Ware het niet dat ik bij mij gewoon 14.5 volt heb als de motor loopt en ik dat bij een aantal andere ook heb gezien... Misschien dat jij er een spanningsbegrenzer op hebt die max 13.5 volt toelaat?
het kan ook zijn dat de scangauge wat aan de obd2 poort hangt niet de spanning uitleest maar meet op de twee pennen van de stekker dan is het mogelijk dat er afweiking in zit en dus 0.5 volt te laag zit en 0.5volt in de aansluitingen en zo tot accu verloren gaat dus kom je op accuspanning aan van 14.5volt en je leest op meter van scangauge 13.5 heb net gekeken maar geeft 13.8volt aan gooi ik het stuur volledig om zakt het naar 12.4volt en ook is dat als ik de voorruit- en achterruitverwarming aan zet dan zakt hij naar 12.4volt geef ik gas naar zeg 1000rpm dan is het al weer goed 13.7volt het is dus gewoon dat je teveel stroom vraagt maar de dynamo kan dat niet geven iets hoger toerental dan wel dit is allemaal via de scangauge dus 0.5volt hoger zou kunnen