Xenonlook verlichting

Discussion in 'Exterieur' started by kamp, Nov 9, 2010.

  1. Dan wel ja:P bij zicht minder dan 200m zelfs. Mistachterlicht is pas bij 50m of minder
     
  2. voor in de koplamp zit stadlicht achter zit dan parkeerlicht
    maar beide namen kunnen gebruikt worden
    met focus kun je hem naar links draaien (vanuit nulstand) je moet dan wel induwen de knop dan heb je parkeerlicht (ook geen piep dat je verlichting aanstaat)
    gaat hij naar rechts heb je stadslicht

    en rij je dan mag je stadlicht voeden
    er is naar mijn mening geen wet die het verbied om overdag met stadlicht te rijden
    maar meeste mensen gebruiken ook de dimlicht dan

    universele dagrijlichten mogen inderdaad niet
    verlichting moet op de orginele plek zitten en aan een gesloten
    dus voor fofo 1 fase 1 mag je niet knipperlicht in bumper vervangen naar stadslicht
    want er zit namelijk dik 10cm tussen beide stadlichten (van koplamp en deze unit)
     
  3. #23 AudioSteve, Nov 11, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 11, 2010
    Voor zover ik weet, mag stadslicht altijd mits het zicht niet belemmerd word. Denk aan regen, mist en natuurlijk donker. Dan moet je dimlicht voeren.
    Stadslicht mag je voeren op het moment dat dimlicht niet vereist is.
    Je mistlampen mogen alleen aan bij zeer slecht en kort zicht. Dus dichte mist, mega regen e.d. De mistlamen mogen alleen aan in combinatie met je stads of dimlicht.
    Je mistlampen geven ook alleen beter zicht vlak voor de auto, niet in de verte. Dus indien de situatie vraagt om mistlampen, dan altijd in combinatie met dimlicht. Ander mis je zicht in de verte.

    Voor led dagrijverlichting geld dat deze aan mag zolang dimlicht niet gevoerd hoeft te worden. Om moment dat stads of dimlicht ingeschakeld word dient de led dagrijverlichting zich automatisch uit te schakelen of sterk te dimmen. De led dagrijverlichting mag nooit (vol) aan in combinatie met stads of dimlicht.
     
  4. Allemaal bedankt voor de info :P
    Met een beetje geluk krijg ik dit weekend een setje binnen.
    Zal dan z.s.m. foto's plaatsen :ontopic:.
     
  5. Mistlicht mag toch alleen in combi met dimlicht?
     
  6. Is sinds dit jaar (geloof ik en anders vorig jaar) veranderd. Omdat je mogelijk word verblind door je eigen dimlicht hoef je je dimlicht niet meer te voeren als je mistlichten aanstaan.
     
  7. k dacht eigenlijk dat het altijd al zo was......
     
  8. Maandag heb ik de Xenonlook lampen, fotos volgen.
     
  9. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
     
  10. De nieuwe lichten zitten erin! Ben alleen nog niet geheel overtuigd.
    Natuurlijk ook wennen, want het is een totaal ander gezicht met deze tint erin (8500k).
    Zal van het weekend eens foto's plaatsen.
     
  11. #31 kamp, Nov 16, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 16, 2010
  12. 8500k? Ben je van het klpd ofzo... Neem eens een fatsoenlijke kelvin waarde, rond de 4300k of 5000k, en er zal een wereld voor je opengaan....
     
  13. Geen ervaring met de Nightbreaker. Die is toch gelijkwaardig aan de philips X-treme power??

    Hou er wel rekening mee dat alles boven de 5000k wel een stuk witter is (uiteindelijk zelf paars bij boven de 10000k) maar ook minder lichtopbrengst heeft.

    Meest optimale voor goed zicht is om een lamp van 4000k tot 5000k erin te zetten.
     
  14. wellicht de PIAA halogeen lampen dan? Iemand ervaring met de PIAA Extreme White plus H4?
     
  15. Ga toch voor Xenon, zie op het internet dat het niet heel duur is.
    Iemand ervaring met 6000k Xenon? Ik zoek Xenon met een blauw tint, maar niet te veel.

    Of raden jullie gewoon de 4500k aan?
     
  16. 5000k is wit (:jerry:) Er zijn er wel een aantal die 5000k hebben. Ik heb het nu een paar keer gezien en ziet er heel goed uit
     
  17. Blauwe tint... 6000K doen... 8000 is echt blauwig hoor, zeker in een reflector.
     
  18. stond vandaag naast een golf met 8000k in reflector
    zelfde afstand tot de auto voor ons, zelfde type auto er voor staan (VW Transporter in de kleur wit:D)

    Bij mij, zie je netjes de lijn van de koplamp over de bus een lopen
    daar onder zie je heel netjes dat de bus echt WIT is.

    bij de golf, geen tekening van de koplampen te vinden op de bus voor hem, en de bus is eens blauw!
    en heeel heeel veel strooilicht, dus conclusie

    xenon in reflector, niet doen. Een kleur kiezen rond de 4000k - 6000k
    Ikzelf rij nu rond met 5000k en dat bevalt me heeeeel goed:thumbs:
     
  19. Xenon in reflectoren krijgen van mij als ik last ervan heb groot licht. Of ze dat nou leuk vinden of niet:mrgreen:
     
  20. xenon in een reflector kan best mist goed afgesteld, kijk maar naar sommige volvo's die hebben gewoon af fabriek xenon in de reflector. De eerste Laguna's hadden dit ook. Dus het kan wel.

    Een collega van mij heeft 4300K in z'n Golf IV en dat ziet er heel mooi uit. hij heeft geen last van knipperende mensen. Goed afstellen en binnen in op een 0.5 zetten i.p.v 0.

    Ben het met je eens dat je in een lens veel mooier de lijn ziet. maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
     

Share This Page