1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruitverwarming

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ron63, 21 nov 2011.

  1. Na volle tevredenheid rij ik nu in de Cmax rond, zeker de voorruitverwarming is een te gekke optie !
    Maar er is me wat opgevallen.

    Ten eerste: als het nu onder de 3 graden komt, en je start je auto, springt gelijk automatisch mn voorruit en achterruitverwarming aan, niet echt fijn voor een accu tijdens de wintermaanden.

    Ten tweede: als ik mn voorruitverwarming aanzet gaat mn verlichting een stuk minder fel branden ook als ik meer gas geven, bij stilstand goed te zien in parkeergarage. Bij mijn achteruitverwarming is dat niet het geval, dan blijft mn verlichting gewoon op gewone sterkte branden.......dus.......trekt die voorruitverwarming zo ontzettend veel spanning weg ???

    Mn wagen start wel gewoon perfect, ook met de kou nu, geen enkel probleem met de accu dus
     
  2. dat het onder de 3 graden automatisch aangaat klopt, dit is zo ingesteld door ford en is niet te veranderen.

    de voorruit trekt wel veel stroom weg, maar de verlichting zou wel normaal moeten blijven branden!
     
  3. Dat is wel degelijk te veranderen Nicky, is zelfs een TSB van voor wat oudere focussen, omdat de multiriem soms slipt door deze vermogensvraag vlak na het starten.

    Voorruit verwarming trekt 60Amp weg, dus zou me niet verbazen als de verlichting wat zwakker brandt, bijv op 13,5 volt ipv 14,4
     
  4. hmm weet je zo welke tsb? ben al wel eens aan het zoeken geweest maar ik kon het in de ids toen niet vinden?

    en wat de verlichting betreft zou de dynamo dit toch op moeten vangen.....
     
  5. Opzich wel, maar stel dat de Dynamo max 100 Amp draait, en je trekt 60 met voorruit, 20 op je verlichting, en nog wat om je accu weer op te laden, dan moet ie er flink aan trekken

    TSB 38/2009
     
  6. thnx!

    berekeningetje zet ook wel voet in de aarde! uit die automatische verwarming zooi!:P
     
  7. Zo-de-knetter !!! Trekt die vooruitverwarming zoveeeel ??!!
    Nou...dat bedoel ik dus..........bij kou schakelt hij gelijk de vooruit EN achteruitverwarming in !!
    Dat zou ik ook wel uit willen hebben, hoe doe je dat?
    Wat is TSB ??

    Dus het klopt wel degelijk dat mn verlichting minder brandt dan.............
     
  8. Kan je em niet uitzetten door de knop ff in te drukken (of 2 keer)?
    TSB hoor jij als particulier eigenlijk niets van te weten, maar het staat voor techinical service bulletins. Drie keer raden wat daar dus in staat ;)
     
  9. Aha !!! Ik had zelf op mn vorige wagens, Volkswagen T4 altijd de totale VAG com versie erop zitten dus weet wel wat van het checken en programmeren van de wagen. Hoe heet de software voor de Ford?
     
  10. de software voor ford heet ids en het oude model heet wds.

    denk alleen niet dat je met de programma's in de vrije handel zover kan komen om dit uit te zetten.
     
  11. Hint, begin met Ford Etis, daar kan je veel TSB's wel in terug vinden. Alle als je kan updaten :)
     
  12. En de OBD software Focom dan?
     
  13. Daar kan je niet mee in de persoonlijke instellingen komen
     
  14. correct.
    Focom is alleen geschikt voor het uitlezen/wissen van storingen en het bekijken van (bijna) alle realtime sensor waarden.
     
  15. Bij mij wordt de verlichting ook minder bij het inschakelen van de voorruitverwarming. Achter geen probleme. I smij niet opgevallen dat ie automatisch aangaat bij het starten. Zal ik nog eens op letten.
     
  16. Het automatisch aangaan van de voor- en achterruitverwarming onder de 4 graden is alleen van toepassing op de Focus 2 fase 2 modellen. Bij de fase 1 modellen is dit (gelukkig) niet het geval. Bij de fase 1 moet je dus alles handmatig inschakelen.
     
  17. bij de :focus3: gaat ook alles automatisch aan
     
  18. Bij echte kou -4 ofzo vindt de multiriem het bij mijn auto niet leuk als je de voorruitverwarming aanzet na het starten van de motor. Als je rijdt heb ik nergens last van.

    Automatisch kan handig zijn, maar zorg dan dat je ook kan kiezen dat het niet automatisch gaat. Gelukkig blijft het bij de de fase 1 nog beperkt tot automatisch airco aan bij volledig op de voorruit (ook erg irritant):nocheer:.
     
  19. Idd, helemaal mee eens !!
    Je zou toch zeggen, dat als je climate op AUTO staat, dat dan de boordcomputer denkt, ik gooi alles aan bij starten maar als je de AUTOmode niet aan hebt staan dat je ruitverwarmingen gewoon uit blijven .........?? Zo zou het moeten werken eigenlijk !
     
  20. dit is hetzelfde als dat je airco aanspringt als je op warm met voorruitontwaseming zet

    doet hij alleen dat dan droge warme lucht tegen de ruit komt om zo snel schoon te worden

    maar met voorruitverwarming hoeft dat dus niet

    als ik start en stuur zie je de dimlicht iets afzwakken zelfs
    maar durf niet te zeggen of voorruit- en acherruitverwarming dan aan staat
    verder blijft spanning op 13.5volt eigenlijk constant
    andere auto's doen het op 14.5volt op toeren en stationaair 13.5
    ford eigenlijk niet, eigenlijk constant 13.5
    het grote voordeel is dat lampen niet snel kapot gaan
    die zijn gemaakt voor 12volt maar branden op 13.5volt (0.5-1volt gaat verloren in de weg naartoe)
    dat is in de focus dan 12volt
     

Deel Deze Pagina