1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

waar komt dit geluid vandaan?dumpvalve of??

Discussie in 'Performance' gestart door mack, 15 sep 2009.

  1. die actuator komt op de interne/externe wastegate van een turbo auto
    dus je moet sowieso beschikken over een turbo wil je dat geluid kunnen maken
     
  2. Ik ben niet zo technisch maar wat ik wel weet is dat de motor boven de 4000 toeren een typische fluittoon maakte. Kan dit te maken hebben met een turbo?
    Deze fluittoon hoor ik nu niet meer.
     
  3. Hahah: de eigenaar van dat filmpje zegt zelf al dat hij geen dumpe valve heeft..;) tis geen een Wastgate... of een externe wastgate.. die niet in de turbozelf zit.:)
     
  4. het geluid wat je hoord is het chatteren van de turbo
    dit geluid word veroorzaakt door de lucht die tussen de schoepen van het compressor wiel zit de turbo word hier ook sterkt door afgeremd
    als je een open luchtfilter monteert word het geluid alleen maar beter hoorbaar
    het klinkt leuk maar is slecht voor de turbo

    een dumpvalve lost dit probleem weer op turbo blijft op toeren dus minder turbogat en minder slijtage
    alleen het mooie chatter geluid is weg

    Groeten Dennis :rs:

    www.fordfocusrs.nl
     
  5. #25 jason101, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
    Ik heb ook even wat opgenomen. Misschien herkennen jullie dit geluid ook als iets waar ik geen antwoord op heb. De middenpot en demper zijn al vervangen.

    http://www.youtube.com/watch?v=IfKqCTaEtyo
     
  6. Jason, jouw geluid heeft denk ik toch iets te maken met een slechte aansluiting van de uitlaat. Dat geluid heeft totaals niet te maken met het onderwerp van dit topic nl dunpvalve's en wastegates voor een ST.....

    Maar mijn advies is in elk geval terug te gaan naar de garage die jouw uitlaat heeft gemonteerd.
     
  7. Thnx........nu weet ik wat. Ik was al teruggeweest maar iedere keer werd weer verteld dat het niet aan de uitlaat kon liggen.
     
  8. @ jason, waar zou het dan wel aan moeten liggen?
     
  9. Wat mij opgevallen is is dat het sierstuk op de eindpijp niet helemaal dicht is. Misschien dat de uitlaatgassen daardoor klinken als een "knalpijp".
    Ik heb anders ook geen idee.
    Als er elders 'nog' een lek zou zijn dan zou je dit ook moeten horen bij stationair neem ik aan.
     
  10. Bijna zeker een demper/uitlaat lek of niet lucht dicht afgesloten.
     

Deel Deze Pagina