1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk Verbruik te hoog

Discussie in 'Performance' gestart door Efsane 66, 2 mrt 2016.

  1. Kijk even op ovi.rdw.nl daar kun je je kenteken invullen en bij het tabblad Motor staat of je een retrofit roetfilter hebt. Als je die hebt is dat er 1 die niet gecontroleerd wordt door de boordcomputer.
    Ik verwacht eigenlijk niet dat het lampje gaat branden door het roetfilter. Mocht het zo erg zijn gesteld met je roetfilter dan zul je serieuze problemen hebben omdat hij zijn lucht niet kwijt kan, denk aan onregelmatig lopen en spontaan afslaan.

    Ehh ik zie dat je uit Belgiƫ komt, dan heeft die site geen nut.
     
  2. Klep en brandstoffilter was aan Mike gericht, dat zal bij jou niet het probleem zijn.
     
  3. #23 mikerosauer, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2016
    Nee uit limburg (nl)dit zijn de enige problemen die zich voor doen

    [​IMG]

    dus geen roetfilter ?
     
  4. Dus dit heeft dan wss niets te maken met mijn roetfilter?

    Een aftermarket roetfilter moet toch ook vervangen of gereinigd worden? ik had de auto gekocht wnnr hij 118d km's had. Dus hij zou in principe toch vervangen moeten worden?
     
  5. [MENTION=16287]mikerosauer[/MENTION] nee jij hebt inderdaad geen roetfilter

    @efsane_66 de originele roetfilters moeten inderdaad rond 120.000km vervangen worden. 160.000km is wel het maximum. De aftermarket filters heb ik gehoord dat die bij 160.000km vervangen moeten worden. Die van mij is rond de 200.000km een keer schoongemaakt en zit sindsdien weer onder de auto, intussen staat er 329000 op de teller en is er niks meer aan gedaan. De motor loopt nog steeds erg mooi en rolt heel makkelijk uit.
     
  6. Dank u. Wel een idee ? Waar ik moet zoeken ?
     
  7. Ik zal dan best gewoon de garage bellen waar de auto regelmatig op onderhoud is geweest om te vragen of de auto een roetfilter heeft of niet.

    Kan ik dat ook te weten komen op de website van Etis ?
     
  8. Aangezien het bij jougebeurt bij volgas zou ik het eens in de richting van de egr zoeken. Die gaat dicht als je volgas geeft, mogelijk lukt dat niet meer.
    Heb je hem al eens uitgelezen?
     
  9. iemand vroeg of ik de Maf sensor had proper gemaakt? Wat is dat nou? :)

    Heeft dat wel iets te maken met verbruik?
     
  10. Nog niet . Toch maar eens doen dan .en dan als het de erg is uitschrijven en af doppen ? Of ?
     
  11. Mass Air Flow. Ook wel bekend als de Luchtmassa meter. Hiermee wordt gemeten hoeveel lucht er naar de motor gaat en aan de hand daarvan wordt bepaald hoeveel brandstof moet worden ingespoten.
     
  12. dus in principe kan dat ook een reden zijn. Maar die komt wel wss op scherm als ik de auto laat uitlezen. bedankt
     
  13. Het zal vast voorkomen, maar ik heb nog nooit een kapotte maf sensor bij deze motor voorbij zien komen. Schoonmaken kan je hem ook mee slopen, is een zeer gevoelige sensor. Via deze sensor wordt ook de egr aangestuurd, dit is een probleem dat bij VAG diesels veel voorkomt.
     
  14. Op de website van Etis Ford,

    heb ik gekeken en ik zag de onderstaande.

    Vul met EOLYS176 en reset volgens de TIS service-instructies - 1.6/2.0 Duratorq-TDCi met Fase EURO IV emissienorm en dieselroetfilter (DPF), indien van toepassing (LTS 23 563 4)


    Weet iemand wat dit wilt zeggen?
     
  15. Dat is de regeneratievloeistof voor het roetfilter.
     
  16. Heb de auto laten uitlezen.

    Heb maar 1 foutcode en dat is die van de lichtschakelaar. Dus de motorstoringlamp brandt wegens die fout dus :).

    En ik heb ook nagevraagd of ik een gewone filter had of een aftermarket.

    blijkbaar heb ik een gewone roetfilter..
     
  17. Je motorstoringslampje zal niet gaan branden omdat je een storing hebt in je lichtschakelaar. Het lampje brandt echt alleen als er een serieuzere storing is mbt de motor.
     
  18. #38 kolere, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2016
    Als je een Focus hebt uit 2006 en het is de 90pk variant heb je geen gewoon roetfilter (als je dan Dpf bedoelt). Kan mij niet voorstellen dat voor de Belgische markt hier een aparte versie voor zou zijn gemaakt.

    De 109pk is in Nederland vanaf productiedatum na circa jan 2006 altijd met dpf geleverd. De 90pk kwam pas met dpf toen er technisch gezien ook veranderingen zijn doorgevoerd (90pk kreeg ook een variabele turbo) dit zijn dus de euro 4 90pk diesels die kwamen pas in 2007 of 2008. Voer anders je chassisnummer bij ford etis in, dan zie je precies welke uitvoering je hebt, dan moet hier dus diesel partikel filter staan vermeld.
     
  19. Zie pm [MENTION=317]kolere[/MENTION]
     
  20. Euro 4 maar roetfilter staat niet vermeld. Ga er maar vanuit dat die nieuw geen filter had. Een Forddealer ziet dit op de brug in een paar seconde.
     

Deel Deze Pagina