1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verwarming wordt koud

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door TeeDeeCeeIe, 2 dec 2011.

  1. Ik heb de kachel nog niet laten uitlezen omdat ik mijn teller unit heb laten opsturen naar een bedrijf die deze reviseerd. Mijn tellers deden raar en heb hem laten onderzoeken. Nu blijkt dat ook de regelsensor van mijn climatecontrol stuk was en dat het daar nu even op wachten is. Als de unit terug is zal ik laten weten of het aan de sensor lag dat mijn kachel zo raar deed.
     
  2. Een regelsensor van de Climate-control in je instrumentenpaneel?!
    Nieuw voor mij :P

    Wat je ook even kunt doen is het volgende, net onder je climate-control zit een roostertje, aan de andere kant van je voor/achteruitverwarming als het ware.
    Het lijkt net op een paar gleuven om euro's in te schuiven, maar dat is het niet, hierachter zit de interieurtemperatuursensor (wordfeud?) dit is een ventilatortje die de lucht aanzuigt en dan de temp. meet, deze gaat vol met stof zitten, uitblazen met perslucht geeft goede resultaten, maar blaas de lagers er niet uit door het vennetje veel te hard te laten draaien!!

    Edit: als je hem zelf uitgelezen heb, plaats de eventuele code's dan even hier..
     
  3. Ik heb wel een beschrijving gehad hoe ik hem moet uitlezen maar als ik dan eventueel codes heb zeggen die mij natuurlijk helemaal niks...
    Of weet jij wat ze betekenen en vandaar jou vraag om ze hier te plaatsen?

    Wat die sensor betreft heb ik er helemaal geen kaas van gegeten en dit is wat de garage (handelaar) mij vertelde...
     
  4. Wie kan mij zeggen wat het kost om een sensor te laten vervangen? En waar zit ie?
     
  5. vorige week pas mijn tellerunit terug gekregen en alles zou weer goed moeten zijn.
    Jammer genoeg werkt de kachel nog steeds niet naar behoren en heb ook nog steeds dezelfde klachten...
    Uitlezen bij forddealer kost mij ongeveer 100 euro werd mij vriendelijk verteld door iemand van de ford garage.
    Uitlezen en 100 euro lichter en dan nog niet gemaakt pffff.. belachelijk.
    Zou het een sensor kunnen zijn?
     
  6. 100 euro voor uitlezen?? Kost bij ons 30 euro ongeveer.
     
  7. Inderdaad, dat is belachelijk. Maargoed, zoals gezegd, climate control kun je zelf uitlezen, plaats hier de eventuele code's en je weet voldoende.
    Heb je de interieurtemp. sensor al gereinigd zoals hierboven omschreven.
     
  8. ja vond het ook niet normaal die 100 euro...
    dat reinigen heb ik nog niet gedaan omdat de tellerunit weg was voor reparatie en wilde dat even afwachten..
    ik ga morgen er even voorzichtig met wat perslucht langs en dan weten we meer...
    en als ik zondag wat tijd heb zal ik de kachel uitlezen.
     
  9. Ik heb vandaag geprobeerd om de kachel uit te lezen maar na alle stappen die omschreven werden te hebben doorlopen kwam ik tot de conclusie dat er helemaal niks gebeurde.
    1 keer kreeg ik het voorelkaar om in mijn display de het woord AUTO en andere tekens te krijgen maar werd verder niks wijzer...
    Van de week maar naar de dealer denk ik en kijken of hun iets weten
     
  10. oke maar ik zou zeker niet naar de dealer gaan die daar 100 euro voor durft te vragen. Waar woon je ergens of is dat al gevraagd?
     
  11. Ik woon in heerhugowaard (NH)...

    Vanmorgen de kachel op HI gehad opweg naar mijn werk en met kouder zetten viel mij op dat hij gewoon warm blijft en pas na ruime tijd later uit zich zelf kouder wordt.
    En wat ik al eerder zei.....echt heet wordt hij niet maar gewoon warm...
     
  12. Hallo allemaal,

    Ik ben dus zo te lezen niet de enige. Sinds augustus in bezit van een Focus uit 2003 (Collection), en ook problemen met de verwarming.
    Toen voor het eerst gemerkt, dat hij warme lucht begint te blazen als hij eigenlijk zou moeten koelen. En nu koude lucht als hij zou moeten verwarmen. Dit is alleen wanneer ik meer dan een kilometer of 20 rijd. Dagelijks verkeer is niet zo veel bij mij, dus vaak ook geen problemen. Zou fijn zijn als het wel goed werkt naar de wintersport binnenkort.

