1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verwarming wordt koud

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door TeeDeeCeeIe, 2 dec 2011.

  1. Ford remschijven mogen officieel gezien niet afgedraaid worden.
     
  2. bedankt, maar ik wil toch wel een paar goeie setjes hebben....quanta kosta ?
     
  3. Waarom mogen die niet afgedraait worden? Is dat bij meerdere merken zo? Er is nagenoeg niets van de schijven afgesleten (ze zijn als nieuwe), dus dan kan het toch geen kwaad om er wat af te draaien zou je zeggen.
     
  4. Geen idee, heb dit ooit opgevangen bij een ford-cursus van mijn werk.
     
  5. nou..afdraaien die handel! :-)
     
  6. Ten eerste hoort dit niet in de topic, ten tweede kost autorijden nu een maal geld. Ik vind 320 euro niet eens belachelijk veel voor 2 lagers inclusief montage.
     
  7. nu vind ik het jammer dat het reputatiesysteem niet meer bestaat

    want met deze reactie verdien je er 10+ punten bij

    ik word de laatste tijd echt scheitziek met dat gezeur over te duur bla bla bla

    @geldmauwer: fietsen is goedkoper;)
     
  8. @Mike doe nou niet..... daarbij kun je niet bij een ander in de portemonnee kijken... Weet je nog een tijdje terug??? Oftewel leven en laten leven. ;)
     
  9. maar ik ga niet mauwen op een forum over financien;)

    wat denk je ermee te bereiken? dat iemand zegt: geef me je rekeningnummer en ik maak wel ff geld over ofzo?:loco:
     
  10. #50 Cleanstyle, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2012
    Vind dat mike gelijk heeft deze ronde ga niemand aanvallen maar iedereen vind alles te duur als ze wat vragen zeg ik ook ga een fiets kopen. Je weet dat je onvoorziene dure dingen kan krijgen met een auto ;)
    trouwens remschijven mogen (ook) van ford afgedraait worden alleen wel minimaal . Ik zou zelf met problemen gewoon voor nieuwe schijven en gelijk blokken gaan blijven je remmen :)
     
  11. Mijn opmerking over die nieuwe wiellagers heeft helaas wat onbedoelde reacties veroorzaakt. Sorry hiervoor. Ik heb bovendien niet geschreven dat ik het TE DUUR vond. Ik vind het gewoon veel geld. Ik was net terug van de APK en baalde behoorlijk dat die lagers afkeurd waren en gooide dit er even uit (had ik niet moeten doen dus). Ik heb het afgelopen jaar rond de € 2500,- onkosten gehad aan remschijven, vliegwiel en complete drukgroep, waterpomp, een beurtje en APK en nog wat kleine dingen. Vind ik redelijk wat onvoorziene kosten naar mijn idee. Lijkt me dat we de discussie over kosten beter kunnen stoppen en verder gaan met het kachel probleem. Ik heb de kachel uitgelezen zoals Dutchguy heeft beschreven, maar hij geeft bij mij geen foutcodes aan.
     
  12. nja, onvoorziene kosten hoeven niet te bestaan;)

    onvoorziene kosten aan auto's krijg je omdat mensen van APK naar APK leven;) en dan bij de apk komen er zoveel kosten naar boven dat het dan de auto niet meer waard is....

    wat onderhoud betreft ben ik wel blij dat ik de techniek van mijn eigen focus wel doorhebt. door elke 20000 km te kijken hoe het staat met remmen, lagers, koppeling&vliegwiel etc.. kan je al snel zien of er "problemen" aan gaan komen;)

    wat nog beter is, is dat je voor een bepaald onderdeel een X aantal kilometers rekent;)

    bijvoorbeeld:

    vliegwiel 200000 km
    schokbrekers 100000 km
    olie en filters 20000 km

    bij een distributie gaat het net zo;) maar mensen vergeten dat al die andere onderdelen van een auto net zo belangrijk zijn;)

    immers maken alle puzzelstukjes een compleet geheel;)


    @john, ik wil het climate control paneel wel is bekijken als je dat op prijs stelt;)
     
  13. Ik hou zelf ook de staat van mijn auto bij. Distributie is vorig jaar ook netjes op tijd vervangen en gelijk de multiriem en achterremschijven. Schokbrekers had ik nog niet aan gedacht, maar deze gaan nu al 179.000 km mee volgens mij. Hoelang doe je trouwens met een uitlaat bij een diesel?
    Bedankt voor het aanbod om het climate control paneel te bekijken. Zou het aan het paneel zelf liggen? Als ik al die zelfde reacties bij deze discussie lees, hebben wel heel veel mensen last van een wat fris kacheltje in de Focus. Hoe kom ik erachter of die gloeispiralen kapot zijn? Gaan die trouwens regelmatig kapot? Volgens mij kan ik daar aardig bij in mijn Focus type 1.
     
  14. weet iemand al wat er aan de hand kan zijn met mijn verwarming ? Hij wordt dus steeds koud ook al staat hij op bv 23 graden.

    Is het iets eenvoudigs of juist complex ?
     
  15. bij mij gaat ie nu al 371000 km mee

    advies van mij is gloeibougies elke 2 jaar te vervangen, bespaart je een hoop irritaties bij niet willen starten in de kou.
     
  16. sensor vol stof..schoongemaakt en voila !! hee dut ut weer !
     
  17. Hai TeeDeeCeeIe,

    De koude dagen komen er weer aan, dus mooi dat het nu OK is.
    Waar zit die sensor? En hoe kom ik daar bij?

    Groeten, John.
     
  18. Hallo TeeDeeCeeIe,

    Ik heb hetzelfde probleem. Heb al met compressor geprobeerd schoon te blazen, maar nog geen effect. Heb jij de module gedemonteerd en schoongemaakt? Zou je je methode ook met mij willen delen?

    Groet Tim
     
  19. Hallo Tim,

    Na wat heen en weer mailen met TeeDeeCeeIe had hij een oplossing die bij mij ook blijkt te werken. Maak het ventilatortje achter het roostertje in het middenpaneel schoon. Ik ben als volgt te werk gegaan. Eerst mijn TravelPilot DX radio demonteren. Ik heb 4 spijkers van 6 cm in de 4 gaten van de radio gestoken (deze pasten er net in). Rustig insteken tot en met je een verende weerstand voelt. De spijkers staan een beetje naar binnen gericht als je ze daarna loslaat. Dan alle 4 spijkers tegelijk naar buiten drukken richting de voorportieren (kost wel wat kracht) en dan de radio naar voren halen (de Ford Dealer wilde hem ook wel voor me loshalen hoor). Dan de radio geheel loshalen. Daarna het middenpaneel los schroeven en eruit wrikken en alle stekkers loshalen. Toen het ventilatortje aan de achterzijde los geschroefd. Ik heb de ventilator vinnetjes schoon gemaakt, ventilatorasje een beetje ingespoten met siliconen spray, de 4 contacten van de ventilator een beetje opgeschuurd en het printje met printbaantjes gereinigd. Daarna alles weer gemonteerd en de kachel blijft nu eindelijk constant warme lucht blazen als ik hem bv op 22 graden zet. TeeDeeCeeIe nog bedankt voor deze goede tip.

    Groeten, John.
     

Deel Deze Pagina