Xenonlook verlichting

Discussion in 'Exterieur' started by kamp, Nov 9, 2010.

  1. Wie heeft er ervaring met Xenonlook verlichting?
    Een paar vragen:

    - Welk merk raden jullie aan?
    - Hoeveel K? 8500 / 7500 / 4500?
    - Kom je ermee door de APK?
    - Moet je uitkijken voor extra hitte? Iets over gelezen.
    - Wie heeft er wat foto's?

    Ben benieuwd ;)
     
  2. Staat genoeg over geschreven, ff zoeken ;)
    Hoeveel K is persoonlijk. 4300 is meer af fabriek, 5000 puur wit, 6000 lijkt al wat koeler/blauwer en 8000 heeft al de blauwe gloed.
    Meeste licht heeft een lagere K waarde. Je zou ook 3000K erin kunnen zetten, maar da's gewoon knalgeel.

    APK regels zijn ook bekent, auto voor 2007 dan boeit niets zolang het niet verblind. Auto na 1-1-2007, koplampsproeiers, automatische hoogteregeling en geschikte koplamp.

    Iets in deze trend in elk geval.
     
  3. Ik heb xenonlook in mn mistlampen gehad. De kleur van de lampen was iets anders. Lichtopbrengst viel me tegen, was minder dan de originele lampen.
    Voor eventueel alternatief zou je eens kunnen kijken naar PIAA lampen. Geen echt xenon, maar komt er wel dicht in de buurt. Er is hier ook wel een topic over.
     
  4. Oh mijn post was bedoeld voor aftermarker xenon. Niet xenonlook. Gewoon PIAA erin douwen dan :)
     
  5. extra hitte heeft bij mij in de mistlampen waarschijnlijk wel aardig meegeholpen ja... 1 unit is het glas gesprongen. Maar kan ook steenslag zijn geweest.
     
  6. Geeft minder verlichting dan "normale" halogeenlampen is de algemene ervaring.
    En hoogte Kelvin altijd onder de 8.000 pakken.
    Liefst 4.500, dat geeft het meeste lichtopbrengst!
     
  7. #8 McGyver, Nov 10, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2010
    Je zou om te testen op ebay een setje kunnen kopen. Dan ben je in de meeste gevallen voor minder dan €10 klaar. Bevalt het niet of wordt het toch te warm dan haal je ze er gewoon weer uit. Voor set PIAA lampen betaal je al snel meer dan €50.

    Ik had eerder een setje H4 Philips X-TREME POWER. Deze gaven al veel meer licht dan standaard lampen, maar gingen na 2,5 mnd al stuk. Daarna via ebay chinese cheap-••• lampjes gekocht. Deze gaven wel iets minder licht, maar schenen mooi wit en hebben het meer dan 7 mnd vol gehouden.

    En voor de APK... alles blauwer dan 6000K is afkeur.
     
  8. Dit ben ik niet geheel met je eens. De Ford Dealer heeft mij een Xenonset geleverd van 8000k en daar is de auto al twee jaar mee goedgekeurd.
     
  9. Heb bij me vorige auto ook een xenonlook lampen gehad.
    3x zonder problemen door APK. Wel viel me op dat (door de extra warmte) me stekkers na 3 jaar volledig afgefikt waren en er dus nog alleen 3 kleine stekkertjes op de lampen zaten met daartussen een stukje verkoolde massa :mrgreen:

    Extra warmte is dus wel een ding om rekening mee te houden;)
     
  10. Dan is de praktijk soms anders de wetgeving.
    Ik heb al een keer gehad dat de Ford dealer mijn LED stadslampjes eruit heeft gehaalt omdat het anders afkeur zou zijn. En voor nog geen €2 wil ik dat gezeik niet hebben.
     
  11. Als je lichtbeeld goed is in het koplampafstel apparaat levert het niet snel problemen op.
    De kleur kunnen ze lastig over doen. Maar dat hoeft niet. Een lamp mag namelijk wit of geel schijnen. Als je orginele xenon verlichting pakt en die lamp zit al van begin af aan in de auto en deze heeft zoeen 200000 gelopen verkleuren deze lichten ook. En inderdaad iets meer naar de blauwe kant. Als je bijv. 1 lamp vervangt heb je dan altijd kleur verschil. En dan kunnen ze wel moeilijk gaan doen met de apk omdat het niet simetrische is.

    Grt
     
  12. #13 AudioSteve, Nov 10, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2010
    Hoewel niet heel fel wit maar blue vision van Philips geeft een mooi aanzicht. Die lampen zijn volgens mij 4000k.
    De lamp aan in de behuizing geeft een blauwig/wit effect, wat je ziet vanachter het stuur op de weg is een heel licht geel/wit licht.
    Zitten er nu al enkele maanden in met veel km in het donker. Wel starten zonder licht aan.
    Moet zeggen, een stuk fijner en meer licht dan de originele die erin zaten.

    http://www.xenonwhite.de/eng/images/ultramtec.jpg
     
  13. Bedankt AudioSteve,

    Denk dat het bluevison van Philips gaat worden.
     
  14. #15 AudioSteve, Nov 10, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2010
    Veel plezier ervan. Ben benieuwd naar je ervaring.
    Prijzen voor de lampen verschillen sterk. Even zoeken via Google raad ik aan. Heb ze zelf bij de praxis gekocht voor 20e per stuk. Kwam er later achter dat het een stuk goedkoper kan. (baal baal)

    Om het af te maken kan je er ook nog blue vision stadslichten bij nemen. Anders hou je een geel pitje naast je blue vision dimlicht. Voordeel van de blue vision stadslichten (3400k) is dat ze, naar mijn mening, een stuk feller zijn dan de reguliere stadslichten. Zodoende heb ik deze overdag aan, ben beter zichtbaar en spaar mijn dimlichten.
     
  15. Ze zijn hier nog steeds in de aanbieding...
     
  16.  
  17. Naar mijn idee zonde van het geld. De focus is een lampen vreter, dus voor mijn geen dure lampen meer. Daarom het ik nu ook een xenon kit gekocht. Deze koste op ebay ongeveer net zoveel als de Bluevisions. En zijn door de starters beter bestand tegen piekspanningen.
     
  18. Je weet dat als je rijd niet alleen je stadslichten aan mag hebben he? Stadslichten heten tegenwoordig officieel parkeerlichten.
     
  19. Dat mag toch wel in combinatie met je mistlampen (voorzijde) bij een zicht van minder dan 50 meter?
     

Share This Page