    Ik heb de auto uit laten lezen( en resetten zeiden ze) bij de garage 24 euro. Maakt geen verschil. Daarna de airco bij laten vullen 136euro. Maakt ook geen verschil.
    Koelvloeisofpeil is ook prima.
    Zelf de methode geprobeerd die hier beschreven wordt. Krijg ook geen fout meldingen te zien. Dat kleine roostertje uit keer doorgeblazen. Ook geen verschil.
    Bij mijn gaspedaal zie ik nergens iets waar een sensor achter zou kunnen zitten, die makkelijk te verwijderen is. Dashboard ga ik zelf maar niet openschroeven.

    Maar als iemand echt een oplossing voor dit probleem heeft, kan hij/zij daar rustig geld voor vragen. Want het zijn er nogal wat.
    Iemand een echte oplossing???? Please. Heb graag een warme auto als ik straks 1000km moet rijden.

    Groetjes Lucas
     
  13. Ik blijf het belachelijk vinden dat er van alles vernieuwd wordt aan een auto en dat het allemaal niks helpt.
    Er zijn blijkbaar heel veel mensen die zo'n klote kachel in hun auto hebben en vind het dan vreemd dat ford hier geen oplossing voor heeft.
    Een nieuwe kachel gaat mij een beetje te ver.
     
  14. Ik heb hier ook last van, volgens div. sites neemt de kachel/blok veel warmt weg. En er zou een soort van een electriece bijverwarming voor het koelwater er opzitten om dit op tevangen. misschin dat dit dat de oorzaak van alles is. het punt is alleen, heb je ze en zo ja waar zit die bijverwarming dan ergens? Dan kun je kijken of de aansluiten voor de "gloeipluggen" misschien niet goed meer zijn. of door meten.

    En als dat dan niet helpt een stuk karton er voor, zo als vroeger.
     
  15. Dat verwarmingsblok zit tegen het schutbord onder de motorkap, als je de kachelslangen van de motor naar het interieur volgt kom je een zilver blokje tegen met 2 gloeibougies erin.
     
  16. Net even gekeken, daar is niet zomaar bij tekomen. Ik moet een havle auto demonteren om er bij tekunnen komen. Als het wat beter weer is even op onderzoek uit. In iedergeval bedankt voor het antwoord Nicky.
     
  17. tjsa..wat doe je eraan...

    Trouwens, ik heb met die ijskoude dagen geen last meer gehad van de verwarming. Het lijkt erop dat hoe kouder het wordt hoe beter ie het gaat doen...

    Alleen met dat kwakkelweer weet de sensor waarschijnlijk niet meer of ie nu koud of warm moet blazen...STRANGE!
     
  18. Ook ik heb hetzelfde probleem met m'n TDCI uit 2004. De motor temperatuur wordt ook al niet echt snel warm. Ik heb de helft van de radiator al afgedekt maar dit helpt helemaal niets. De kachel blijft lange tijd vrij koel, wordt inderdaad na een behoorlijke tijd wat warm maar begint dan wat koude lucht te blazen als schijnbaar het interieur op temperatuur is.
    Ik zal morgen ook eens kijken of ik er foutcodes uit kan halen. Moet verdorie ook nog een voor- en een achter wiellager laten vervangen omdat hij hierdoor niet door de APK kwam. Kosten € 320,-
     
  19. potverdorie...wat een geld! Ik moet mijn remschijven vervangen. Stuurtje begint nu aardig te trillen als ik op de snelweg plots moet remmen...kacheltje is ook behoorlijk iritant..
     
  20. Hai TeeDeeCeeIe,

    Meestal komt dat trillen door afzetting van remvoering substantie op de remschijf en is afdraaien van de remschijven afdoende. De schijven moeten natuurlijk nog wel voldoende dikte hebben om ze af te draaien. Ik heb hier nog wel een setje schijven van voor liggen die net een jaartje zijn gebruikt (moeten dus nog wel afgedraaid worden). Ook deze trilden na een jaar weer en heb dus weer nieuwe schijven gekocht. Had achteraf niet gehoeven toen ik verschillende forums had doorgelezen. Ik heb blijkbaar fouten gemaakt met het inremmen van de schijven en ben bij stilstand op de rem blijven staan. Ook goede remblokken kopen scheelt afzetting op de schijven.
     

Deel Deze Pagina