1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Weinig vermogen - Fitzklep? LMM?

Discussie in 'Performance' gestart door Jorik, 16 mrt 2010.

  1. Ik heb de foutmeldingen doorgekregen. :)

    P0234: Laaddruk turbo te hoog
    P1211: Nokkenas positiesensor
    P0191: Druksensor brandstof (ik ben niet zeker van het nummer, daar is doorheen geperforreerd)
    P0251: Dosering brandstof

    Nou weet ik niet of een van die storingen veroorzaakt is doordat ik de auto probeer te herstarten wanneer deze uitvalt, maar dit zijn in ieder geval de meldingen die nu bekend zijn.
     
  2. He Jorik, als je de turbo moet vervangen ben je een vermogen kwijt, zie www.hbase.nl , nl. 842 eu. en dan zit ie er nog niet in. Maar wat mij is verteld kun je hem ook in zijn geheel in een bak met biotex groen leggen en daarna goed afspoelen met wasbenzine, laten drogen of met luchtdruk droogblazen en terugplaatsen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat dit op de lange termijn met de turbo doet.
    Ik heb dezelfde problemen en ben nog steeds zoekende naar de oplossing. Zodra ik het weet maak ik jullie allen er deelgenoot van middels deze site. Succes.
     
  3. Met die foutmeldingen kan de garage "gewoon" even verder zoeken. Door een paar dingen (rijdend) uit te lezen zouden ze dan de oorzaak moeten kunnen vinden.
    Overigens, P1211 staat voor:
    P1211 – Injector control pressure is different than expected

    Lijkt iets mis met de brandstoftoevoer. Drukregelaar wellicht?
     
  4. P1211 moet je negeren, want dat is een vervolgstoring die hoort bij P0251 (IMV-klep)
    Is de auto al een keer geupdate bij de dealer?
    Zo niet, eerst laten doen.
    Zo ja, dan moet de garage de retouren gaan meten uit de verstuivers, dus op elke verstuiver een slangetje met een vaatje aansluiten (alle slangen even lang, en alle vaatjes even groot) en dan kijken of er een van de retouren afwijkt, dus meer of minder. Als er één echt afwijkt is er de desbetreffende verstuiver overleden.
     
  5. #45 Jorik, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
    Weer bedankt voor de reacties.

    Gisteren heeft de garage de verstuivers getest en die zouden in orde moeten zijn. Vandaag gaan ze de auto weer, of op een andere manier, doormeten zodat ze kunnen bekijken welke sensoren er wel of niet goed zijn.

    Ik heb zojuist met de Ford dealer in de buurt gebeld om te vragen of het mogelijk is om een ECU update uit te voeren. Als antwoord kreeg ik dat ze sowieso kunnen kijken of er een update beschikbaar is, maar dat ze niets van de kosten kunnen zeggen. Zij geven aan dat n.a.v. de updat het maar zo kan zijn dat de injectoren opnieuw ingelezen moeten worden enzo en dat het de nodige uurtjes met zich mee kan brengen. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

    Ik houd jullie op de hoogte.
     
  6. Kan inderdaad zo zijn dat de Injectoren ingeleerd moeten worden, dit is echter een kwartier werk, en zeker geen uur of uurtjes..
    Waar woon je ergens?
     
  7. Ik woon in Duiven, in de buurt van Arnhem.

    De garage heeft weer e.e.a. doorgemeten. De verstuivers zijn in ieder geval in orde en zij zijn samen met de dealer tot de conclusie gekomen dat het twee sensoren zouden kunnen zijn. Het vermoeden is dat de sensor van de brandstofpomp niet goed is en die wordt morgen vervangen. Ik ben benieuwd!
     
  8. Dit zal waarschijnlijk de IMV-klep zijn.
    Hoop dat het werkt!
     
  9. Gisteren heb ik de auto opgehaald. De nokkenassensor en de druksensor (uit mijn hoofd) van de brandstofpomp zijn vervangen. Nu heb ik pas een kleine afstand gereden sinds ik de auto terug heb, maar hij voelt wel goed aan.

    Hij voelt lekker licht en stottert niet. Hopelijk is het euvel nu eindelijk verholpen.
     

Deel Deze Pagina