De 1.0 ECOboost heeft geen EGR klep. Bj deze motor worden de uitlaatgassen indien nodig intern gerecirculeerd d.m.v. het variabele kleptiming systeem (TI-VCT).
zonet gedaan en tot mijn schrik lag die uitelkaar.. dus dat word weer een nieuwe bestellen.. heb de Turbo nagelopen en persoonlijk moet ik aardig kracht zetten om hem te draaien met de vinger .. naar mijn weten moet hij intern toch met gemak kunnen draaien ? Bedankt igg voor het meedenken
Ik had het klepje vergeleken met de orginele en daar zit het rooster met het rubber vast geklikt en bij die van ali niet daarom heb ik die vastgelijmd,met epoxylijm van action.
Je moet het schoepenwiel van een turbo bijna rond kunnen blazen, dus als jij veel kracht moet zetten om ze rond te draaien met je vingers dan klopt er iets niet.
Enige tijd geleden alweer, kan geen afscheid doen van de focus, het enigste probleem wat er nog is is de turbo, is er iemand die in de buurt van Dokkum woont die hem uit zou kunnen lezen op korte termijn? Of dat ik er heen kan rijden Is ook geen probleem.. bedankt alvast!
Even snelle update , inmiddels is de auto uitgelezen door een liefhebber via via, geen storing te bekennen, begin januari word de auto uitgeplust, volgens de kenner moet het haast we l brandstof gerelateerd zijn, ik hou jullie wel Op de hoogte
Zolang je turbo wel functioneert zal die geen foutmelding veroorzaken, zelfs niet als die moeilijker rond draait.
Dus eigenlijk zou je de reactie moeten creëren dan de auto aan moeten laten staan en dan uitlezen,ik ga vant weekend nog een x de boel uitelkaar halen en drukmeten en zien wat de vacuüm doet .. voordat ie naar de garage gaat