1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Zijn er RS-rijders die op de rollenbank hebben gestaan?

Discussie in 'Performance' gestart door Focus RS madness, 7 okt 2010.

  1. Met het diff word geen rekening gehouden.
    Deze is immers mede bepalend hoeveel vermogen er OP DE WEG komt;)
     
  2. Ok... denk mssn doet die nog mee... zit ook een overbrenging in toch?
     
  3. Er zit wel degelijk een overbrengverhouding in;)
     
  4. Dat verwachtte ik al, maar euh... hoezo maakt dat dan niet uit voor de meting?
    Als daar een overbrenging in zit krijg je toch ook al een verkeerd beeld.
    Moet je diff+gears niet samen 1:1 zijn?
     
  5. Zou iemand dit kunnen toelichten? Mag ook via pb...
    Waarom moet de overbrenging van de bak dicht bij 1:1 komen terwijl het differentieel roet in het eten kan gooien (naar mijn mening).
     
  6. hmmm, dacht ik net dat ik 'm doorhad, halen jullie het diff er ineens weer bij. Nu wordt het weer wat ingewikkelder hahaha
    ff serieus: waar kan je de verhoudingen vandaan halen? Weet Ford dat, of moet ik dit zelf uitrekenen. Lijkt me dat de verhoudingen van de ST aardig in de buurt komen, maar die heeft dus weer een ander diff.......zucht.

    Als de ratio onzeker is, is de uitslag van een dynorun natuurlijk ook onzeker en voor hetzelfde geld heeft die gozer waar Twan het over had, met 260 pk, ook een verkeerde versnelling gekozen bij de dynorun?

    @ Barry - ik moet nog steeds lachen als ik jouw onderschrift "heb ik alles..." lees, geweldig!

    gr. Frank
     
  7. Nou dat lijkt mij he, weet niet of het zo is maar wil er duidelijkheid over.
    Wat voor mij logisch is, is dat je bak 1:1 is en je diff dan ook 1:1.
    Draaien je banden even hard als je krukas.

    Maar als je bak 1:1 is en je diff 1:2 (bijvoorbeeld) dan krijg je toch net zo'n waarde als je bak 1:2 is en je diff 1:1... Tis gewoon een mechanische overbrenging lijkt me.
     
  8. #48 Kaz, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2010
    Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Hoeveel vermogen je motor levert is (op een dyno) niet echt afhankelijkvan de versnelling waarin je de run doet. Vermogensverlies in de versnellingsbak etc. zal ook niet zo heel veel uitmaken. Die 1:1 heeft denk ik meer te maken met hoe lang het duurt om tot je max toerental te komen (zodat de dyno even de tijd heeft om data te verzamelen) en dat als je in nog hogere versnellingen gaat testen je koppeling het nogal waar krijgt, en je krukaslagers mogelijk ook. Bovendien zijn niet alle dyno's fan van zeer hoge snelheden lijkt me. Goed compromis is dan 3/4 of 1:1. Zoiets. Maar 1:1 alleen op basis van de versnellingsbak lijkt inderdaad onzinnig....

    Edit: en het zal ook iets te maken hebben met slippen van wielen in lagere versnellingen?
     
  9. #49 Danny, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2010
    dit kan ook gebeuren he:
    [youtube]L-8xqD-Uaq8[/youtube]

    of zoiets: mijn favo dyno filmpje ghehe
    [youtube]632-6Y8jJ2I[/youtube]
     
  10. Lol @ Danny :P
     
  11. Gaat lekker, niets meer aan doen.... Wel dik 460 pk!
     
  12. De discusie van welke versnelling is al jaren een hot item op forums...
    Maar hoe het precies zit weet ik niet meer maar dat zal ik daar wel ff vragen anders wordt dit topic 20 pagina,s lang hahaha

    En die gast met 260 pk was al div keren bij de dealer geweest maar niet iedere dealer heeft oren naar deze klacht en doen daar niks mee..

    Ik heb nog uitdraaien op mijn pc van mijn run is 2e en ook in 4e vernselling.. zal ff zoeken

    Frank ik heb niet origneel rond gereden met de rs de spullen had ik er al onder zitten voordat ik het kenteken had en had toen 311 pk
    na de cj map had ik 330 pk
     
  13. 330 pk is toch ook al mooi :)
    Wat voor een blok hangt er in die impreza trouwens?
    Beste turbo in elk geval.
     
  14. deze is van 2e versnelling
    [​IMG]

    deze van de 3e (en juiste)
    [​IMG]

    Deze 4e versnelling
    [​IMG]
     
  15. Wordt echt tijd voor een chip op maat.
    Dal uit de koppelkromme halen :P

    Maar nice man :)
     
  16. Hier mijn uitdraai voor de CJ map
    Nee deze dip dan hahaha
    [​IMG]
     
  17. Mag ook wel wat vlakker lijkt het he :P
    Maar dat komt vanzelf denk ik zo :)
     
  18. Op naar de 20 pagina's.... Ik vindt die uitdraai in 2 wel mooi, lekker koppel hoor ;)
    Als ik de uitdraaien zo zie, dan maakt het voor het topvermogen niet heel veel uit in welke versnelling je een run doet (allemaal rond de 330pk), maar voor het koppel des te meer. Het is ook logisch dat je in een lagere versnelling meer koppel op de wielen krijgt. Daar zit dus een omrekening in om krukas Nm te krijgen en daarvoor moet je toch echt de overbrengingsverhoudingen hebben lijkt me?
     
  19. Jup... en dan komt het punt van de overbrenging van het diff weer om de hoek. In elk geval zoals ik het zie.
     

Deel Deze Pagina