1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat wil je weten over de Ford Puma?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mustang, 2 mrt 2020.

  1. Het is nu helemaal feest met die afgeplakte "100" borden. Krijg je alleen maar rode cijfers in je Heads up.

    Als ik in Duitsland rij en je krijgt 2 borden boven elkaar (bijvoorbeeld lagere snelheid bij regen) dan geeft de auto dat perfect weer.
    Zal wel iets met kalibratie van het systeem te maken hebben.
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  2. Ik ben nog geen afgeplakte borden tegen gekomen dus dat weet ik nog niet. Ik rij het stuk A4 wat al 100/130 was en ga eraf richting Delft wat al 100 was. Verder gewoon de lokale wegen rondom mijn woonplaats en op de N11 maar nergens echt problemen.
    Tja verder dus eigenlijk geen klagen gehad in de afgelopen 80K kilometers, behalve dan af en toe natuurlijk. Soms staan borden echt op een domme plek bij afritten, dat je zelf al twijfeld voor welke weg/baan is dit nu, dan snapt de auto het meestal ook niet.
     
  3. Bij meerdere testauto's heb ik gehad dat er borden gelezen werden die op een parallelweg stonden, bijvoorbeeld bij een benzinestation. Borden van "90 bij regen" worden sowieso allemaal gelezen.

    De Puma las echter ook borden die er helemaal niet waren. Op de A15 moest ik ineens 30...

    Allemaal leuk en aardig maar het verkeersbordje op het dashboard van de Puma gaat knipperen als je meer dan 10km te hard rijdt (wat ik natuurlijk nooit doe...) wat ontzettend afleidt. De afstelling van je cruise control snelheid wordt er ook door bepaald dus je moet extra opletten bij het afstellen. Bovendien gaat je "zuinigheidscoach-scores" eraan omdat je volgens de auto veel te hard rijdt.

    In geen enkele testauto werkte dit systeem lekker, en je moet er niet aan denken dat autonoom rijdende auto's daar straks afhankelijk van moeten worden.
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  4. Ik was net voor de bandenwissel bij de dealer en heb de Puma eens goed bekeken. De achterkant vind ik heel mooi maar heb wat moeite met de voorkant maar misschien komt dat omdat hij er in het blauw stond en niet mijn favoriete zwart want ik denk dat dat nog best een verschil zal maken. De binnenruimte valt mij wel tegen want als ik mijn positie achter het stuur instel ( mijn lengte is 177cm) en dan erachter ga zitten dan is de knieruimte niet heel erg ruim bemeten. Kortom ik denk niet het de auto is om mijn huidige :focus3: te vervangen.
     
  5. Je mag hem ook zeker niet met de Focus vergelijken. De Puma is kleiner van binnen, een beetje tussen de Fiesta en de Focus in. Als je een hoge Focus wil, moet je bij de Kuga kijken.
     
  6. Ik doe dat omdat ik dacht dat het misschien een alternatief voor mijn MK3 zou kunnen zijn dus vandaar. En voor het best flinke prijskaartje dat eraan hangt had ik meer verwacht. En voor een prijs vanaf € 33.325,= is de Kuga beslist niet in beeld.
     

Deel Deze Pagina