1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Hij ziet er echt enorm gaaf uit zo, mag je heel trots op zijn.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. Ja ben d'r wel blij mee, wachtende op de koplampen. Nou nog eens zien of die een keer op een "focus club" meeting mag komen, zonder dat die aan de zij lijn moet staan:violent: haha
     
    gerardTDCI, Thieske en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. Mag van mij in de spotlight staan, zoveel werk met zo'n resultaat mag gezien worden
     
    Edgar Focus, R.Zwiers en Rykers vinden dit leuk.
  4. Hele mooie!
    :thumbs:
     
    Edgar Focus en R.Zwiers vinden dit leuk.
  5. prachtig!
    echt heel gaaf om dit te zien :thumbs:
     
    Edgar Focus en R.Zwiers vinden dit leuk.
  6. Zo nou we hadden nog wat in de kast liggen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Een aluminium 20% grotere waterpomp pulley. Ja en lichter, dus meer vermogen aan de wielen zeggen ze haha.

    Mij gaat t er om, dat de waterpomp minder toeren maakt, dus minder flow heeft en dus "minder" koeling. Of met andere woorden, dat de motor sneller warm wordt. Dat de thermostaat sneller open gaat. Bedoel. Koel vermogen zat, met die grote radiator.

    Alleen vroeg ik me af of t wel zou passen met de stuurpomp, die poelies zijn ontworpen voor de 2.3 en 2.5 daar zit geen stuurpomp op de riem.
    Maar ja gewoon besteld en proberen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Het lijkt te passen. De riem loopt ook net goed met stuurpomp poelie.
    [​IMG]
    Bovenste 2 poelies. 1 met ribben, 1 glad.
    [​IMG]
    Ook met de riem past t. De riem ligt er nu ff verkeerd om op. Zodat die in de goede positie ligt over de andere poelies.

    Al met al, past t. Dus dat valt me weer mee. Alleen moet er even een langere snaar komen. Gekeken met een touwtje, kwam ik op 2250 mm( ongespannen) wel strak. Spanner doet ongeveer 10-15 mm dus dan kom ik op een 2238mm snaar 6kp2238 van gates zou dan moeten passen. Origineel is 6kp2223.

    Dus die eens ff bestellen, en dan kom ik d'r wel achter of m'n plan werkte en dat de motor sneller en hoger op temperatuur blijft (met koud weer).

    Ps: wat een klere plek zeg, als de motor in de auto hangt kom je d'r maar bar slecht bij.
     
  7. Maar je bent er bij gekomen en weer een kleine upgrade, als het werkt maar dat gaan we wel horen denk ik.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  8. #608 R.Zwiers, 22 sep 2022
    Laatst bewerkt: 22 sep 2022
    Nou, gister een ritje op en neer naar Amersfoort. Voor iets waar ik al lang naar opzoek was, wat niet meer te leveren was.. ja of knetter duur. Tot het marktplaats neuzen weer eens goed uit pakt.

    Hier begonnen we mee.
    [​IMG]
    Erg vet, alleen die kikker koplampen vind ik al niet mooi vanaf t begin.
    Dus ja. Zoeken zoeken.

    Tot ik gister middag even een leuk gesprek met een mede fiesta mk6 (S) eigenaar had, waar ik een stel koplampen kon overnemen.

    [​IMG]
    Zonder grill, eerst ff passen.
    En toen definitief de in gezet.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De koplampen wat de looks af maken. Helemaal te gek. Zeer blij mee.

    Alleen nog even silver vision knipperlichten dr in. Osram night breakers dr in. Wie weet ooit nog eens led of xenon. Maar nu eerst maar zo.

    Helemaal blij mee, dit doet de mini (RS) wel echt ten goede. Veel stoerder.

    Nu nog eens kijken of ik zo'n RS spoiler kan maken. Of bemachtigen.

    En toch weer aan t zwijmelen om een turbo en LSD de op te maken. Om t helemaal af te maken. Om t dan echt een mini RS te kunnen noemen. TD04 turbo de op, 280-300 pk en 340-380 nm kunnen draaien... Dat zou mooi zijn..
     
    peter482, Bramzel, WauW*TeR en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. koplampen staan 'm beter :thumbs:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  10. Die koplampen maken hem echt een stuk mooier
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  11. Aangezien mn angel eyes koplampen dus nu de deur uit konden. Eerst eens op proberen te kappen.

    Begonnen van dit. Heb helaas geen voor ik begon. Hier zie je de bestuurder kant koplamp wel duidelijk. Met de verwering en de barstjes.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Na een hele hoop schuren en polijsten.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Komen ze er zo uit. Daar ben ik dan toch wel weer erg tevreden mee. Kunnen die weer in de verkoop.

    Mocht iemand ooit een koplamp gepolijst willen hebben. Ik weet nu hoe t moet.:cool:
     
    VinRS, TWA, gerardTDCI en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Zou ik hem wel lakken. Anders zijn ze binnen het jaar geel
     
    R.Zwiers en Martin123t vinden dit leuk.
  13. ik zou er bijna een fiesta voor kopen :mrgreen:
     
    Thieske en R.Zwiers vinden dit leuk.
  14. De nieuwe koplampen staan hem erg vet en de oude zijn mooi opgeknapt, wat zouden ze eventueel moeten kosten dan? Mag per pb.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  15. Ze zijn momenteel gereserveerd, vandaag zouden ze de deur uit gaan. Even vanuit gaande dat betaling binnen komt.
     
    focus79 vindt dit leuk.
  16. Welke korrel schuurpapier heb je gebruikt en welke polijstpads en pasta? Ik wil een maat van mij helpen en het resultaat van jouw werk is echt perfect. mag ook per pb.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  17. Lezen het staat uitgebreid beschreven.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  18. K 120-180-240-280-400(nat)-600(nat)-800(nat)-1000(nat)-1200(nat)-2000(nat)-2500(nat) en toen polijstmiddel. Zware polijst(Liquid element cutting rood) pad met commandant 4- dan monello veloce met zware pad, dan polijst pad (Liquid element finishing groen)met middel, fijn(monello) en als laatste glaze
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. Ik wil t overigens ook best voor je doen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  20. Nou maandag eens ff die poelie de op met de langere snaar.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Beetje molycote aan de binnenkant tegen het vast rotten.
    Maar helaas, de 2238 was nog steeds te kort. Dus nu maar 2253 en 2260 besteld, kijken welke past.

    Los daarvan, wel de laatste upgrade voor de koplampen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Silver Visions voor de knipperlichten. Stuk strakker weer.

    En nog even tijd gehad om een anti dreun plaat onder de motor afdek plaat te maken.
    Ik hoorde bij een toerental van 3500-3800 toeren een resonantie in die plaat.
    Dit heeft t verholpen.
    Echter merkte ik vandaag dat die wat los liet, dus niet goed genoeg vast geplakt. Dus vandaag even met lijmklemmen en een balkje.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hopelijk woensdag of donderdag dan de poelie dr op met de juiste snaar.
     
    bws723, gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina