1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verschil in diesel???

Discussie in 'Performance' gestart door hnzl, 16 apr 2008.

  1. Jij Hebt een TDCI... mischien is dat het verschil en hebben die een kleinere tank omdat ze zowiezo zuiniger zijn :P

    Trouwens,offtopic mijn dagteller ging toen hij op 999 km stond terug naar 0. Da's toch erg frustrerend als je een keer 1000 km op 1 tank rijd....
     
  2. Grappige is dat ik het uit het boekje van mijn benzine Focus (1.6-16v) heb gehaald :) .
     
  3. Ach ja wat maakt het ook uit, feit is dat wij allemaal toch weer een keer moeten tanken ongeacht de inhoud van je tank :)
     
  4. Volgens mij heeft de fase 1 diesel gewoon een 55l tank maar er zit een beveiliging op zodat je hem nooit leeg kan rijden. De tank is 55l maar je kan er niet meer dan 52 of 53 ingooien, die 2l blijft altijd in de tank zitten.

    Ergens gelezen, volgens mij in het instructie boekje of op internet. Maar het kan ook zijn dat dat een fabeltje is hoor. :shock:
     
  5. dat laatste klopt helemaal.

    er zit een beveiliging in tegen drooglopen, dit ivm ontluchten.

    dat mensen er 54 liter in krijgen komt omdat er in de vulbuis ook nog
    heel wat brandstof gaat.

    Dutchguy
     
  6. Naar aanleiding van een ander topic wil ik wel eens weten wie er diesel tankt (of ooit heeft getankt) bij de Tango, Tinq e.d. en problemen heeft gehad met verstuivers of andere technische gebreken. Ik tank nu al jaren goedkope diesel en heb nergens last van (afkloppen). Als ik "goede" diesel zou tanken, kost dat me per jaar zo'n 250 Euro meer. Dus voor de zekerheid toch maar overstappen op "goede" diesel zou ik niet zomaar doen.
     
  7. Ik heb zelf nooit problemen gehad, maar wel eens gemerkt dat de motor meer lawaai maakte nadat ik "goedkope" diesel heb getankt. Ook zie ik het (soms) terug in het aantal km's op een tank; maar dat zou ook andere oorzaken kunnen hebben natuurlijk.

    Mijn vader echter heeft wel problemen gehad door slechte /goedkope brandstof. Een paar km na het tanken viel de motor in noodloop, opnieuw starten en het ging weer een kilometer ofzo. Sindsdien alleen maar schokken en telkens noodloop. Na analyse bij de garage zijn de verstuivers en het brandstoffilter vervangen en is de tank leeggezogen.
    Gelukkig een bedrijfsauto, want de verstuivers van een tdci zijn stinkduur.
     
  8. Vraag me wel af of bij jouw vader de directe oorzaak nou daadwerkelijk de goedkope diesel was. Ik denk dat het op lange termijn wel zal uitmaken en dat de ene motor gevoeliger is voor verstoppingen dan de andere. Maar na 1 tankbeurt?? Of het probleem zat er al maar kwam nu opeens tot een openbaring of er wasecht iets mis met de diesel.
     
  9. Afgezien van het feit dat een V_Power duurder is, tank ik toch deze brandstof.
    Mijn wagon reageert er gewoon beter op, het rijd rustiger, soepeler, trekt wat feller op en zoals dat tegenwoordig heet: "hangt ie lekker aan het gaspedaal"
    De ervaring die ik heb is dat ie met V_Power diesel meer rendement uit de brandstof haalt. Tel daarbij de continue reinigende werking van het brandstofsysteem middels de toevoegingen met V_Power....dan laat mij maar iets meer betalen.
    Eind van de maand moet ik naar Marseille en aangezien ik snachts rijd wil ik de heenweg eens op een normaal 110-120 tempo rijden in cruise_mode, eens kijken wat dan het verbruik is.
     
  10. Ik heb ook wel eens V-power getankt maar was geen verschil te merken.
     
  11. Je moet ook niet op de korte termijn kijken, als je een paar tankjes verder bent kan je echt een significant verschil merken. (leuk woord hé Significant, ik weet lekker wat het betekend)
     
  12. Lijkt me sterk dat je daar meer dan een tank voor moet rijden om te merken. PCM past zich veel sneller aan als het nodig is en als je dat bedoelt.
     
