1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat wil je weten over de Ford Puma?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mustang, 2 mrt 2020.

  1. Morgen mag ik bij Ford een nieuwe Puma gaan halen om een paar dagen te testen voor dagelijksauto.nl. Normaal mag ik er een week mee rijden, maar de Puma is nogal populair blijkbaar.

    Uiteraard ga ik goed kijken naar de hoeveelheid ruimte die de Puma biedt en ik ben tevens heel benieuwd wat voor brandstofcijfers hij gaat neerzetten.

    Als je benieuwd bent naar een specifiek iets van de Puma, dan kan ik daar ook op letten, of bijvoorbeeld een foto van maken. Dus laat maar weten wat je wilt weten!
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  2. Niemand die iets wil weten? Ik heb hem maar een paar dagen!

    Gisteren een mooie blauwe ST-Line opgehaald. Sneak preview: hij rijdt erg lekker, best wel zuinig (mHEV) maar vrij lawaaiig.

    IMG_20200303_141003_resized_20200304_090521261.jpg
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  3. Mooi! Heb een keer proefgereden, toen viel het mij op dat bij het wegrijden uit stilstand er veel trillingen waren, niet echt prettig en ook niet iets wat ik herken van onze Fiesta MK8. Hoe is dat met deze?
     
  4. Ik heb er bij de dealer al ingezeten en rondgekeken en al een aantal reviews doorgenomen. Wat ik mis is eigenlijk hoe praktisch de kofferruimte te benutten is?
    Dat is een heel lastig iets natuurlijk want je zou moeten passen met wat sporttassen of koffers of wat dan ook. De grote kofferbak is wel echt 1 van de speerpunten van deze auto.

    Ik vind het persoonlijk wel een mooie auto verder trouwens!

    Wellicht de vraag, wat is nu echt de meerwaarde over een Fiesta en waarom zou je geen Focus kopen. Want ik denk dat het een auto is waar mensen zich dit af zouden kunnen vragen.
     
  5. Dat vind ik met de nieuwe Focus 4 ook....., meer motor geluid in de cabine dan bij de mk 3.5
     
  6. de hogere instap?
    en het 1 van de eersten met een Mild Hybride, Fieste en Focus volgen natuurlijk wel maar je zal maar van je huidige auto (of geld) af willen :D
     
    Redwagon en OmeJoyo vinden dit leuk.
  7. Ik vind de afwerking matig van de Puma en de prijs hoog als je hem zo besteld dat hij qua uitrusting en veiligheid anno 2020 is.
     
  8. Heb je de extra vakjes gezien?
     
  9. Is me nog niet opgevallen, maar ik kan me voorstellen dat dit ook gekoppeld is aan het rauwe geluid van de driecilinder. Dat is niet echt soepel.
     
  10. Vanuit Ford Nederland krijg je natuurlijk de duurste uitvoering met alles erop (ST-Line X First Edition) maar ik vind hem heel netjes afgewerkt. Ik kan niet beoordelen hoe dit met minder uitgeruste versies is.
     
  11. Ja absoluut, maar ik vraag me altijd af is de ruimte praktisch, ik heb met de proefrit ook de koffer van de Focus gevuld met onze normale vakantie tassen en gekeken hoe de ruimte ernaast enzo dan nog bruikbaar was :)
     
  12. Dat kan niet want wij hebben dezelfde motor. Gaat niet om het geluid maar trillingen die ik in de Fiesta of focus niet ervaar
     
  13. Kan, de 1-liter is ook meer hoorbaar in de Puma dan in de Fiesta Active van mijn vrouw. Dat viel me direct op. Ik zal vandaag eens op trillingen letten.
     
  14. Ik heb een paar weken voor de introductie proef gereden met de Puma omdat ik twijfelde of ik niet moest veranderen in verband met de langere levertijd van mijn Focus.
    Eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik natuurlijk 2 Fiesta's MK 8 heb gereden.

    Voor mij is de Puma een Fiesta +, iets boven de Fiesta Active. Auto ziet er mooi uit maar zaken als Auto Hold, Dual zone airco en de ruimte achterin zijn duidelijk minder dan in de Focus. Buiten dat ligt de prijs van een beetje aangeklede Puma best wel hoog.

    Tijdens de testrit viel mij het windgeruis rondom de A-stijl op en werd ik bij de eerste rotonde een beetje verrast door de Hybride installatie die extra mee gaat remmen.
    Het digitale dashboard is mooi, maar Ford zal toch meer naar VW moeten kijken omdat de info beperkt is. Rijdt wel prettig en geeft voldoende info.
    Zie dat nu in de Peugeot 5008 die ik zakelijk rij, leuk digitaal Dashboard maar als je het niet helemaal zelf kunt instellen dan valt het tegen. Vorig jaar een VW Golf gereden als huurauto en ja dat is wel mooi als er een hele kaart midden voor je staat.

    Voor de rest had de Puma (ik had een ST-Line mee) een mooie wegligging en was verder stil.

    Maar gezien het geringe prijsverschil zou ik voor de Focus gaan.
     
  15. Michel_limburg vindt dit leuk.
  16. Ik blijf me verbazen dat er zoveel mensen problemen ondervinden met verkeerd gelezen verkeersborden. Ik rij nu 4 jaar met mijn Mondeo met Traffic Sign Recognition en als dit eens per week voorkomt is het veel. Eigenlijk voornamelijk bij werkzaamheden of hele rare verkeerssituaties.

    Leuk artikel verder, ik hoop dat we snel die klokkensets in onze Focussen kunnen gaan modden :D
     
  17. leuk verslag Maarten :thumbs:

    maar klopt deze zin wel? :confused:
    Wel leuk is dat de afbeelding van de Ford Mondeo in sportmodus verandert in een Mustang GT (wel een echte).
     
  18. Mooi stukje @Mustang, Ik vind het ook echt een superleuk model.
     
  19. Die viel mij ook op :think:
     
  20. Volgens mij wel...

    In normaal en eco zie je een Mondeo op je dashboard, als symbool van de auto voor je. In sportmodus is dit een Mustang GT.

    ...en ik moest natuurlijk een sneer maken naar de Mach-E.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina