In principe hebben we er nooit wat mee gehad km stand is inmiddels 226*** problemen zijn bij 220 begonnen , voor die tijd geen problemen gehad ,! Dus vandaar de keuze
Even een update, even wat dingen geprobeerd, maar niks helpt, schuiven met de pook werkt niet , het geluid gaat mee op de snelheid van de auto, hoe harder je rijd hoe sneller en aanweziger het geluid word , heb wel het idee dat het ene keer hoorbaarder is dan de andere x, zet je de auto in z’n vrij tijdens het rollen van de berg af blijft het geluid hoorbaar..
Indd zou dat ook nog kunnen.. ik rijd er morgen mee naar huis hopen zonder kleerscheuren thuis te komen, en gooi hem dan even op de Krim vant weekend , als ik meer weet kom ik er op terug ,! Bedankt voor het meedenken!
Als 't geluid idd snelheidafhankelijk is dan zal 't niet door de baklagers komen. Dat is namelijk toerental afhankelijk.
dat is dus niet het geval na de uitgebreide rit is het mij wel duidelijk dat het niet toerental afhankelijk is Maasland echt mee gaat op snelheid van de auto.. ik hou jullie wel op de hoogte, wiellager zou mij beter uitkomen kwa kosten
Goed idee , alleen schiet er niet veel mee op om dat nu te doen of thuis, probleem is er al.. en de auto zit vol met spul wat mee terug moet ,zal de vrouw niet blij van worden als ik alles er weer uit haal haha.. ik gok het erop dat het goed komt en thuis gooi ik hem wel op de krik bedankt igg voor het meedenken
We zijn in 1 geheel thuis gekomen, maar niet zonder problemen, op de terugreis hadden we halverwege een flinke klim 5% dat de turbo weer wegviel.. dus halverwege auto aan de kant gezet even gewacht en weer aan gezet . Turbo was terug dus konden de reis verder.. jammer genoeg is dit me 3x overkomen tijdens bergbeklimmen. auto vandaag op de Krik gehad en gevoelt maar geen speling op de lagers kunnen vinden. Zit een beetje in dubio wat we gaan doen, hou jullie wel op de hoogte
Nou voor de focus wel.. zowel 4% als de 5 heeft ie wel vaak moeite mee, veelal de lange hellingen kun je rustig uitrijden maar de wat kortere steilere moet ik vaak wel terug schakelen , wat ik niet gek vind met 3 cilinder en 100 pk.. alleen als de turbo dan ook nog niet werkt ..
Ik denk dat je het terugslagklepje op de vacuumpomp eens moet controleren grote kans dat hij stuk is.
Controleer m nogmaals, misschien is die weer stuk gegaan. Had dit ergens gelezen dat iemand het na 2 weken weer stuk had.
Om even terug te komen de Focus gaat in de verkoop, hij mag weg maar zolang we niet een degelijk vergelijkbare auto hebben gevonden blijven we erin rijden,terug komend op het probleem, het zijn geen wiellagers die het rauw lopend geluid veroorzaakt.. garage stelt voor om de aandrijfassen of de bak te controleren. Uitelkaar halen en te controleren of daar iets mis is. Wij hebben maar besloten dit niet te doen en rustig op zoek te gaan naar een andere auto, aangezien de vrouw en ik met de fiets naar werk gaan rijden we amper.
probleem van de ratel is opgelost, was dus een wiellager, inhouden turbo word aan gewerkt, egr klep storing waarschijnlijk., is de egr klep makkelijk te bereiken ?