WEER Olie lekkage

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SteenbergenP, 21 apr 2014.

  1. Aan de onderkant. :schater::mrgreen:
     
  2. Snap ik, maar daar was het ook zo vet en vies.
     
  3. Als je nu een beetje humor had, had je er om kunnen lachen ;)
     
  4. Heeft niks met geen humor te maken.
    Ik zit met een probleem waar ik van baal en vraag alleen om hulp..domme opmerkingen kan ik zelf ook wel maken.
     
  5. #25 kolere, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
    Je bent toch vandaag naar de dealer geweest, ben je hier niks wijzer van geworden?

    Gezien de kant waar het lekt is de kans dat het blok gerelateerd is klein. Nokkenaskeerring zit aan de andere kant en bij een lekkende kleppendeksel zie je het meestal meer midden en meer naar achteren. Je zou kunnen kijken of de olie op de versnellingsbak ligt (even de luchtfilterslang los halen dan zie je kuiltjes/holtes van de versnellingsbak carter waar dus de olie op kan blijven liggen). Zo niet dan is de kans groot dat het inderdaad ergens van de versnellingsbak afkomstig is.

    Bij mij is het in ieder geval kurkdroog. Zelfs niet vettig aan de onderkant na 232.000km.
     
  6. Ben idd naar de dealer geweest en die hadden gezegd dat ik het niet had schoon moeten maken.

    Hij lekt in iedergeval niet bij zijn schakel mechanisme en ook niet bij zijn aandrijf Assen.

    Ze hebben nu de bak goed schoongemaakt en ik moet nu rijden en als de auto in de garage staat karton onder leggen.
    Mocht die echt lekker dan is dat de pakking die gaar is en moet de bak eruit.
     
  7. Mischien kun je eerst nog proberen de boutjes die de versnellingsbak met het bell-huis verbinden wat vaster te zetten?
     
  8. Hebben ze ook nog gedaan bij de dealer
     
  9. Beetje jammer dat je dan alleen op die van mij reageert overigens maar goed dat maakt niet uit. Succes met je probleem oplossen en frustratie is nergens goed voor. Er is al genoeg frustratie op dit forum momenteel ;-)
     
  10. was niet persoonlijk bedoel hoor maar algemeen. ik zie steeds vaker onzin commetaren op problemen waar een TS niks aan heeft.
     
  11. Ik snap je punt maar her en der wat (flauwe) humor mag er wat mij betreft wel in zitten want er hangt zo nu en dan een sfeer waar nog geen hond van wil vreten. Maar ik zal je topic verder niet vervuilen. Is er misschien nog iets wat je er op kunt spuiten als detectie vloeistof? Als je snapt wat ik bedoel?
     
  12. de bak is nu schoon gemaakt van olie en moet nu de komende dagen rondrijden en kijken hoe het gaat en heb nu karton onder de auto.
    mocht echt lekken moet de bak eraf want dan is de pakking lek. en dan laat ik ook direct de koppeling vervangen denk ik.
     
  13. Pakking en een bak snap ik niet helemaal... Ze bedoelen niet je binnenste krukas keerring?
     
  14. ze bedoelden de pakking waar de 2 bak helften bij elkaar komen
     
  15. Oke... kan, maar heb ik nog nooit gezien.
    Is het zeker dat bakolie is?
     
  16. Dat is vloeibare pakking inderdaad. Wil wel eens zweten bij maar echt lekken zie je inderdaad niet veel. Heb je die zwarte kap aan de voorzijde als los gehad? Lekt er daar niet iets waarna het omlaag loopt naar de bak scheiding? Bijvoorbeeld de achteruitrijd schakelaar?
     
  17. hij schijnt zoals ik nu kan zien idd te lekken door die pakken want hij is nu al weer nattig aan het worden nadat die 2dagen geleden is schoon en drooggemaakt.

    dus ben me al aan het orientieren naar een nieuwe koppeling want als de bak er dan toch af moet dan maar direct alles.
    Ik kan via mijn werk ( technische groothandel ) tegen inkoopsprijs een koppelings set krijgen maar daar zit aardig wat prijs verschil in.

    bijv: een set van KAWE kost incl druklager zo rond de 110 eur incl en een luk set 180.

    alleen weet je bij kawe niet wat er in de doos zit, de ene keer zit er een luk in en in een ander misshien wel een sachs of valeo.
    dus de zelfde luk set in een kawe doos is dus 80 euro goedkoper.
     
  18. Als het echt je bak is en hij lekt zo hard, dan zal er nu niet veel olie meer in zitten. Zeker omdat er maar 2 liter in gaat. Persoonlijk denk ik dat de lekkage ergens anders vandaan komt.

    Wat betreft de koppeling: wanneer wij een koppeling vervangen dan raden wij de mensen op zijn minst LuK aan, maar Sachs heeft onze voorkeur. Vaak zit in de drukgroepen nog wel verschil (Sac of conventioneel). En afhankelijk hoe lang je met de auto wil doen, anders zou ik ook het dual massa vliegwiel vervangen. Dan hoef je nooit meer, vanuit gaande dat je de complete koppeling vervangt.
     
  19. ik wil nog wel een paar jaar met mijn auto blijven rijden en ik rij ongeveer 8000/9000 km per jaar misschien nog wel minder.
     
  20. #40 Marco Morello, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2014
    Ik zit je foto`s nog eens te bekijken, het lijkt bij je koppelingscilinder weg te komen (zoals Anton ook al aangaf).
    Door de rijwind verplaatst de olie zich naar achteren.
     

Deel Deze Pagina