb je wel. Lees net in je topic dat er iets niet helemaal 'fris' is in t blok van je Passat en dan toch ook maar laten tunen? Ik zou t maar achterwege laten. Maar goed, iedereen is anders, ik was ook voor een Mondeo gegaan ipv de Passat.
[MENTION=158]DexterXL[/MENTION]; ik snap dat je niet voor maximaal vermogen wilt gaan. Maar in het programmeren van de DSG bak alleen is er al veel te winnen. En dat zijn er niet veel die dat wel kunnen. En volgens eigen zeggen kunnen "tuners" natuurlijk alles.
Geen ervaring met UT, maar wel met JD engineering. Had daar mijn Seat laten tunen en dat is dus echt maatwerk. Ook ongeveer de enige in NL die daadwerkelijk tuning op maat kan aanbieden, ook standaard maps tegen een lager tarief zijn daar trouwens verkrijgbaar.
Ik geloof dat er door sommige maar half gelezen word: De Passat word eerst gerepareerd, voor er maar ook 1 tuner zijn stekker erin steekt. En zoals er al gemeld werd, JD, VAGtechniek en nog een paar VW specialistische tuners werken ook gewoon in 1e instantie met een standaard map-tuning, al dan niet door hun zelf ontwikkeld, is niet eigenwijs, is gewoon realistisch, ze adverteren er zelf mee, dus niets verzonnen eraan Maar ik snap gewoon niet waarom er zoveel negativiteit tegen UT met VAG tuning is?? zodra het om een Ford gaat, dan ineens moet je er wel heen? Wie zegt dat hij geen connecties heeft met andere VAG tuners? En hij heeft al eerder een VW voor mij getuned, die rijd nog steeds probleemloos rond....tevens zit er bij hun ook garantie op
Dennis, er zijn een paar leden op dit forum die als UT wordt genoemd vuur beginnen te spugen. er zijn onder die leden een aantal die teleurgesteld (zacht uitgedrukt) zijn door UT maar volgens mij niet financieel benadeeld. ook wordt UT afgezeikt door mensen die het bedrijf niet eens kennen.... iedere keer is er weer de discussie over het tunen, en wordt UT ten onrechte vergeleken met een tuner die alles op maat voor de klant maakt en je daar dan dan ook het 3 dubbele voor neer mag tellen. de bekende appels met peren. en nee ik heb geen aandelen UT maar ook geen slechte ervaringen met hun. ik denk dat Dennis heel goed weet waar die mee bezig is, en volgens mij wel verstand van motoren (van welk merk dan ook) heeft. zo, dat moest er even uit
Ook over dat Ford gedeelte zijn de meningen verdeeld. Ik ben er geweest en heb het terug laten draaien. Mocht ik toch weer willen chippen ga ik voor Bluefin Wat Gerard zegt: kreeg binnen een dag mijn geld teruggestort
Precies, dat is mijn ervaring daar ook. Heb er 3 laten tunen door hun, de VW 1.9TDi....specifiek aangegeven dat het mij om het koppel gaat, en ook onderin zeer veel gekregen. De Focus 2.0i laten doen met run, die run hoeft van mij nooit meer, heb ik niet als meerwaarde ervaren. En de Fiesta 1.4 TDCi laten doen, dat ging niet naar tevredenheid, dus hebben ze overleg gehad met Ford, en is er een andere software geschreven, ik was de eerste die die gehad heeft, de man in zijn Audi A6 die ik tegen kwam op de terugweg, heeft er waarschijnlijk nu nog nachtmeries van, wat hij ook deed, hij kwam niet van het kleine autootje af.....dus tot op heden geen negatieve ellende meegemaakt in ruim 6 jaar. Alle 3 de auto's zijn sneller, krachtiger en zuiniger geworden door hun, dus als ze troep zouden installeren, dan zou ik toch ook dat moeten hebben ervaren lijkt mij.... Maar ik respecteer ieder zijn mening, ik lees het, denk er overna, en trek mijn eigen conclusies, tot op heden heb ik nog vertrouwen in hun, en mocht het toch mis gaan, dan ben ik wel zo eerlijk om iedereen die het afgeraden heeft, gelijk te geven