Welke benzine tanken in Frankrijk

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 5 jul 2014.

  1. Hoevaak heb jij getankt, ik neem aan dat jij op vakantie veel snelweg kilometers maakt en thuis minder?
     
  2. Ik heb in Frankrijk 2 maal een volle tank getankt en vergeleken hoeveel kilometers ik op deze tank gereden heb. In vergelijking tot thuis heb ik in Frankrijk nog meer bebouwde kom gereden als in Nederland. Ik rij woon/werk +/- 80 km p/d waarvan 95% snelweg.
     
  3. Ik heb laatst een test gezien van het Britse programma 'fifth gear' daarin werd oa BP ultimate getest. Dezelfde auto reed een rondje met verschillende soorten en merken brandstof erin ook werden er vermogens testen gedaan. BP ultimate was de grootste verliezer. Bleek zelfs dat de normale BP brandstof beter was als de premium brandstof BP ultimate. Just my 2 cents.....Ook werd er gekeken of het voelbaar was dat auto's op verschillende brandstof reden. Blijkt dus ook nauwelijks tot niet voelbaar te wezen. En als je de vermogens grafieken bekeek praat je over een bandbreedte van 5 pk met vermogens winst of verlies. Er zijn auto' die een zwaardere airco hebben als dat.

    Groet Flip
     
  4. Ik kom uit een achtergrond dat verbruik niet heel veel meer uitmaakt.

    Maar het is lastig het verbruik op andere brandstoffen in Nederland en Frankrijk te vergelijken, dat is niet reƫel.
    Nederland is een biljartlaken en veelal drukker op de weg dan in Frankrijk, waar je vele heuvels hebt en het rustiger op de wegen is en je dus vaak iets constanter (en harder) rijd.
     

  5. Ik ken de betreffende uitzending, overigens al een paar jaar oud maar dat terzijde. Ik tank in Nederland eigenlijk alleen maar V-Power maar tijdens de vakantie moet ik soms een andere keuze maken.

    Zelf heb ik nooit het verschil getest tussen "gewone" 95 en BP Ultimate maar wel tussen Shell Fuelsave en V-Power. Tijdens de destijds gedane test heb ik gebruik gemaakt van mijn toenmalige Ecoboost 182 PK en een rolbank. De auto had na tuning en rijdend op V-Power een vermogen van 213 PK en 370 Nm. De tweede test ,maar dan rijdend op Fuelsave, gaf een vermogen van 207 PK en 340 Nm. Kortom er is dus wel sprake van enig verschil ;)
     
  6. 6pk verschil is echt marginaal zeker als je het kijkt dat het optreed bij een specifiek motor die heel specialistisch word afgeregeld dan is de vermogenswinst minimaal.

    Ik tank vaak V Power omdat ik die hier makkelijk kan krijgen maar voornamelijk omdat mijn vorige auto er stabieler op liep, op witte pomp peut wilde hij nog wel eens stationair oplopen naar 2500 toeren en dat ging weg met V Power.
     
  7. 6 PK verschil is niet veel dat geef ik toe, maar 30 Nm verschil is echt heel erg goed merkbaar. Het zijn niet altijd de paarden die het verschil maken ;)
     
  8. Verschil is er zeker, dat was ook niet de boodschap van mijn bericht om dat tegen te spreken. Het verschil wordt alleen veelal overschat denk ik. Als je de verschillen uitdrukt in nummers blijkt het allemaal wel mee te vallen. Tevens werd er dus aangetoond dat een premium brandstof niet perse de beste keuze is.Wel interassant om te lezen dat het wel behoorlijk effect kan hebben op je koppel. 30 Nm is een best gat en een zenuwachtige rechtervoet en een gevoelige moderne motor zal dat verschil toch echt merkbaar maken lijkt me. Leuke info Joost!

    Groet Flip
     
  9. Elke motor reageert weer anders op benzine met octaan getal 98 (zoals BP Ultimate). Het blijft een persoonlijke keuze of je er wel of niet voor kiest. Zelf merk ik wel verschil en kies ik hiervoor.
     

Deel Deze Pagina