1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk Zenuwachtig rijgedrag bij constante snelheid

Discussie in 'Performance' gestart door wiebson, 28 jun 2010.

  1. Sinds een weekje ofzo heb ik last van wat zenuwachtig rijgedrag van mn focus. Tenminste dat denk ik of het lijkt zo...

    Het lijkt erop alsof de auto wat inhoud als je een constante snelheid rijdt. Inhouden is misschien niet het goede woord maar het voelt alsof je steeds een klein windvlaagje van voren krijgt. Beetje lastig te omschrijven.

    Optrekken geen probleem, vol optrekken ook niet, doortrekken ook, in zn 3 80 was zaterdag ook geen probleem.

    Kan het zijn dat de verstuivers ofzo wat vunzig zijn??

    Tevens trilt de auto wat en dat lijkt van achter te komen, tijdje geleden de banden vervangen, ze garage heeft toen de banden niet goed gebalanceerd en afgelopen week bij de euromaster zijn de voorbanden opnieuw gedaan. Kunnnen die trillingen ook door de (waarschijnlijk slecht gebalanceerde) achterwielen komen?
     
  2. Normaal gesproken zou je het niet moeten voelen als de achterwielen geballanceerd zijn of ze moet echt waanzinnige slecht geballanceerd zijn! normaal als je de wielen ballanceerd en je houd een verschil van 5 gram ipv 0 gram voel je het ook niet!

    Dus laat ze gewoon even checken!
     
  3. Aangaande het inhouden:

    Staat je airco niet gewoon aan?
     
  4. soms maar dat maakt geen verschil, gebeurt ook alssie uit staat
     
  5. Gaskleppositiesensor, als een diesel deze heeft.
    Ik had met mijn benzine hetzelfde. Gewoon kunnen optrekken, maar bij constante snelheid af en toe een schokje, als of de auto inhoud.
     
  6. een diesel heeft geen gasklep dus ook geen sensor..
     
  7. Slechte massa ergens ?
     
  8. Heb dit ook, misschien iets te maken met de (plotsse) warmte?

    Ik hou dit topic zeker mee in het oog!
     
  9. De warmte zou het ook kunnen zijn maarja als de temp meter gewoon in het midden blijft waar deze altijd staat lijkt het me niet zo logisch. Maar zou kunnen inderdaad.

    Kan het iets te maken hebben met de retourleidingen van de diesel? Zag dat een slangetje wat rafels had. (die dingen met dat stof eromheen)

    Kunnen die injector cleaners (Wynns ofzo) de oplossing zijn of leveren die meer problemen op dan dat ze goed doen? In het boekje van Ford staat dat je geen additieven bij de olie/brandstof in mag mieteren...
     
  10. Additieven bijkappen doe ik niet. Ik ga vanavond de airco laten opvullen en langs de neus weg even vragen wat dit kan betekenen...
     
  11. Net ff bij de dealer geweest, ze haden geen tijd om even te kijken maar ze hebben er wel een flesje Forte ingemieterd. Volgens de werkplaatsreceptie kan dat nooit kwaad, dus wie weet lost het nog wat op ook. Ook net een volle tank V-power diesel erin gedaan, eens kijken of het wat helpt. Anders volgende week donderdag even bij de garage langs.
     
  12. Wiebson,

    Welk flesje van Forté heb je gebruikt ?

    Diesel Fuel Conditioner ?

    Als je motorflush of top end treatment gaat gebruiken, laat het me dan weten :) zal ik je precies uitleggen hoe dat in z`n werk gaat en geloof me dat spul dat doet serieus wonderen!
     
  13. +1
    Ben erg benieuwd naar je bevindingen wiebson.;)
     
  14. Ze hebben net die Diesel Fuel Conditioner erin gedaan.

    Met motorflush moet je ook gelijk je olie vervangen enzo toch?

    Wat doet Top end treatment voor wonderen?
     
  15. Volgens mij is het zenuwachtige gedrag minder geworden nadat ik een flesje forte gebruikt heb. Maar goed dat kan ook tussen de oortjes zitten natuurlijk. Morgenochtend ff bij de garage langs om uit te laten lezen enzo.
     
  16. je moet goed je best doen wil je temperatuurmeter in het rode gebied krijgen. er is namelijk een systeem aanwezig die, als de motor te warm word, een cilinder uitschakeld. blijft het systeem te warm word er een 2de uitgeschakeld enzovoort.

    advies om de motor te koelen, laat de auto in de hoogste versnelling uitrollen. hierbij verbruikt de motor geen brandstof, waardoor er optimaal gekoeld kan worden;)

    goed beveiligd dus allemaal
     
  17. huh??
     
  18. Zo net terug van de garage, visueel was er niks aan het handje, er zaten echter wel een tweetal foutcodes in de computer welke te maken hebben met de gaspedaal positiesensor, dit zou het dus kunnen zijn.

    Code: B2141 en P1343.

    Ze kunnen de sensor vervangen voor 134 euro ex btw, geen idee of dit een normale prijs is voor een sensortje. Maar goed, klinkt iig redelijk logisch dat dit het kan zijn, heb de boel nog niet vervangen overigens.

    Artikelnummer van de sensor is:
    Gaspedaal sensor: 1343404

    Iemand die dit al vaker meegemaakt heeft of gehoord??
     
  19. Tjemig, jij slaat er ook maar een slag naar, zeg... Iets in de trant van ''Misschien dat het dashboardkastje niet goed dicht zit?''
     
  20. #20 yes-n, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2010
    Nee hoor rowicom, met een VW Golf IV gehad, dat tijdens onderhoud ze een massakabel beschadigd had, waardoor de wagen begon te 'schommelen' bij 160km/h.

    Massa opnieuw gelegd en probleem verholpen.

    Laat dit soort opmerkingen dus maar weg als je geen idee hebt hoe ik aan deze mogelijkheid kom.
    Beter vraag je dan eerst ; hoe kom je daar zo bij ?

    Prettige dag verder
     

Deel Deze Pagina