Hee mensen. Ik weet niet of het aan mijn verbeelding ligt maar wie weet hebben meer mensen deze ervaring. Voorheen tankte ik altijd diesel bij een Total in mijn woonplaats Met een volle tank reed ik ongeveer 850/880km voordat het lampje weer eens aanging en ik weer moest tanken. Nu heb ik een aantal keer achter elkaar getankt bij een Shell dicht in de buurt, en gelijk geeft de boordcomputer aan dat ik veel meer km's kan rijden. Nu rijd ik gemiddeld zon 900/950 voordat het lampje weer eens aangaat. Ook is mijn gemiddeld gebruik gezakt van 5.6/100 naar 5.4/100... Mijn rijstijl is gewoon gelijk gebleven, elke dag a12 arnhem/utrecht en voor zover mogelijk rij ik vlot door. Zit er nou echt zoveel verschil in de samenstelling van de diesel dat je met het ene merk veel meer rijd dan het andere? Graag hoor ik van meer mensen deze ervaring.. ( of begin ik gek te worden en zie ik ze vliegen ;-) )
je ziet ze vliegen hoor nee gekheid. ik reed de laatste tank weer op bp normale diesel ca 930 km op 48 liter met me 17" op die tank ervoor ca 750 gereden toen moest er 45 liter in dit was normale shell diesel. dus zit zeker wel verschil in. ik tank dus meestal bij de BP.
enige verschil wat er zou kunnen optreden is dat je meer betaalt dan dat je tankt. heb ik laatst namelijk gehad bij een zogenaamde goedkope tankstaion. tank was half leeg en er ging volgens pomp 32 liter diesel in.
als de tank "bijna helemaal" leeg is gaat er ongeveer 49 liter in bij mij. verhouding is dus niet helemaal goed van de meter. komt door de vorm van de tank denk ik.
dus ik zou als de bc ng aangeeft 60 km, en er gaat maar 49 liter in, dus nog 6 liter 6* 14 nog ca 84 km kunnen rijden dan? is 24 km meer...... is dit de reserve?
Ik krijg het met mijn Focus 1 tddi Hatchback uit "99 niet voor elkaar om zuiniger te rijden als 1/16..... iemand een idee? Het maakt niet uit waar ik tank.
Heb wel eens Shell getankt ipv Tango, maar nooit verschil gemerkt. Niet in verbruik en niet in rijden. Komt volgens mij allemaal van dezelfde raffinaderij.
Ik tank regelmatig Shell V-Power diesel, en rijdt dan, in vergelijking met de diesel van de witte pomp, zo'n 50 tot 75 km meer...
dat idee had ik ook, maar als ik lange stukken op de snelweg geen 120 - 130 rijd, maar ongeveer 110 dan scheel dat bij mij erg veel. natuurlijk je meedeweggebruikers niet in de weg zitten, en op de snelle baan gewoon lekker meegaan :wink:
http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3609 Wij reden zolang wij hem hadden altijd ruim 1:15 maar nooit zuiniger, na het vervangen van de bewuste sensor rijden we nu ruim 1:17 dit was nog wel op de winterbanden, de zomerbanden zitten er nu weer onder, deze hebben iets minder rolweerstand dan de winterbanden (bij deze buitentemperaturen) dus kan het hopenlijk nog iets zuiniger. Wij tanken bijna altijd bij de Esso, soms nog wel eens bij een Gulf, hierbij kan je wel enig verschil in verbruik merken, in prestaties niets.
Ik heb vandaag even gekeken naar de tank inhoud van een Focus I diesel en die is echt 52,7 lt :wink: .. Ik wist het bijna zeker, maar twijfelde wel, doordat er in sommige linkjes 55 lt werd aangegen. Instructieboekje geeft aan dat de dieseltjes 52,7 lt tank hebben ..
Klopt wel aardig heb er laatst nog 54 liter ingegooid.... kon nog 10 km rijden... (TDDI FOcus I Fase II)
Klopt wel aardig heb er laatst nog 54 liter ingegooid.... kon nog 10 km rijden... (TDDI FOcus I Fase II)