1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruitverwarming brandt maar voor de helft.

Discussie in 'Electronica' gestart door Jorik, 27 sep 2009.

  1. Dan zou dit in het kader van veiligheid toch voor de verzekering reden zijn de ruit te vervangen (wa+ of hoger) als de oorzaak een kapotte ruit is?
     
  2. Voor de verzekering maakt het niet uit wat de reden van de barst is.
    Zodra de ruit niet meer veilig is door een grote ster of barst wordt deze altijd vervangen tegen betaling van je eigen risico.

    Mijn oom heeft zelfs een keer (door de verzekering geaccepteerd) een ruit laten vervangen omdat deze wat ruitenwisserkrassen had en veel kleine pitjes van steenslag. En dit zag je eigenlijk alleen maar met felle tegenzon maar daardoor wel super hinderlijk.
    Het heeft uiteindelijk met de verkeersveiligheid te maken.
     
  3. Ja, ik!

    De meeste verzekeringen dekken alleen ruitBREUK. Krassen in de ruit, of defecte verwarming zijn dus geen reden voor de verzekering om een nieuwe ruit te vergoeden.

    Moedwillig de ruit beschadigen om hem vergoed te krijgen is fraude, en dus strafbaar.

    Het is dat het niet te controleren is, anders zouden ze iedereen die dat doet van mij levenslang op de zwarte lijst mogen plaatsen en strafrechterlijk vervolgen.
     
  4. Duidelijk! Ik heb voor het gemak eens gekeken waarom de ruitverwarming het niet doet. Plaatjes weggehaald (die lagen er los op, kit helemaal los... moeten dus vervangen worden) zag daar in het midden een stekker verbonden aan een dun plastic plaatje met metaal erin. Ga er vanuit dat die aangesloten is op de voorruit. (juist?)

    Op basis van info uit dit forum (massa bovenin bij de binnenverlichting aangesloten) en het feit dat de verwarming uit twee losse circuits bestaat, kan ik de conclusie trekken dat de beide draden die naar de stekker lopen onder spanning moeten staan. Dat is bij mij niet het geval!

    Als ik binnen de ruitverwarming aanzet, hoor ik een klik en gaat het lampje in de knop zelf branden. Tot zover dus alles in orde. Zekering gecheckt (nr 4 onder de motorkap), daar staat keurig spanning op, ziet er ook goed uit....

    Weet nu ff niet meer hoe verder. Wie kan mij een tip geven?
     
  5. die draden zitten ergens tussen de zekeringskast en de ruitstekker aan elkaar gelast.
    Ze zitten dus ook op dezelfde zekering.
    Als er dus geen spanning op de 2e draad komt te staan, dan zit het ergens in de kabelboom, of eerder nog in de stekker zelf.
    Het komt vaak voor dat er vocht in de stekker komt en deze oxideert.
     
  6. Dat klinkt me niet raar in de oren. Platen die niet sluiten aan het raam, vocht....... Zal eens kijken of de draden vlak voor de stekker op spanning staan. Zo niet dan moet ik heet meer zoeken tussen de zekering kast en de stekker?
     
  7. is dit ook achteraf in te bouwen, ik heb een focus wagon van 2008, met een scheur in de ruit. Ik heb alleen geen knopje voor de voorruit verwarming.

    Bij het vervangen kan ik wellicht regelen dat ik een verwarmbare voorruit krijg.

    Iemand hier een antwoord op ?
     
  8. bij een focus 2 moet de vooruit verwarming geactiveerd worden in de GEM module....
    en dan moeten alle draden van de gem/zekeringkast/relais nog getrokken worden...
     
  9. Mooi forum, heb ook dit probleem, zitten de stekkertje op een makkelijk te bereiken plek?
    heeft iemand een foto of schetsje oid, of uitleg in klokhuisstijl

    zie handtekening voor type focus(januari 2001)
     

Deel Deze Pagina