1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruitverwarming

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ron63, 21 nov 2011.

  1. Helemaal duidelijk!!
     
  2. Ware het niet dat ik bij mij gewoon 14.5 volt heb als de motor loopt en ik dat bij een aantal andere :focus2: ook heb gezien... Misschien dat jij er een spanningsbegrenzer op hebt die max 13.5 volt toelaat?
     
  3. #23 trucker0werner, 27 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2011
    het kan ook zijn dat de scangauge wat aan de obd2 poort hangt niet de spanning uitleest maar meet op de twee pennen van de stekker
    dan is het mogelijk dat er afweiking in zit en dus 0.5 volt te laag zit en 0.5volt in de aansluitingen en zo tot accu verloren gaat

    dus kom je op accuspanning aan van 14.5volt
    en je leest op meter van scangauge 13.5

    heb net gekeken maar geeft 13.8volt aan
    gooi ik het stuur volledig om zakt het naar 12.4volt
    en ook is dat als ik de voorruit- en achterruitverwarming aan zet
    dan zakt hij naar 12.4volt
    geef ik gas naar zeg 1000rpm dan is het al weer goed 13.7volt
    het is dus gewoon dat je teveel stroom vraagt maar de dynamo kan dat niet geven
    iets hoger toerental dan wel
    dit is allemaal via de scangauge dus 0.5volt hoger zou kunnen
     

Deel Deze Pagina