  13. De PCM kan zich misschien wel veel sneller aanpassen dat zal het probleem niet zijn.
    De de extra toevoegingen in V_Power of Ultimate hebben gewoon tijd nodig om hun reinigende werk te volbrengen.
    Daarom ook dat je het pas na enkele tankbeurten merkt.

    Toen ik de wagon had aangeschaft stond er ruim 170K op de teller. Heb er eerst een maand in gereden met verschillende merken brandstof.
    Daarna de tank tot op reserve leeggereden, blikje toevoeging (voor de brandstof) er in gedaan en 75% afgetankt.
    Nadat ook deze tank vrijwel leeg was, gebruik ik nu alleen nog V_Power.... voor mij maakt het echt een verschil.
     
  14. Ik rij nu ook al een half jaar (30.000 km) op goedkope brandstof, en heb geen enkel probleem. Ook rij ik gewoon 1:20 (mits ik niet continu 120-130 op de autobaan rijdt) dus ik vind het fabeltje.

    En om nou per keer 5 euro meer voor een tank V-power te gaan betalen... nee dank je wel.
     
  15. Ik ben sinds een maand of twee door mijn werkgever 'verblijd' :angry: met een Shell tankkaart (dus kan in NL nergens anders tanken, behalve op eigen kosten). Hiervoor heb ik altijd bij de Texaco om de hoek getankt. Ik kan nog niet zeggen dat ik echt verschil merk. Nu heb ik (zolang ik mijn Ibizaatje nog heb) geen boordcomputer waarmee ik dat in de gaten kan houden.
    Hoe zit dat trouwens met de nauwkeurigheid van de BoCo in een Focus? Klopt het aangegeven verbruik en als 'ie aangeeft dat ik nog 10km kan rijden op de tankinhoud, haalt 'ie dat dan ook (precies)?

    Overigens staat bij mij in de buurt een vrij groot tankopslagbedrijf. Zo ongeveer iedere ochtend heb ik wel het 'plezier' om achter een net volgeladen tankauto te mogen rijden die daar vandaan komt. Het viel me op dat dat tankauto's zijn van alle verschillende merken (Shell, Esso, Texaco, etc.). Nu vroeg ik me af of er in die verschillende tankauto's wel dezelfde inhoud zit. Getriggerd door dit topic ben ik even gaan zoeken en ik kwam de volgende link tegen. Ik zal hier een klein stukje van quoten (bron: www.infomil.nl)
    Ik neem aan dat dit ook voor diesel geldt.
     
  16. Ik ben trouwens nog altijd aan het experimenteren met brandstof. Afgelopen woensdag heb ik voor het eerste de nieuwe diesel van Texaco (DieselXL) getankt. Sindsdien start de 1.8 TDDI ontzettend slecht. Het kan natuurlijk door de vorst van de afgelopen dagen komen, maar toen het eerder koud was, startte de Focus wel prima. Ik vermoed dus dat het door het spul van Texaco komt. Het vreemde is overigens dat ik op de site van Texaco niets kan vinden over de nieuwe diesel, wel een heel verhaal over EuroXL.
     
  17. Ik heb sinds kort een Pepper Red FoFo tddi....ik heb nog niks aan de auto vervangen maar ik merk wel dat het verbruik nogal hoog ligt. Heb de auto onlangs volgetankt(esso) en na iets meer dan 550 km staat de tankstreep op het het laatste streepje(zeg maar 25%)....is het verbruik niet te hoog??? Denken jullie dat het zal helpen als ik volgende week in ieder geval alle filters en olie vervang en ververs?
     
  18. Tddi schijnt boven de 100km/h onzuinig te worden (heb geen ervaring het een tdci). Verder wat is je daadwerkelijke verbuik, in mijn focus II staat de meter al in het rood als er nog ruim 10 liter in zit. Oftewel nog bijna een kwart.

    Voor de rest is het voortijdig vervangen van olie en filters volgens mij volkomen onnodig. Alleen je luchtfilter kan misschien nut hebben.
     

Deel Deze Pagina